توصیه قلعه‌نویی به بازیکنان چه بود؟

به سردار آزمون روحیه دادند

مهدی طارمی و سردار آزمون بدون شک خطرناکترین زوج تهاجمی فوتبال آسیا هستند. تمام رقبا از این زوج می‌ترسند. آنها در عمق فوق‌العاده کار می‌کنند و می‌توانند به هر خط دفاعی نفوذ کنند. عملکرد این دو هم در بازی‌های گذشته تیم‌ملی بیانگر همین موضوع بوده است، بماند که بعضی مواقع در زدن ضربات آخر ناموفق هستند.‌
کد خبر: ۱۴۴۳۷۲۶
 
طارمی در دیدار سوریه به دلیل دریافت دو کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد. او یک بار در محوطه جریمه زمین خورد که داور آن را تمارض تشخیص داد و یک بار هم به خاطر خطا روی مهاجم حریف کارت گرفت. غیبت این بازیکن در دیدار امروز با ژاپن به شدت ایرانی‌ها را نگران کرده است. او با حرکات انفجاری‌اش همیشه یکی از امیدهای اصلی گلزنی تیم‌ملی بود و قطعا غیبتش در دیدار امروز می‌تواند زور تهاجمی‌مان را به شدت کاهش دهد.‌ این مساله برای امیر هم نگران‌کننده بوده است. حالا ازاردوی تیم‌ملی خبر می‌رسد قلعه‌نویی و کادرش تلاش کرده‌اند تا سیستم تیم‌ملی را طوری بچینند که ژاپن روزنه‌های کمتری برای نفوذ داشته باشد.
به طور مثال قلعه‌نویی از رامین خواسته تا درسمت راست کمتر نفوذ کند و بیشتر حواسش به دفاع باشد چراکه ژاپنی‌ها بسیار سرعتی هستند. سیستمی که احتمالا ایران در بازی امروز از آن استفاده می‌کند ۱-۳-۲-۴ است. قلعه‌نویی به بازیکنان گفته نباید میانه زمین را به حریف بدهند و مخصوصا در نبردهای هوایی تمام توان خود را بگذارند. اگر طارمی اخراج نمی‌شد احتمالا ایران امروز با دو فوروارد بازی می‌کرد ولی این اتفاق باعث شد تا امیر امروز از یک فوروارد در ترکیب استفاده کند.البته سردار تااینجای جام نتوانسته آن بازیکن آماده وسرحالی باشدکه هواداران می‌خواهند. 
او در بازی با سوریه دو موقعیت تک به تک را از دست داد که با ناراحتی شدید قلعه‌نویی همراه شد چراکه او قبل از بازی به آزمون و دیگر بازیکنان گفته بود: «تک موقعیت در بازی‌های حذفی اثرگذار است. توپ خراب نکنید.»  یکی از بازیکنان تیم‌‌ملی که دوست ندارد نامش فاش شود در این باره می‌گوید: «نمی‌دانم سردار دقیقا چه مشکلی دارد ولی اصلا حالش خوب نیست و روحیه گذشته را ندارد.»  
قلعه‌نویی هم بعد از بازی سوریه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت از دو سه بازیکن گلایه دارد که منظورش طارمی و سردار آزمون بود. طارمی به دلیل اخراج و سردار به دلیل موقعیت‌هایی که از دست داد. با این حال دستیاران امیر از جمله آندو تلاش کرده‌اند با آزمون بیشتر حرف بزنند و روحیه‌اش را بالا ببرند. امیر خوب می‌داند در دیدارهایی چون بازی با ژاپن تک موقعیت‌ها حساس و مهم است و به همین دلیل دوباره به بازیکنان تاکید کرده: «جان هرکسی که دوست دارید قدر موقعیت‌ها را بیشتر بدانید.»  در خط دفاع اما یک اتفاق خوب رخ داده. کنعانی‌زادگان که در دیدار قبلی محروم بود دوباره می‌تواند بازی کند و در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج میانی باشد. قلعه‌نویی به بازیکنان تاکید کرده باید فاصله بین خطوط کمتر باشد و فضای زیادی به ژاپنی‌ها ندهند. 
پرویز مظلومی، کارشناس فوتبال هم درواکنش به نگرانی‌هادرباره ساختار دفاعی ایران، قبل ازبازی باژاپن می‌گوید: «مشکلاتی در تیم ما، مخصوصا در خط دفاعی وجود داشت که این اشتباهات باید برطرف شوند. اگر مقابل ژاپن این موقعیت‌ها را بدهیم، به راحتی از آنها نمی‌گذرند. باید در فاز دفاع تیمی محکمتر باشیم. طارمی راهم نداریم و کارمان در خط حمله سخت‌تر می‌شود. باید خیلی مراقب ژاپن باشیم. این تیم خیلی سرعت دارد و اگر مدافعان ما اشتباهات بازی با سوریه را در آن بازی تکرار کنند، شاید فاجعه به بار بیاید.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها