روایتی عجیب از جادو در اردوی تیم‌ملی

پرسه ساحران در تیم ملی

تیم‌ملی فوتبال ایران هر چند در نیمه دوم مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی و بعد بازی‌های مرحله نهایی موفق بود و نتایج خوبی گرفت اما وارد حاشیه‌های زیادی شد. بعد از موفقیت ایران در بازی‌های بحرین و صعود به مرحله نهایی مقدماتی، روزنامه جام‌جم برای اولین‌بار فاش کرد فردی مشکوک در کنار تیم‌ملی بوده است. بعد کم‌کم این خبر دهان به دهان چرخید و خیلی از رسانه‌ها به بررسی موضوع پرداختند.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، وقتی عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به همکاری با جادوگر، دست به تکذیب نزد و گفت: «از هرکسی که نفسش حق باشد کمک می‌گیریم» همه به این باور رسیدند که ماجرا کاملا واقعی بوده است. حالا، اما روزنامه جام جم در گفتگو با یکی از بازیکنان تیم ملی که البته دوست ندارد نامش فاش شود، به اطلاعات تازه‌ای رسیده که نشان از ابعاد فاجعه‌بار آن دارد. اخیرا دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی ایران در مصاحبه‌ای گفت اصلا از ماجرای جادو و جنبل در تیم‌ملی خبر نداشته و فرد مشکوکی را هم ندیده است. این، اما واقعیت نیست چراکه خود اسکوچیچ هم خبر داشت بعد از بازی‌های تیم‌ملی چه جلساتی برگزار می‌شد، آن هم برای آنالیز عملکرد آقای جادوگر!

آن بازیکن تیم‌ملی می‌گوید: «ما شنیدیم که بعد از بازی‌ها می‌گفتند جادوگر مثلا پیش‌بینی کرده بود فلان دقیقه گل می‌زنیم.» سراغ یکی ازمسؤولان بلندپایه فدراسیون فوتبال می‌رویم تا درباره صحت و سقم ماجرا از او هم سوال کنیم. این مقام مسؤول به جام‌جم می‌گوید: «این عین واقعیت است. آقای جادوگر یک نماینده در اردوی تیم‌ملی داشت. خودش هم برای تماشای مسابقات حتی به سفر‌های خارجی می‌رفت، اما نه همراه تیم.
کاملا شخصی و جدا. بعد از بازی‌ها نماینده آقای جادوگر در اردوی تیم‌ملی به دو مسؤول تیم و فدراسیون فیلم بازی را نشان می‌داد و می‌گفت مثلا در فلان دقیقه که توپ گل نشد کار آقای ا. ا بود.
 
صحنه گل‌ها را هم آنالیز می‌کرد و می‌گفت این گل با تلاش ایشان به ثمر رسیده است! حتی بعضی وقت‌ها در اتاقی به آنالیز کامل عملکرد جادوگر می‌پرداختند و نماینده او می‌گفت دیدید مثلا در دقیقه ۷۷ گل زدیم؟ جادوگر روی چند عدد از جمله ۷، ۹ و ۱۱ اصرار داشت و می‌گفت از ترکیب این اعداد ما به گل می‌رسیم!»

لباس‌ها را نشویید

یکی از اتفاقات جنجالی تیم‌ملی در مرحله نهایی مقدماتی بعد از بازی رفت مقابل لبنان رقم خورد، جایی که ایران موفق شد در وقت‌های اضافه دو گل بزند و برنده مسابقه شود. در حالی که همه چیز خوب و عادی به نظر می‌رسید، بازیکنان تیم‌ملی ناگهان در بیانیه‌ای مشترک نسبت به وضعیت لباس‌های تیم اعتراض کردند و نوشتند البسه به اندازه کافی در اختیارشان نیست. جالب اینجاست که در همان اردو ملی‌پوشان به قدر کافی لباس داشتند، اما چرا اعتراض کردند؟ آن بازیکن تیم‌ملی می‌گوید: «به دو دلیل اعتراض داشتیم؛ یکی موضوع پاداش‌ها و دیگری شسته نشدن لباس‌ها!» مسؤول فدراسیون هم توضیحات تکمیلی را در این باره به جام‌جم می‌دهد: «اینطور که ما مطلع شدیم آقای جادوگر از طریق نماینده خود گفته بود لباس‌های بازیکنان نباید شسته شود! او می‌گفت اگر لباس‌ها شسته شود طلسم باطل می‌شود. بازیکنان که این مسآله را فهمیدند به شدت شاکی شدند و آن را با موضوع پاداش‌ها ترکیب کردند تا اعتراض خود را نشان دهند. وگرنه در آن اردو که ما دو بازی داشتیم برای هر مسابقه بازیکنان سه دست لباس در اختیار داشتند.»

آن بازیکن تیم‌ملی هم اضافه می‌کند: «کلا در آن دوران بحث و شایعه زیاد بود. ما مدام در اردو به دنبال فرد مشکوک بودیم. این‌طور که شنیدیم آقای جادوگر در اردو نمی‌آمد و آدم داشت. حتی بعضی وقت‌ها بچه‌ها سر میز غذا می‌گفتند نخورید نخورید شاید وردی داخل غذا خوانده باشند و طلسم شویم.» وقتی مهدی طارمی از تیم‌ملی خط خورد و در پورتو گل نمی‌زد، شوخی‌ها بین بازیکنان بیشتر شد. بعضی از بازیکنان به او می‌گفتند بهتر است به خانواده‌اش بگویند یک قربانی ذبح کند، چون ظاهرا جادوگر طلسمش کرده است. مهدی البته به این چیز‌ها اعتقادی نداشت و کار خودش را کرد تا این‌که رفته رفته وضعیت مثل سابق شد و با گلزنی برای پورتو و البته بعد تیم‌ملی، جان تازه‌ای گرفت.

واکنش یک بازیکن

خیلی از بازیکنان تیم‌ملی به جادو و جنبل اعتقاد ندارند. آن‌ها در مصاحبه‌های خود هر بار با این سوال روبه‌رو شدند، موفقیت تیم را فقط به تلاش ربط دادند. مثلا علیرضا جهانبخش گفت: «اگر توانستیم به جام‌جهانی صعود کنیم، به خاطر تلاش و کوشش کل تیم بود. به یکسری حرف‌هایی که زده می‌شود، اصلا توجه نداشته و نداریم. فوتبال جهان علمی شده و ما هم می‌دانیم با کار و تلاش زیاد می‌توانیم به موفقیت برسیم. به سایر مسائل هم کاری نداریم.»
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها