یکی از مجموعه مستندهایی که این روزها از شبکه سلامت سیما روی آنتن می‌رود، «همراه با کادر درمان» به تهیه‌کنندگی امیرحسین سیدی است.
یکی از مجموعه مستندهایی که این روزها از شبکه سلامت سیما روی آنتن می‌رود، «همراه با کادر درمان» به تهیه‌کنندگی امیرحسین سیدی است.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۵۴
نویسنده نوشین مجلسی | گروه رسانه

سیدی که خود پزشک است این بار دوربین تلویزیون را به اتاق‌های عمل می‌برد و به صورت زنده از رخدادهای حین جراحی می‌‌گوید. برای بسیاری تماشای آنچه پشت درهای بسته اتاق عمل رخ می‌دهد جذاب است و دیدنش برای پزشکان تازه کار یا دانشجویان این رشته می‌تواند آموزنده باشد؛ زیرا پزشکان حین جراحی درباره تکنیک‌های عمل و جزئیات آن توضیح می‌دهند. براین اساس می‌توان این مجموعه مستند را در خدمت تعلیم و گسترش اطلاعات روز پزشکی دانست که در راستای تحقق رشد و پیشرفت گردشگری سلامت و البته در پله اول معرفی امکانات و دانش پزشکی ایران است.
همانطور که اشاره شد یکی از جذابیت‌ها و ویژگی‌های بدیع این مستند سوژه متفاوت و تازه آن برای مخاطبان تلویزیون است که تا امروز از این فضا تصاویر ضبط شده را تماشا کرده یا تلاش پزشکان برای مداوای بیماران در اتاق جراحی را در قالب قصه‌ها در سریال‌های تلویزیونی دیده‌اند. این مجموعه اما به صورت زنده از این اتاق پرماجرا روایتی نسبتا بی‌‎واسطه دارد. البته تهیه‌کننده بیان کرده که برای جذابیت هر چه بیشتر، چالش پخش مستقیم و دشواری هماهنگی‌ بخش‌های مختلف را به جان خریده‌اند تا روایتی زنده از جزئیات درمان داشته باشند.
پزشکان خبره‌ای که در این مجموعه اقدام به جراحی مقابل دوربین می‌‌کنند باید بیانی شیوا داشته باشند تا اطلاعات را خوب و درست به مخاطبان خود که ابتدا از متخصصان این رشته و در وهله دوم علاقه‌مندان هستند، منتقل کنند. از سوی دیگر لازم است حریم شخصی بیمار هم حفظ شود و دقت لازم در حین عمل فدای تصویربرداری نشود که با توجه به تجربه پزشکان منتخب، این اتفاق در قسمت‌هایی که تاکنون راهی آنتن شده افتاده است و همچنین با عدم نمایش چهره بیمار خطری متوجه حریم خصوصی او نیست و نگرانی از این بابت بیمار را تهدید نمی‌کند.
در این قسمت‌ها شاهد بودیم که دوربین به بیمارستان‌های مختلف سر زده و عمل‌های متفاوتی چون درمان آب مروارید و... را روایت کرده است تا مخاطبان با آخرین دستاوردهای کشور در این خصوص آشنا شوند و همه پزشکان در سراسر ایران و حتی نقاط کم برخوردار بتو انند با دانش روز آشنا شوند و با شناخت ابزار و تکنیک‌های تازه دقت و سرعت خود را در جراحی بالا ببرند. امید است این برنامه با بهره بردن از قالب‌های تازه و افزودن بخش‌های متنوع با قوت بیشتری به حیات خود روی آنتن ادامه دهد و همچنان بتواند با معرفی تازه‌ترین دستاوردهای پزشکی کشور که به مرحله مصرف رسیده‌اند، با نگاه جامع‌تر، قدمی در راه پیشرفت و توسعه گردشگری سلامت بردارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها