بلیط تهران تبریز می‌تواند یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌ها باشد. چراکه شهر تبریز قابلیت فراوانی برای جذب گردشگر و توریست دارد.
کد خبر: ۱۳۵۳۶۱۵
 
شهرهای بین تهران تبریز در سفر زمینی
 
 
تبریز، شهری واقع در قسمت غربی استان آذربایجان شرقی است. شهر زیبای تبریز جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی زیادی دارد. ازاین رو هرساله عده زیادی ازجمله توریست و گردشگر برای بازدید از این جاذبه‌ها به آن سفر می‌کنند. این شهر پرزرق وبرق پس از تهران و مشهد، سومین کلان شهر ایران است.

برای مثال می‌توان از مدرسه رشدیه، مسجد جامع تبریز، برج آتش‌نشانی تبریز، موزه آذربایجان تبریز، موزه کاریکاتور، کلیسای استفانوس مقدس، مسجد کبود و ارگ علیشاه به‌عنوان اماکن دیدنی و تاریخی این کلان شهر یاد کرد.

علاوه‌بر این‌ها با سفر به تبریز می‌توانید از خانه شاعران و افراد سرشناس زیادی دیدن کنید. ازجمله آن‌ها می‌توان به خانه پروین اعتصامی، خانه شهریار، خانه حیدرزاده، خانه شربت اوغلی، خانه گنجه‌ای زاده، خانه ساوجبلاغی و غیره اشاره کرد.
 

درباره شهر تبریز

خیلی بعید است به چنین شهر خوش‌منظری سفر کنید و از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن نکنید. باغ فتح آباد تبریز از مکان‌های طبیعی باطراوت و زیبا است که می‌تواند حس مطبوعی به شما منتقل کند. کوه عون‌بن علی، واقع در ناحیه شمالی تبریز از مواردی است که چشم‌انداز بینظیری  را به تصویر می‌کشد. این کوه سرخ‌فام به‌همراه دره‌ها و تپه‌های اطراف، از تفرجگاه‌های محبوب و بسیار جذاب شهر تبریز محسوب می‌شود.

یکی از مواردی که تمایل سفر به این شهر را خصوصا در فصول گرم‌تر مانند تابستان افزایش می‌دهد، هوای خنک و طراوت آن است.
 

مسافت شهر تهران تا تبریز

برای سفر از تهران به تبریز، مانند هر شهر دیگری راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توان بلیط تهران تبریز را برای هواپیما، قطار و یا حتی اتوبوس خرید یا می‌توان این مسیر را با خودروی شخصی پیمود.
 
 
شهرهای بین تهران تبریز در سفر زمینی
 

لازم به ذکر است مسافت دو شهر تهران و تبریز از یکدیگر با خودروی شخصی حدودا 633 کیلومتر است. اما نکته قابل توجه این است که مقدار دقیق مسافت طی شده و مدت زمانی که مسیر را  می‌پیمایید به مسیر انتخابی خودتان دارد. اگر مایل باشید این فاصله را با وسیله نقلیه شخصی خود طی کنید، با مکان‌ها و شهرهای زیبا و دیدنی‌ای مواجه خواهید شد که موجب افزایش لذت سفر شما می‌شوند.

و اما اگر اتوبوس را به‌عنوان وسیله مورد نظر خود برگزینید، 633 کیلومتر را در مدت زمانی 8 ساعت خواهید پیمود. همچنین با قطار از تهران حدود 13 ساعت تا تبریز فاصله دارید.

ممکن است سفر هوایی را به هر نوع دیگر از مسافرت ترجیح ‌دهید. در این‌صورت با تهیه بلیط هواپیمای تهران تبریز، به سفر خود سرعت بخشیده و فقط حدود 50 دقیقه در آسمان سیر خواهید کرد.
 

شهرهایی که در مسیر بین تهران و تبریز قرار گرفته‌اند


برای پیمودن این مسیر، راه‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از را‌ه‌ها انتخاب جاده تهران- ساوه است. در این مسیر ابتدا باید از بزرگراه نواب و شهید چراغی و آیت‌الله سعیدی وارد بزرگراه آزادگان شوید. از این طریق وارد جاده تهران- ساوی می‌شوید. پس از آن باید مسیر خود را تا آزادراه ساوه- همدان می‌دهید.

شهرهای فامنین، کبودراهنگ، قیدار و سلطانیه، از جمله شهرهای استان همدان هستند که در مسیر انتخابی از آن‌ها گذر می‌کنید. درواقع می‌توانید سری به استان پرنقش ونگار همدان نیز بزنید. بعد از پشت سر گذاشتن همدان، به شهر زیبای زنجان می‌رسید. آزادراه قزوین- زنجان، شما را به آزادراه زنجان- تبریز می‌رساند. بعد از آن، کافی است مسیر خود را تا شهر تبریز درپیش بگیرید.

حال می‌توانید مسیر دیگری را برگزینید و از شهرهای رشت و اردبیل به مقصد برسیم. سری به شهر سرسبز و خوش آب‌و هوای رشت زده و پس از آن نیز دوری در اردبیل بزنید. در این حالت چیزی بیش از هفت ساعت را تا رسیدن به مقصد می‌گذرانید.
 
 
 
شهرهای بین تهران تبریز در سفر زمینی
 

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با خودروی شخصی خود بپیمایید، مسیری است که شما را از میدان آزادی وارد خیابان جناح- شمال می‌کند. بنابراین وارد اتوبان شیخ فضل الله –غرب شده و این مسیر را تا بزرگراه تهران –کرج ادامه می‌دهید.
 
شهرهایی که با انتخاب این مسیر تا رسیدن به تبریز سر راه‌تان قرار دارد، کرج، آبیک، قزوین، ابهر و زنجان هستند. این راه، مسافتی حدود 307 کیلومتر دارد.

اگر قصد سفر به تبریز دارید به هتل گسترش تبریز و هتل لاله پارک تبریز در علی بابا هم سری بزنید.

ممکن است عشق قطار داشته باشید و این وسیله حمل‌ونقل را به دیگر موارد ترجیح دهید. هرچند که انتخاب بسیار مناسبی برای سفر زمینی است. دراین صورت از تهران حدود 13 ساعت تا رسیدن به شهر تبریز فاصله دارید. در این حالت شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، خرم دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب شیر و آذرشهر به‌ترتیب شهرهایی هستند که در طی مسیر و در حین توقف آن‌ها را ملاقات می‌کنید.

انتخاب اینکه بلیط تهران تبریز را برای سیر کردن مسافت با هواپیما، قطار یا حتی اتوبوس تهیه کنید، یا اینکه اصلا بدون تهیه بلیط با ماشین شخصی‌تان سفر کنید با خودتان است. اما قابل درک است که اگر عجله‌ای برای سفر نداشته‌باشید، می‌توانید انتخاب‌هایی کنید که علاوه‌بر مقصد، درطول مسیر هم لذت کافی را ببرید.

همچنین مسافرت کردن از راه‌های زمینی، موجب افزایش اطلاعات و درک شما نسبت به شهرهای مختلف می‌شود.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها