شرایط و هزینه استفاده از پاراسل کیش

در همه جزایر دنیا ورزش‌های مهیجی انجام می‌شود که هرکدام از آن‌ها طرفداران زیادی دارند. طبیعی است که در جزیره زیبای کیش هم تجهیزات و مراکزی برای این ورزش‌ها وجود داشته باشد. در این جزیره ورزش‌هایی مانند غواصی، شاتل، پاراسل، بنانا، فلای‌برد و... انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۲۴۵
 
شرایط و هزینه استفاده از پاراسل کیش
 
 
ما در ادامه می‌خواهیم پاراسل که یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دریایی است را معرفی کنیم. همچنین روشی برای رزرو هتل های کیش و بهترین تور کیش را برسی می‌کنیم.
 

پاراسل سواری در کیش


چندسالی است که این ورزش در کیش رواج پیدا کرده و اکنون بسیاری از کسانی که به کیش سفر می‌کنند دنبال مراکزی برای تجربه آن هستند. پاراسل ورزشی مهیج است که با آن می‌توانید حس هیجان، ترس و آرامش را کنار هم تجربه کنید.
 
این ورزش که جز پرطرفدارترین تفریحات آبی محسوب می‌شود، در همه مراکز تفریحی ساحلی کیش قابل انجام است.

برای انجام پاراسل می‌توانید به ساحل‌های سیمرغ، مرجان، اسکله تفریحی و اسکله دامون رفته و آن را آن را تجربه کنید.
 
البته در مکان‌های دیگری مانند پارک ساحلی باراکودا، ساحل شایان، مجتمع تفریحی دلفین، سی‌من، اسکوبا، مجتمع فرهنگی ناتیلوس و نگین خلیج‌فارس هم می‌توانید این ورزش آبی را تجربه کنید. یکی از ملاک‌هایی که می‌توانید برای انتخاب بهترین تور کیش درنظر داشته باشید، این است که در آن تخفیف‌هایی برای خرید بلیط پاراسل وجود داشته باشد.
 

پاراسل چطور انجام می‌شود؟


قبل از انجام پاراسل باید یک جلیقه نجات پوشیده و چند کمربند ایمنی به یک چتر متصل می‌شود را ببندید. این چتر با استفاده از یک طناب 150 متری به قایق تندرو متصل می‌شود. قایق کم‌کم سرعت خود را افزایش می‌دهد تا جایی که داخل چتر پر از هوا شده و شما به پرواز دربیایید.

مدت زمان انجام پاراسل حدود 10 دقیقه است. اگر بخواهید، قبلا از اتمام پرواز ناخدا شما را به داخل آب می‌اندازد تا پرواز و آب‌تنی را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنید، البته مطمئن باشید که اگر شما تمایلی به انجام این کار نداشته باشید، روی قایق فرود می‌آیید پس نگران نباشید.
 
 
شرایط و هزینه استفاده از پاراسل کیش
 

ناخدا با جمع کردن طناب، شما را به قایق رسانده و خیلی راحت روی آن قدم می‌گذارید. بد نیست بدانید که ناخدا بسیار با تجربه است پس هیچ نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید. بعداز این‌که چند متر از مسیر را طی کردید، ناخدا با بررسی چند عامل کم‌کم طناب را آزاد می‌کند تا بیشتر پرواز کنید.

این عوامل شامل مواردی مانند وزن و تعداد افراد، بلط تهیه شده، شرایط جوی می‌شوند. وقتی که برای اولین بار پاراسل را تجربه می‌کنید، ممکن است اوج گرفتن کمی ترسناک باشد، اما زمانی که به یک ارتفاع مشخص رسیدید، می‌توانید منظره‌ای دیدنی از جزیره کیش و خلیج‌فارس را تماشا کرده و از آن لذت ببرید.
 

شرایط و امنیت تجربه پاراسل


قبل از انجام این ورزش از شما تهدنامه‌ای گرفته می‌شود که باید امضا کرده تا مسئولان مطمئن شوند از لحاظ جسمانی سالم هستید و مشکل قلبی ندارید. چتر پاراسل رنگ‌بندی و طرح‌های مختلفی دارد و می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین این چترها دارای ظرفیت‌های 1، 2 و 3 هستند و می‌توانید همراه دوستانتان سوار آن شوید. پاراسل با استفاده از تجهیزاتی ایمن و در محیطی بررسی شده انجام می‌شود که هیچ مشکلی برای گردشگران در بر نداشته باشد.

یکی از ویژگی‌های این ورزش این است که خانم‌ها هم می‌توانند آن را تجربه کنند. اگر همراه خانواده به کیش رفته‌اید، بهتر است کودکانتان را همراه خودتان روی چتر سوار کنید. ممکن است در برخی از زمان‌ها سرعت وزش باد یا موج‌ها زیاد باشد که در این‌صورت هیچ چتری اجازه پرواز نخواهد داشت. مسئولان پاراسل‌های کیش قبل از اجرای این ورزش، شرایط جوی را بررسی می‌کنند تا مشکلی برای افراد پیش نیاید. همه افراد قبل از تجربه پاراسل تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.
 

شرایط و هزینه استفاده از پاراسل کیش
هزینه استفاده از پاراسل


بلیط‌های پاراسل کیش شامل 3 دسته می‌شوند که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کرده و آدرنالین خونتان را افزایش دهید. ارزان‌ترین بلیط پاراسل 70هزار تومان است که با آن می‌توانید به ارتفاع 150 متری صعود کنید. بلیط 90هزار تومانی برای افرادی است که می‌خواهند از ارتفاع 300 متری جزیره زیبا کیش را ببینند، اما برویم سراغ هیجان‌انگیزترین نوع پاراسل. شما با پرداخت 120هزار تومان می‌توانید به ارتفاع 500 متری برسید و از این ارتفاع بخش زیادی از جزیره کیش و خلیج‌فارس را ببینید.
 

وبسایتی برای رزرو هتل و تور کیش


بعداز این‌که پاراسل را کامل شناختید، وقت آن رسیده که با وبسایتی برای رزرو تور، هتل و... آشنا شوید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این کار، سایت علی بابا را انتخاب کنید. این وبسایت سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون به یکی از معتبرترین سایت‌های گردشگری در کشور تبدیل شده است. در این سایت می‌توانید نسبت به رزرو هتل های کیش بلیط و تور این جزیره اقدام کنید.

فکر کنیم پاراسل را کامل شناختید. ما در این مطلب اطلاعاتی کامل درباره این ورزش مهیج دراختیارتان قرار دادیم که قبل از تجربه آن تا حد زیادی با این تفریح آشنا شده باشید. همچنین وبسایتی برای رزرو هتل های کیش و تور این جزیره را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه رزرو بهترین تور کیش از علی بابا یا انجام پاراسل را داشته‌اید، نظراتتان را درباره این موضوعات با ما به اشتراک بگذارید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها