jamejamonline
بازار عمومی کد خبر: ۱۳۴۲۹۷۸   ۲۶ مهر ۱۴۰۰  |  ۱۵:۱۱

بهترین مواد غذایی لاغر‌کننده، مواد غذایی هستن که کمک کنن چربی‌های شکم سوزونده بشه. بیاین ببینیم کدوم مواد غذایی لاغر‌‌کننده و شکم‌سوز هستن؛ که هرچه زودتر اونا رو به سبد آشپزخونه مون اضافه کنیم

می‌گن اگه پیشرفت نمی‌کنی دوستاتو عوض کن. در امر رژیم گرفتن و لاغر شدن، مهمترین دوستای ما همون مواد غذایی هستن که باهاشون سر و کار داریم. پس شما هم اگه در امر لاغر کردن شکم و سوزوندن چربی به مشکل خوردین و مدت‌هاست که رژیم‌ گرفتین ولی شکمتون هنوز پابرجاست، بیاین با ما با این ۲۲ ماده غذایی لاغر‌کننده شکم آشنا شین.
 
 

مواد غذایی لاغر‌کننده چه ویژگی دارند؟


این مواد غذایی که ما ادعا می‌کنیم چربی‌های شکم شما رو می‌سوزونن، دو تا ویژگی مهم دارن: فیبر زیاد، کربوهیدرات کم.

فیبر زیاد این غذاها باعث می‌شه سریع‌تر شما رو سیر کنن. از طرفی برای حمله به چربی‌های ذخیره شده در شکم، این مواد غذایی با سلاح فیبر تو تیم شما قرار می‌گیرن.

کربوهیدرات هم که دلیل اصلی چاق شدن شکم هستش. چون هضمش برای بدن خییلی خیلی راحته و بدن با یه اشاره کربوهیدرات‌ها رو هضم و اون‌ها رو در نزدیک‌ترین محل امن، یعنی شکم ذخیره می‌کنه!

1

1-با کره بادام زمینی، چربی نمی‌بینی

 

کدام مواد غذایی لاغر کننده هستند؟

کره بادوم زمینی به خاطر داشتن فیبر فراوون و پروتئین بالا، یکی از مواد غذایی لاغر کننده عالیه،. و برای میان وعده یه گزینه خیلی مناسبه! اما چه کره بادوم زمینی؟ اگه از بسته‌های آماده کره بادوم زمینی استفاده می‌کنین، برچسبش رو بادقت بخونین. کره بادوم زمینی وقتی جزو مواده غذایی لاغر کننده به حساب میاد، که فقط شامل بادام زمینی و نمک باشه.

بسته‌هایی که شامل روغن و قند فراوون هستن؛ در این لیست جایی ندارن. پس یا اون رو از یه جای مطمئن تهیه کنین، یا خودتون درستش کنین!

در انتها اینو بگم که درسته خوردن این مواد غذای لاغر‌کننده، به سوختن چربی‌های شکم شما کمک می‌کنه، اما با ورزش کردن تأثیرشون دوچندان می‌شه. حذف مواد قندی و سدیمی و افزودن این مواد غذایی لاغر‌کننده، به همراه ورزش یک مثلث عالیه برای لاغری شکم و پهلو !


2. چای و قهوه، حرکت روده‌


قهوه کافئین‌دار باعث فعال شدن حرکت در دستگاه گوارش می‌شه؛ و یبوست رو که یکی از انواع بیماری گوارشی شایع هست رفع می‌کنه. نوشیدن حدود یک فنجان قهوه روزانه، می‌تونه شما رو در این مسیر نگه داره. علاوه بر این، یه فنجان معمولی چای سبز می‌تونه متابولیسم شما رو بهتر کنه. در مصرف قهوه فقط این نکته رو به یاد داشته باشین: هر چه مصرف قهوه مرتب‌تر، کارایی روده بیشتر. در ضمن در مصرف قهوه سعی کنین از قند استفاده نکنین. و اگر خوردن قهوه تلخ براتون میسر نیست، به شیرین‌کننده‌های مصنوعی روی بیارین.
 


3. بلوبری بخور لیپوساکشن نکن!

 

بلوبری پر از فیبره، در عین حال مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان رو هم در اون جثه کوچیکش حمل می‌کنه! و حاوی قند خیییلی کمتری نسبت به سایر میوه‌هاست.


4. نخود فرنگی، با چربی می‌جنگی!

 
کدام مواد غذایی لاغر کننده هستند؟
نخود فرنگی چه تازه و چه یخ زده،‌یکی از عالی‌ترین مواد غذایی لاغر‌کننده

یک فنجون نخود فرنگی 8 گرم پروتئین و یه عالمه مواد مغذی دیگه داره، که برای کاهش نفخ بسیار عالین. تقریباً تمام نیاز روزانه شما به ویتامین C، منیزیم، پتاسیم و آهن در همین نخودسبزهای کوچیک تأمین می‌شه! درضمن این ماده چربی‌سوز به تعادل سدیم بدن و اکسیژن رسانی به سلول‌های خونی کمک می‌کنه!


5. بخور ماهی تن، شکم لاغر بکن

 

بهترین ماده غذایی لاغر کننده شکم و چربی سوز، سوشی ماهی تازه‌

وقتی صحبت از پروتئین دلچسب در میونه، از چربی های سالم ماهی آزاد و ماهی ساردین بهتر نداریم!

این دو ماهی پر از امگا 3 و پروتئین بدون چربی هستن، و این موضوع به شما کمک می‌کنه نه تنها در زمان غذا ‌خوردن کاملا سیر شین، بلکه بعداً در طول شبانه روز هم از خشم معده‌های یواشکی در امان بمونین!
 


6. ماهی سالمون، چربی سوزمون

 

یه ماده غذایی لاغر‌کننده شکم پر از مواد معدنی

اسیدهای چرب اشباع نشده به علاوه مواد معدنی زیاد موجود در ماهی قزل آلا،  اونو به یک گزینه مناسب برای شام تبدیل می‌کنه. حتی ویتامین D موجود در این ماهی هم طبق تحقیقات علمی به چربی‌سوزی وکاهش وزن کمک می‌کنه. همچنین 25٪ از ویتامین B6 مورد نیاز روزانه‌تون رو می‌تونین از طریق این ماهی دریافت کنین که به تنظیم خلق و خو و کاهش تنش کمک می‌کنه!
 


7. سیب زمینی، خوشمزه‌ترینی

 

خوش‌مزه‌ترین ماده غذایی لاغر‌کننده شکم، سیب‌زمینی

باور کنین یا نه ، سیب زمینی بخارپز (بله ، واقعاً!) منبع عالی پتاسیمه به رفع نفخ شکم، و تعادل سدیم کمک می‌کنه، پر از فیبره و از همه مهمتر لاغر‌کننده‌ست. البته به شرط اینکه سرخ شده مصرف نشه!
 


8. دانه کدو تنبل، چربی می‌سوزه بغل بغل

 

 
کدام مواد غذایی لاغر کننده هستند؟
تخمه کدو تنبل روی سیستم تقویت کننده ایمنی بدن تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌ذاره. اما مهمترین ویژگی‌ش اینه که منبع قابل توجه فیبره. (یک میان وعده سیرکننده!). این دانه در هر وعده مصرف 7 گرم پروتئین به بدن می‌رسونه، و یه میان وعده غذایی عالی با این مواد غذایی لاغر‌کننده بهتون ارائه می‌ده!
 


9. کفیر، چربی‌هارو بگیر

 

ماست کفیر معروفترین محصول جانبی کفیرداره. این مواد غذایی لاغر‌کننده، پر از پروبیوتیکه که برای تنظیم روده لازمه. به‌خصوص اگه همیشه احساس نفخ -که یه بیماری گوارشی شایع هست- رو دارین. کفیر یبوست رو درمان می‌کنه و همچنین پروتئین بسیار بالایی داره. پس سعی کنین به اسموتی صبحانه‌تون این چاشنی رو اضافه کنین!
 


10. جو دوسر، یک ماده چربی‌بر

 

بلغور جو دوسر، یک ماده پرطرفدار بین غذاهاییه که چربی شکم رو می‌سوزونن.

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفید در بدن شما رو تأمین غذا می‌کنن، و به تکثیرشون کمک می‌کنن. بعلاوه، مقدار زیادی فیبر غذایی در آرد جو دوسر وجود داره، که باعث می‌شه این ماده، یکی از مواد غذایی لاغر‌کننده شکم، در عین حال به شدت هم سیر کننده باشه!
 


11. بادام بخور، مادام بشو!

 

 
کدام مواد غذایی لاغر کننده هستند؟
همه مغزهای آجیل جزو مواد غذایی لاغر‌کننده هستن: بادام، بادام زمینی، گردو، پسته و... اما در اینجا به طور خاص بادوم رو نام بردیم چون منبع قوی پروتئینه. تحقیقات مختلف افزایش مصرف بادوم رو با کاهش کلسترول بد خون، مرتبط دونسته‌ن. درضمن استفاده از بادوم به‌عنوان میان وعده به افزایش متابولیسم بدن هم کمک می‌کنه!
 


12. گردو بخور، گردی‌ها رو ببر

 

یکی دیگر از سوپراستارهای گروه آجیل‌ها، گردو هستش. این ماده چربی‌سوز عالی با اینکه سرشار از چربی های اشباع نشده‌ست، به لاغری کمک می‌کنه و بسیار برای قلب مفیده. تحقیقات علمی نشون داده گردو به ویژه به کاهش اشتها و ولع کمک می‌کنه!
 


13. با کدو حلوایی، به شکر نیاز نداری

 

یکی دیگه از مواد غذایی لاغر‌کننده و بسیار خوشمزه پوره کدو تنبله! پوره کدو تنبل یه عالمه فیبر داره و حتی پتاسیمش از موز هم بیشتره. پس می‌تونه یه دوست همیشگی در سبد خریدتون باشه!

دفعه بعدی که هوس شیرینی کردین، حتما این کار رو امتحان کنین: پوره کدو تنبل پوره رو به ماست یونانی کم‌چرب اضافه کنین و کمی دارچین و گلابی داخلش خرد کنین. این دسر خوشمزه می‌تونه جای نقش دسرهای شیرین و پرشکر رو براتون بازی کنه!
 


14. تمشک، به چربی‌ها بگو زرشک!

 

در مقایسه با سایر توت‌ها، تمشک فیبر بسیار بالاتری داره. و می‌تونه یه گزینه مناسب در کنار نوشیدن چای و یا افزودن به اسموتی صبحونه باشه. مصرف توت در صبحونه باعث می‌شود احساس سیری بسیار بیشتری داشته باشین.
 


15. روغن زیتون، بخور نوش جون

 

 
کدام مواد غذایی لاغر کننده هستند؟
روغن‌های گیاهی خصوصا روغن زیتون اصل به سیری و لاغری سریع‌تر شما کمک می‌کنه. روغن زیتون شاید از مواد غذایی لاغر‌کننده نباشه، اما وقتی جایگزین یک سری روغن‌های غیرمجاز دیگه می‌شه، به راحتی می‌تونه چربی‌های دور شکمتون رو نسبت به قبل کمتر کنه!

همچنین در کاهش التهاب ناشی از آنتی اکسیدان‌ها، موثره و نقش ایبوپروفن رو در بدن می‌تونه ایفا کنه.
 


16. تخم مرغ، یک سیرکننده کوچک

 

تخم مرغ، یه ماده غذایی کم کالری و سرشار از مواد مغذیه که تحقیقات نشون داده مصرف مکررش به لاغری کمک می‌کنه. صبحانه‌های پر پروتئین، مثل املت و نیمرو و نرگسی اسفناج، می‌تونن کل روز سیر نگهتون دارن.
 


17. این عدسه، چربی بسه!

 

این ماده مغذی گیاهی و پر از پروتئین، می‌تونه یه مکمل عالی برای سوپ‌تون باشه. فیبر و نشاسته پیچیده در عدس می‌تونه برای مدت طولانی‌تری شما رو سیر نگه داره!
 


18. غلات کامل، یک غذای کامل

 

غلات تصفیه نشده در کاهش وزن تأثیر منفی دارن. اما دانه‌های کامل یا فرآوری شده که دارای سبوس هستن، از این قضیه مستثنا می‌شن. غلات سبوس‌دار مملو از مواد معدنی بوده و با تورم در معده، شما رو مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارن. همچنین این غلات باعث تعادل جذب سدیم می‌شن. از انواع غلات کامل می‌تونیم برنج قهوه‌ای و انواع نان‌های صنعتی کامل رو نام ببریم.
 


19. خانواده اسفناج، مظهر سوخت و ساز بالا

 

سبزیجاتی مثل اسفناج، و سبزی آروگولا یا شابانک، جزو مواد غذایی هستش که باعث چربی سوزی شکم می‌شن!

برگ اسفناج امگا 3 های گیاهی زیادی داره، که بسیار برای بدن مفیده. و دیگه اینکه اسفناج مملو از مواد معدنی مثل پتاسیم هست که می‌تونه نفخ شکم رو درمان کنه و از حجم ناحیه شکم کم کنه.
 


20. با کلم پیچ، چربی می‌رسه به هیچ

 

کدام مواد غذایی لاغر کننده هستند؟

کلم پیچ به رنگ سبز یا رنگ‌های دیگه، عملا فاقد چربیه. و یک فنجان از اون  کالری خیلی کمی داره (حدود 30 کالری)، ولی در عین حال همون یک فنجان مقادیر زیادی ویتامین A ، K ، C ، B6 ، کلسیم، پتاسیم و منیزیم و سایر ویتامین‌ها و مواد مغذی رو داره. کلم چه به عنوان سالاد خرد بشه، و چه به عنوان شام تفت داده بشه، یه شکم‌سوز عالیه.
 


21. نخود، چربی‌ها به جای خود

 

نخود به دلیل داشتن فیبر و پروتئین گیاهی و همچنین آنتی اکسیدان‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و مواد معدنی عالی، یکی از بهترین مواد غذایی لاغر‌کننده ست. نخود رو می‌شه در سوپ، خورشت، سالاد و غذاهای فرعی استفاده کرد. بعلاوه، آرد نخود یه جایگزین عالی در پخت و پز، به جای آرد گندمه. آرد گندم جزء غذاهای پر کالری و چاق‌کننده به حساب میاد. عوضش آرد نخود، غذای نهایی شما رو مغذی‌تر و سیر‌کننده‌تر می‌کنه.
 


22. سالاد فراوون، بخور نوش جون

 

تمامی سبزیجاتی که در سالاد استفاده می‌شه اعم از گوجه فرنگی، قارچ، هویج، و خیار، به دلیل داشتن مقدار بالای H2O به بدنتون در حفظ آب کمک می‌کنن. این آب اضافی می‌تونه آب احتباس شده بین نمک‌های اضافی بدن رو خارج کنه و به کاهش وزنتون کمک کنه.
 
 
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

نیازمندی ها