پخش مجموعه‌های جدید رعد، آتش سرد و بی‌همگان در شبکه‌های سیما

شب‌های پاییزی دیدنی می‌شود

ند روزی است هوای پاییز در کوچه‌ها قدم می‌زند و شبکه‌های سیما طبق سنن گذشته، سریال‌های جدیدی را برای پخش در نظر گرفته اند تا بتوانند شب‌های پاییز را برای مردم گرم کنند. امسال هم طبق رسوم گذشته، پخش سریال‌های جدید آغاز می‌شود. نکته قابل تامل این است که هر یک از شبکه‌های سیما، متناسب با ماموریت و مخاطبانی که برایشان تعریف شده، موضوعات متفاوت را دستمایه قرار دادند تا بتوانند مخاطبان را سرگرم کنند.
کد خبر: ۱۳۸۱۵۷۴
نویسنده فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه
شبکه یک سیما، پخش یک سریال مهیج به نام «رعد» را در نظر گرفته که اتفاقات قصه درباره گروهک‌های تروریستی است و قرار است ۱۰شب مردم را سرگرم کند. شبکه دو یک درام خانوادگی به نام «آتش سرد» را برای پخش در نظر گرفته که ماجرا‌های متعددی برای شخصیت‌های قصه رخ می‌دهد. همچنین شبکه سه هم سریال «بی‌همگان» را روانه آنتن خواهد کرد که یک درام خانوادگی مهیج است تماشای آن برای مخاطبان خالی از لطف نیست. همچنین شبکه پنج هم سریال آتش در گلستان را بازپخش خواهد کرد که با تهیه‌کنندگان این آثار درباره جزئیات سریال به گفتگو نشسته‌ایم.

سریال تلویزیونی «رعد» از ۱۴مهرماه و همزمان با شروع هفته نیروی انتظامی هر شب ساعت ۲۲و۱۵دقیقه از شبکه یک پخش خواهد شد. این سریال به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی علی یاور در ۱۰قسمت در موسسه ناجی هنر تولید شده است. رعد با موضوع روایت پرونده‌های مهیج عملیات نوپوست که در خلاصه داستان سریال آمده: یک گروهک تروریستی قصد تخریب و ایجاد ناامنی در ایران را دارد که یک تیم ویژه از نوپو برای مقابله با آن وارد عمل می‌شود. در این سریال تلویزیونی مجید واشقانی، مهدی زمین پرداز، محمد حاتمی، هادی دیباجی، ارسطو خوش‌رزم، صادق حسنی نقش پلیس‌های قصه را به عهده دارند. شهروز ابراهیمی و مهشید جوادی هم ایفاگر نقش‌های منفی هستند. البته تعداد بازیگران سریال رعد زیاد و جزو مجموعه‌های پرشخصیت و پرلوکیشن است. تصویربرداری این مجموعه در تهران ادامه دارد و به صورت همزمان تدوین و صداگذاری توسط عوامل تولید در حال انجام است. علی یاور، تهیه‌کننده سریال رعد در گفتگو با جام‌جم درباره ساخت این مجموعه می‌گوید: مدت‌ها بود می‌خواستم یک کار پلیسی متفاوت بسازم. اثری که متفاوت با دیگر کار‌های پلیسی باشد که از تلویزیون پخش شده است. به همین دلیل، همراه با دوستان دست به کار شدیم. البته علاوه بر ساخت سریال رعد که تصویربرداری آن هنوز هم ادامه دارد، قرار است یک سریال پلیسی دیگر هم بسازم که با محوریت پلیس ویژه تخصصی تولید خواهد شد. این سریال جدید در مرحله پیش تولید قرار دارد.

وی ادامه می‌دهد: داستان مجموعه رعد درباره پلیس نوپوست. باید به این موضوع اشاره کنم که ما دو سال روی پرونده‌ها کار کردیم و طرح کلی را به معاونت سینمایی ناجا ارائه دادیم. بعد از تایید، نگارش تخصصی کار شروع شد.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که آیا پرونده‌های این سریال واقعی است، توضیح می‌دهد: ۹۰درصد پرونده‌ها واقعی است و البته به خاطر حفظ درام، مواردی را اضافه کرده‌ایم. بخش اصلی داستان درباره گروهک‌های تروریستی داعش است که در کرمانشاه عملیات داشتند و گروه تروریست‌هایی که قاچاق الماس داشتند و بعد از ورود به ایران، پول تقلبی چاپ می‌کردند. البته اوایل قصه به فضای سایبری و هکر‌ها می‌پردازیم که بعد از موفق نشدن وارد عملیات بمب‌گذاری می‌شوند و آن‌ها هم توسط نیرو‌های خدوم خنثی می‌شود. یاور درباره انتخاب اصغر نعیمی برای کارگردانی این سریال عنوان می‌کند: واقعیت این است که خودم می‌خواستم کار کنم، اما درگیر کار دیگری بودم و نمی‌توانستم بسازم و بعد با توجه به این‌که گونه سریال رعد اکشن بود با آقای نعیمی برای کارگردانی به توافق رسیدیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا سریال رعد صحنه‌های تعقیب و گریز دارد یا نه، بیان می‌کند: باید در یک جمله بگویم که صحنه‌های این سریال سوپراکشن است که نمونه آن را در تلویزیون ندیده‌ایم. بیشتر لوکیشن‌های سریال تهران و بخش‌هایی از سریال هم در کرمانشاه ضبط شده است. این تهیه‌کننده در پایان پیش‌بینی می‌کند سریال رعد مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار می‌گیرد و ادامه می‌دهد: با توجه به این‌که اخیرا سریال پلیسی نداشتیم، مطمئنم سریال مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و دوست خواهند داشت. در ضمن، گروه زحمت زیادی کشیده و زمان زیادی برای نگارش و تولید گذاشته شده است. برای فیلمبرداری سریال لوکیشن‌های خاص همچون برج میلاد، بانک مرکزی و ... داریم. در مجموع پروداکشن عظیمی برای این کار داشتیم.

مدافعان حق

سریال «آتش سرد» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام از شنبه ۹مهر ماه، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱و۳۰دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود. سریال آتش سرد، یک ملودرام اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمده: فرید پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و وارث نیمی از کارخانه‌های بزرگ است. محسن تاجیک شوهر‌عمه فرید که قیم قانونی اوست متوجه دستکاری در حساب‌های کارخانه می‌شود و... بازیگرانی همچون پرویز فلاحی‌پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، مهسا کرامتی، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، پویا امینی، مریم موسویان، مرتضی ضرابی، شیوا‌خسرومهر، یلدا قشقایی، سارا احمدیان، پرهام امینی، سودابه علیپور، کامران ملکی، حمید عرب‌سرخی، ستاره حیدرآبادی، امیرعلی موسوی، رومیسا طاهری، میلاد شوریده، حمید شکوهی‌فر، عاطفه شاکری، نسیم سروش و شاهد احمدلو در این سریال نقش‌آفرینی دارند.

علی مهام، تهیه‌کننده آتش سرد که پیش از این «شب بیدار» نام داشت، تهیه‌کنندگی سریال‌هایی، چون «بازی نقاب‌ها» را به عهده داشته است. او در گفتگو با جام‌جم، درباره مضمون سریال تازه‌اش عنوان می‌کند: آتش سرد، یک ملودرام اجتماعی با محوریت یتیم و یتیم‌نوازی است، ولی در قصه، داستانک‌های عاشقانه و اجتماعی هم داریم که به جذاب‌تر شدن آن کمک می‌کند. از این تهیه‌کننده درباره دلیل انتخاب چنین سوژه‌ای و لزوم پرداختن به آن در این مقطع زمانی می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: علاقه زیادی به سوژه‌های قوم‌نگاری دارم و می‌خواستم کاری درباره بلوچ‌ها انجام دهم که متاسفانه نشد. به همین دلیل به سمت کار اجتماعی آمدم که بار معنوی هم دارد. براساس علاقه شخصی سراغ این سوژه آمدم و حدود دو سال روی فیلمنامه سریال کار کردیم.

سریال ابتدا شب بیدار نام داشت و بعد از آن آتش سرد نام گرفت. مهام توضیح می‌دهد: این نام براساس قصه حضرت ابراهیم (ع) است که در قرآن هم آمده. وقتی حضرت ابراهیم را در آتش می‌اندازند، به امر پروردگار، آتش، سرد می‌شود. قصه ما هم چنین درونمایه‌ای دارد و می‌گوید کسی که از حق یتیم دفاع می‌کند، در پناه حق است. برعکس، کسی که اموال یتیم را می‌خورد در آتش می‌سوزد و حتی در این دنیا هم باید پاسخ دهد.
مهام در مورد همکاری با ابوفاضلی هم می‌گوید: آقای ابوفاضلی، تله‌فیلم‌های زیادی کارگردانی کرده، اما این اولین سریال او در مقام کارگردان است. به نظرم بسیار مستعد است و اخلاق حرفه‌ای دارد. از ایشان شناخت قبلی داشتم و باورم این بود که می‌تواند بدون ادعا این کار را به سرانجام برساند.

جبران سال‌های از دست‌رفته

سریال بی‌همگان به کارگردانی مشترک بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی و تهیه‌کنندگی مهران مهام از امشب، هر شب ساعت ۲۰و۳۰دقیقه روانه آنتن شبکه سه می‌شود. در خلاصه داستان این سریال که با قلم سعید جلالی و علیرضا کاظمی‌پور نوشته شده، آمده است: امیرعلی پس از آزادی از زندان در تلاش است سال‌های از دست‌رفته را جبران کند و زندگی تازه‌ای را برای خود بسازد؛ اما سرنوشت شرایط دیگری را برای او رقم می‌زند و او برای رسیدن به خوشبختی ناگزیر است با مشکلات بزرگ‌تری دست‌و‌پنجه نرم کند و... مهدی سلطانی، کاظم هژیرآزاد، نسرین بابایی، سپند امیرسلیمانی، هادی قمیشی، مسعود شریف، علیرضا درویش، داریوش سلیمی، کاوه خداشناس، محمد حیدری، بهنام مومنی، یاسین مسعودی و علی‌اصغر رضایی از جمله بازیگران این مجموعه هستند. تهیه‌کننده سریال درباره وجه تمایز این سریال با کار‌های قبلی‌اش توضیح می‌دهد: بی‌همگان، ملودرام اجتماعی است که نسبت به ملودرام‌هایی که در گذشته کار کرده‌ام، تفاوت عمده‌ای‌دارد.

علاوه بر این‌که به موضوع خانواده و عشق میان دختر و پسر پرداخته‌ایم، نقبی هم به مسائل روز زده‌ایم. می‌توانم بگویم در این سریال به اصل ۴۴ قانون اساسی هم می‌پردازیم که گاهی شاهد واگذاری‌های نادرست هستیم. البته بیشتر از این نمی‌توانم توضیح بدهم، زیرا قصه لو می‌رود.

این تهیه‌کننده ادامه می‌دهد: بخشی از قصه سریال بی‌همگان هم مربوط به موضوع دانش‌بنیان و جوانان نخبه کشور پرداخته‌است که مخاطبان می‌توانند در قصه شاهد این موارد باشند.

مهام درباره انتخاب بازیگران توضیح می‌دهد: گروه‌های مختلف سنی می‌توانند مخاطبان این مجموعه نمایش با توجه به اتفاقات و قصه‌های متعدد سریال باشند. ما تلاش کردیم بازیگران بسیار خوب و حرفه‌ای را برای این سریال دعوت کنیم. درضمن بستن بازیگران خوب برای کار بسیار سخت است. دوستانی که کار را دیدند به من گفتند چقدر کار پربازیگر است و در جواب دوستان گفتم این معجزه کار بود. نوید می‌دهم در این سریال از چند بازیگر جوان استفاده کرده‌ام که مطمئنم برایشان این سریال پر پرواز خواهد بود که راهی مجموعه‌های دیگر برای بازی شوند. همچنین آرمان موسی‌پور، ساخت موسیقی تیتراژ این سریال را به عهده دارد.

آتش در گلستان؛ قصه‌ای زنانه

سریال «آتش در گلستان» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی از یکشنبه ۱۰ مهراز شبکه پنج بازپخش می‌شود. این سریال قصه‌ای زنانه و در عین حال حماسی در خطه غرب کشور است که سال ۱۳۵۸ اتفاق می‌افتد و مرضیه حدیدچی، معروف به طاهره دباغ در شکل‌گیری این قصه احساسی حماسی نقش موثری دارد. مرجان قمری، پانته‌آ سیروس، فریدون محرابی، مهران نائل، فرید قبادی، داریوش فائزی، آرزو تاج‌نیا و مهری آل‌آقا بازیگران سریال آتش در گلستان هستند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها