استعفای تعدادی از افسران رده بالای امنیتی رژیم‌صهیونیستی چه پیامی دارد؟

جنگ در اتاق جنگ اسرائیل

پشت پرده مناقشات سران صهیونیست بر سر جنگ علیه حزب‌ا... چه می‌گذرد؟

استیصال صهیونیست‌ها در سرزمین سروها

اگرچه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی و همراهانش در کابینه جنگ، موضوع حمله به لبنان را طی روزهای اخیر پررنگ ساخته و در خصوص حمله‌ای همه‌جانبه به جنوب و حتی دیگر نقاط این کشور هشدار می‌دهند، اما برآوردها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که بسیاری از ژنرال‌های ارتش و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مواجهه تمام‌عیار با حزب‌ا... را مترادف با شکستی مطلق برای تل‌آویو قلمداد می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۶۰۷۶۳
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
مقاومت لبنان در آماده‌باش مطلق به سر می‌برد.«یو‌آو‌زیتون»، تحلیلگر نظامی صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت می‌گوید: توانایی‌هایی که حزب‌ا...درماه‌های گذشته از خود نشان داده و به ویژه طی هفته‌های اخیر بیشتر بوده است، درصد بسیار کمی ازقدرت واقعی این حزب وزرادخانه تسلیحات هوایی آن راشامل می‌شود.صورت مسأله مشخص است: ارتش اسرائیل متوجه شده که شروع جنگ با حزب‌ا...منجربه تخریب گسترده اماکن وحمله حزب‌ا...به مکان‌های بسیاراستراتژیک اسرائیل می‌شود. این در حالی است که طی هشت ماه گذشته حزب‌ا...هنوز ازموشک‌های نقطه‌زن خود استفاده نکرده؛ موشک‌هایی که می‌توانند تا یک تن مواد منفجره را با خود حمل کنند. ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود! حزب‌ا...هنوز از ناوگان پهپادها و به‌ویژه پهپادهای انفجاری به طور کامل رونمایی نکرده و هر بار به پرتاب دو تا سه‌ پهپاد اکتفا کرده است. علاوه بر آن هنوز حزب‌ا... حمله گسترده موشکی که شامل شلیک صدها موشک به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) باشد را انجام نداده است؛ حمله‌ای که سامانه گنبد‌آهنین را به‌شدت گیج‌می‌کند.
     
قدرت نقطه‌زنی حزب‌ا...
یکی از موضوعاتی که در ا‌ین خصوص باید مورد توجه قرار‌گیرد، معطوف به قدرت نقطه‌زنی مقاومت لبنان و تسلط تاکتیکی و محاسباتی فوق‌العاده آن علیه صهیونیست‌هاست. مسئولان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به شدت نگران موشک‌های نقطه‌زن حزب‌ا... هستند،زیرا می‌دانند حزب‌ا...درهرتقابل نظامی در مقیاسی وسیع از این موشک‌ها برای آسیب زدن به مواضع پدافند هوایی ارتش اسرائیل استفاده خواهد کرد تا بتواند حملات گسترده خود به عمق اسرائیل ‌را انجام دهد. بر همین اساس، در صورت وقوع یک تقابل گسترده باید منتظرحمله گروهی بزرگ از هواپیماهای بدون سرنشین حزب‌ا... به عمق اسرائیل ‌باشیم. فعال ماندن بیش از حد پدافند هوایی ارتش اسرائیل منجر به بروز چند پدیده نگران‌کننده شده است؛ اولین پدیده نگران‌کننده مربوط به هشدارهای نادرستی است که رادارها صادر می‌کنند، به‌ویژه درباره پهپادهای انفجاری؛ زیرا پیش‌بینی مسیر پروازآنهابرخلاف موشک‌بسیار دشواراست.
     
کنشگری حزب‌ا... در جنگ پهپادی
قدرت کنشگری حزب‌ا... لبنان در جنگ پهپادی احتمالی با رژیم اشغالگر صهیونیستی، نکته دیگری است که در این خصوص مورد توجه قرارگرفته وادعای نتانیاهو، بن‌گویرواسموتریچ را درخصوص توانایی تل‌آویودراین خصوص زیر سؤال برده است. رسانه‌های صهیونیستی تاکید کرده‌اند که حزب‌ا...با استفاده از پهپادها و موشک‌های خودمی‌تواند به اهداف مختلفی در داخل اسرائیل‌حمله کند، از‌جمله شهرها و شهرک‌های شمالی و مرکزی.همچنین سناریوی حمله حزب‌ا...به مجتمع بندری در حیفا نیز دور ازانتظار نیست. بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی، حزب‌ا...درتلاش است تا نقاط ضعف سامانه‌های حسگر اسرائیل را پیدا کند و برد پروازی پهپادهای خود را کاهش دهد تا از شناسایی و رهگیری آنها توسط ارتش اسرائیل جلوگیری کند. در همین راستا بخشی از حملات پهپادی از جنوب لبنان به اسرائیل ‌در چارچوب تلاش‌های حزب‌ا... برای بررسی قابلیت‌های نفوذی خود جهت هدف قرار دادن تاسیسات اسرائیل در زمان گسترش جنگ است. حزب‌ا... لبنان نه فقط قواعد نبرد با تل‌آویو را به خوبی می‌داند، بلکه قدرت بازدارندگی خود را به صورتی کاملا آشکار به تل‌آویو دیکته کرده است. دراین میان، مثلث قدرت در اراضی اشغالی (موساد، کابینه جنگ و ارتش) آگاه‌سازی افکار‌عمومی در اراضی اشغالی نسبت به اتفاقاتی را که در جبهه شمال افتاده، خط قرمز راهبردی خود تلقی می‌کنند. آنها به خوبی آگاهند افشای ضربات مهلک واردشده از سوی مقاومت لبنان، مترادف با تشدید اعتراضات عمومی و سقوط کابینه نتانیاهو خواهد بود.
     
تبلور مقاومت هوشمند 
حزب‌ا... لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را به خوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است. اخیرا شبکه‌۱۴ رژیم اشغالگر صهیونیستی گزارشی را تحت عنوان «آنچه در جبهه شمال می‌گذرد» منتشرکرد. این گزارش معطوف به تحولاتی بود که از زمان آغاز جنگ غزه و در جریان تقابل حزب‌ا... و رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به وقوع پیوسته است. ‌شارون روف اوفیر، نماینده سابق کنست از‌جمله تحلیلگران حاضر در این شبکه تلویزیونی‌بود.  وی به نکات قابل تاملی درباره شکست تمام‌عیار رژیم اشغالگر صهیونیستی دربرابر حزب‌ا...اشاره کرد:«چرا واقعیت را نمی‌گوییم؟! ما شمال اسرائیل را از دست داده‌ایم؛ خسارتی که حزب‌ا...بر ما وارد کرد شش برابر بیشتر از جنگ تابستان ۲۰۰۶ (جنگ‌۳۳‌روزه) است. می‌خواهم گریه کنم! چه کسی فکرش را می‌کرد اسرائیل به این روز‌بیفتد؟‌»  

ترور فرمانده مقاومت توسط جنایتکاران صهیونیست
جنایت اسرائیل در ترور یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌ا... لبنان بر شدت تنش‌ها در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی افزوده و مقاومت لبنان دیروز با بیش از۱۵۰راکت، مواضع صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی را در هم کوبید.جنبش حزب‌ا... دیروز اعلام کردکه«طالب سامی عبدا...» ملقب به حاج ابوطالب از فرماندهان ارشد این جنبش به همراه سه نفر دیگر از رزمندگان مقاومت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده است. حزب‌ا...‌لبنان با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه از هدف قرار دادن شماری از پایگاه‌ها و مقرهای نظامی رژیم‌صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و مناطق اشغالی در جنوب لبنان خبر داد. این جنبش در یکی از بیانیه‌ها تاکید کرد: در حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه و شریف آنها، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه، پایگاه «رویسه القرن» در مزارع اشغالی شبعا لبنان و پایگاه «الرمثا» در تپه‌های اشغالی کفرشوبای لبنان را با تسلیحات موشکی به صورت مستقیم هدف قرار دادند. حزب‌ا... لبنان همچنین اعلام کرد که در حمایت از پایداری مردم غزه و مقاومت آنها و در چارچوب پاسخ به حمله تروریستی روز سه‌شنبه در شهرک جویا، علیه رزمندگان مقاومت و هدف قرار دادن غیرنظامیان، نیروهای مقاومت لبنان، کارخانه صنایع نظامی «بلاسان» متخصص در حفاظت از ماشین‌آلات وخودروهای ارتش دشمن رادر شهرک سعسع با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد که مستقیما به آن اصابت کرد.حزب‌ا... لبنان همچنین اعلام کرد که مقر فرماندهی لشکر شمال در پایگاه عین زیتیم را با ده‌ها کاتیوشا هدف قرار داده است.  این جنبش، مسئولیت هدف قرار دادن مقر نیروهای ذخیره لشکر شمال در پایگاه ذخیره لشکر الجلیل و انبارهای آن در «عمیعاد» با ده‌ها راکت کاتیوشا را نیز برعهده گرفت. در یکی از بیانیه‌های حزب‌ا... تاکیدشده که این گروه مقاومت با کاتیوشا و گلوله‌های توپخانه، مقر یگان کنترل هوایی و اداره عملیات هوایی در جهت شمالی پایگاه میرون را هدف قرار داده است. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه شهرک‌های «یارین»، «الجبین» و «جویا» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد. حزب‌ا... دربیانیه‌هایی جداگانه، شهادت طالب سامی عبدا...(متولد ۱۹۶۹)، محمدحسین صبرا (متولد ۱۹۷۳)، علی سلیم صوفان (متولد ۱۹۷۱) و حسین محمد حمید (متولد ۱۹۸۰) را اعلام کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها