جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید که این جزیره قدیمی‌ترین جزیره خلیج‌فارس است و سالانه حدود 1 میلیون و 700 هزار گردشگر به این ناحیه سفر می‌کنند. از مهمترین عواملی که باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده، می‌توان به تفریحات آبی و غیر آبی، هتل‌های لوکس و آب‌و‌هوای معتدل و پاک آن اشاره کرد.
کد خبر: ۱۳۵۲۶۰۱
 
 
چه تفریحاتی در کیش وجود دارد؟
 
 
سفر به کیش می‌تواند به‌دلایل خاصی صورت بگیرد، اما مهمترین عاملی که باعث سفر مردم به این جزیره شده، تفریحات کیش است. ازجمله عواملی دیگری که باعث جذب گردشگر به این ناحیه شده، می‌توان به دیدنی‌ های کیش، مراکز خرید و اماکن تاریخی اشاره کرد.
 

تفریحات کیش


تفریحات و بازی‌های کیش به‌قدری متنوع و مهیج هستند که شاید در یک سفر نتوانید تمام این تفریحات را امتحان کنید. در جزیره کیش تفریحات آبی و غیرآبی زیادی وجود دارد. در ادامۀ مطلب به توضیح هر یک از این تفریحات پرداخته‌ایم.
 

تفریحات آبی


در جزیره کیش تفریحات آبی نسبت به تفریحات دیگر بین مسافران محبوبیت بالایی دارد. از این تفریحات می‌توان به غواصی، جت اسکی، اسکوتر زیردریایی و... اشاره کرد.
 

غواصی


غواصی در جزیره کیش و تماشای ماهی‌های خلیج‌فارس یکی از خاطره‌انگیز‌ترین و جذاب‌ترین لحظات در سفر را برایتان رقم می‌زند. جالب است بدانید اگر حتی شنا هم بلد نباشید با کمک مربی‌ها و لوازم غواصی می‌توانید داخل آب بروید. برای رزرو بلیط غواصی باید به سایت‌های جزیره کیش یا دفاتر خدمات توریستی مراجعه کنید. غواصی در جزیره کیش شرایط خاص و سختی ندارد و غواصی برای خانم‌ها نیز مجاز است. کودکان 7 سال به بالا می‌توانند از این تفریح را انجام دهند.
 

جت اسکی


جت اسکی یکی از معروف‌ترین تفریحات آبی جزیره کیش  به شمار می‌رود که گرشگران زیادی را از ایران و سراسر دنیا به خود جذب کرده است. برای گرفتن اجاره جت اسکی باید به اسکله‌های تفریحی جزیره کیش مراجعه کرده و جت اسکی بگیرید. با این وسیله می‌توانید یک سواری هیجان‌انگیز را روی موج‌های دریای خلیج‌فارس تجربه کنید.
 

اسکوتر زیردریایی


این اسکوتر شبیه یک موتور برقی است که به کپسول اکسیژن و تجهیزات غواصی مجهز گردیده. افراد با سنین 12 سال به بالا می‌توانند از این تفریح لذت ببرند. جالب است بدانید برای استفاده از این اسکوتر نیاز نیست تجربۀ غواصی و شنا داشته باشید و قبل از انجام آن یک مربی شما را تا عمق 10 متری زیر آب همراهی می‌کند.
 
 
چه تفریحاتی در کیش وجود دارد؟
 

تفریحات غیرآبی


قطعا افرادی هستند که به‌ دلایل خاصی مانند ترس از آب، مشکلات پزشکی و... علاقه‌ای به تجربۀ تفریحات آبی ندارند، اما نباید نگران باشید، چون در جزیرۀ زیبای کیش علاوه بر تفریحات آبی تفریحات غیر آبی مهیج و خاطره‌انگیزی وجود دارد.
 

قلعۀ وحشت کیش


قلعۀ وحشت کیش یکی از مهیج‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات کیش به‌حساب می‌آید. ابتدا با یک لیدر وارد مجموعه می‌شوید و یک مسیر 100 متری با پیچ و خم‌های فراوان را پشت سر می‌گذارید. باید بدانید همان موقع که وارد تونل شدید استرس می‌گیرید، چون هیچ‌کس نمی‌داند قرار است چه اتفاقی بیوفتد، پس موقع بازدید این مجموع ترسناک خودتان را برای هر اتفاقی آماده کنید. هیجان و وحشت در این قلعه به‌قدری زیاد است که رفتن به آن برای افرادی که بیماری‌های قلبی دارند توصیه نمی‌شود.
 

باگی کیش


یکی دیگر از تفریحات غیر آبی کیش باگی است که در یک پیست خاکی با فضای 400 متر با ماشین‌های مخصوص دو نفره انجام می‌شود. جالب است بدانید که این ماشین‌ها موتور 4 چرخ ATV دارند و باعث شتاب بیشتر نسبت به بقیه ماشین‌ها شده و از امنیت بالایی برخوردار هستند.
 

دیدنی‌ های کیش


همان‌طور که گفتیم کیش علاوه بر تفریحات مختلف، اماکن دیدنی و تاریخی نیز دارد که باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده. اماکن دیدنی کیش نیز مثل تفریحاتش به‌قدری زیاد است که شاید در یک سفر نتوانید به دیدن همۀ این مکان‌ها بروید.
 
 
چه تفریحاتی در کیش وجود دارد؟
 

کشتی یونانی در جزیرۀ کیش


کشتی یونانی یکی از پربازدیدترین اماکن دیدنی کیش محسوب می‌شود که در سال 1345 در ساحل کیش به گل نشست. این کشتی ساخت کشور انگلستان و متعلق به شرکتی یونانی بوده که 136 متر طول دارد و بیش از 7 هزار تن وزن دارد. یکی از مهمترین عواملی که باعث بازدید از این کشتی شده، غروب آفتاب آن است؛ یعنی این کشتی در موقعیت خاصی قرار گرفته و خورشید از پس آن در جزیره غروب می‌کند.
 

شهر زیرزمینی کاریز کیش


یکی‌دیگر از زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی ‌های کیش شهر زیرزمینی کاریز است. باید بدانید که این شهر در واقع یک قنات بزرگ بوده که مساحت آن 10 هزار مترمربع و عمق آن 16 متر است. نکتۀ جالب و مهم در این شهر، داشتن روستوران‌های مدرن و بازارچه‌های سنتی است. پس حتما بازدید این جزیره را در لیست شهرهای گردشگری خود قرار دهید.

همان‌طور که گفتیم جزیره کیش یکی از بهترین مقصدهای گردشگری ایران است که با داشتن تفریحات و اماکن دیدنی بسیار زیاد می‌تواند نیازهای هر نوع سلیقه‌ای را برآورده کند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها