بریتانیا اولین کشوری است که قرص ضد ویروسی را برای درمان کووید-۱۹ تایید کرده است. آژانس تنظیم مقررات دارو‌ها و محصولات بهداشتی بریتانیا (MHRA) استفاده از مولنوپیراویر، اولین درمان ضد ویروسی خوراکی مورد تایید را که می‌توان در خانه مصرف کرد، تایید کرده است.
بریتانیا اولین کشوری است که قرص ضد ویروسی را برای درمان کووید-۱۹ تایید کرده است. آژانس تنظیم مقررات دارو‌ها و محصولات بهداشتی بریتانیا (MHRA) استفاده از مولنوپیراویر، اولین درمان ضد ویروسی خوراکی مورد تایید را که می‌توان در خانه مصرف کرد، تایید کرده است.
کد خبر: ۱۳۴۵۸۵۰
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی‌اف‌ال‌ساینس، ساجید جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا در بیانیه‌ای روز گذشته گفت: «امروز یک روز تاریخی برای کشور ما است، زیرا بریتانیا اکنون اولین کشور در جهان است که یک داروی ضد ویروسی را که می‌توان در خانه برای کووید-۱۹ مصرف کرد، تایید کرد.» او از این دارو به عنوان یک «تغییرگر بازی» برای افراد ضعیف و دارای سیستم ایمنی سرکوب شده توصیف کرد.

این قرص زمانی بیشترین تاثیر را دارد که در مراحل اولیه عفونت مصرف شود. نتایج کارآزمایی موقت منتشر شده در ماه گذشته نشان داده است که این درمان خطر مرگ و بستری شدن در بیمارستان را به نصف کاهش می‌دهد و بر همین اساس آن را به ابزاری حیاتی در درمان این بیماری تبدیل می‌کند.

آژانس تنظیم مقررات دارو‌ها و محصولات بهداشتی بریتانیا استفاده از مولنوپیراویر (Molnupiravir) که با نام لَگ‌ویریو (Lagevrio) نیز شناخته می‌شود، در افرادی است که مبتلا به کووید-۱۹ خفیف تا متوسط هستند و حداقل یک عامل خطر مانند چاقی، سن بالا (بیش از ۶۰ سال)، دیابت یا بیماری قلبی دارند را مجاز اعلام کرده است. این عوامل خطر ممکن است منجر به پیامد‌های جدی‌تری برای سلامتی شوند و به نظر می‌رسد که قرص به طور موثر از آن‌ها جلوگیری می‌کند.

دکتر جون راین، مدیر اجرایی آژانس تنظیم مقررات دارو‌ها و محصولات بهداشتی بریتانیا، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «به دنبال بررسی دقیق داده‌ها توسط دانشمندان و پزشکان متخصص، قانع شدیم که مصرف مولنوپیراویر برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید کووید-۱۹ هستند ایمن و مؤثر است و بر همین اساس تأییدیه آن را صادر کرده‌ایم.»

آژانس توصیه می‌کند پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹ در فرد در معرض خطر و در طول پنج روز پس از شروع علائم، از این قرص در اسرع وقت استفاده شود. گفته می‌شود که بریتانیا ۴۸۰ هزار دوره مولنوپیراویر را خریداری کرده است تا طی چند هفته آینده تحویل داده شود.

این دارو در دانشگاه اموری فرموله شده و توسط شرکت‌های داروسازی ریج‌بک بایوتراپیوتیک (Ridgeback Biotherapeutic) و مِرک Merck ساخته شده است. مرک اخیراً تصمیم مهمی گرفته است تا حق ثبت اختراع را با مدیسین‌پتنت‌پول (MPP)، یک سازمان بهداشت عمومی تحت حمایت سازمان ملل متحد، تا زمانی که کووید-۱۹ یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی است، به اشتراک بگذارد. این کار امکان تولید مولنوپیراویر را در ۱۰۵ کشور با درآمد کم و متوسط با کسری از هزینه فراهم می‌کند و به طور بالقوه جان ده‌ها هزار نفر را نجات می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها