نحوه خوردن کرفس برای لاغری در غذاهای متنوع

رسالت کرفس تو این دنیا یه چیزه:‌ لاغری بدون دردسر. خوردن کرفس برای لاغری و رسیدن به وزن دلخواه نه تنها در انواع رژیم‌های لاغری سریع توصیه شده؛ بلکه توصیه اکید پزشکان هم هست. و باید خیلی جدی گرفته بشه. حالا از ساقه‌ها و برگ کرفس، این ماده فوق‌العاده چه‌ غذاهایی بپزیم و چه‌طور مصرفشون کنیم تا به وزن دلخواه برسیم؟ جوابیه که تا پایان این مقاله بهش خواهید رسید.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۳۵

نحوه خوردن کرفس برای لاغری در غذاهای متنوع

 

خوردن کرفس برای لاغری، -که یکی از مواد غذایی لاغر کننده‌ست- می‌تونه روش‌های مختلفی داشته باشه می‌تونین اون رو به صورت خام یا در سالاد مصرف کنین؛ و یا می‌تونین با سایر مواد سالم ترکیبش کنید و میان وعده‌های مغذی و عالی باهاش درست کنین.  فقط کافیه تصمیم به بگیرین کرفس رو وارد زنجیره غذایی‌تون کنین و از نتیجه فوق‌العاده‌ای که ازش خواهید دید لذت ببرین.

چرا کرفس برای لاغری خوبه؟

کرفس به چند دلیل به عنوان یه غذای رژیمی شهرت داره. کم کالری بودن، پر فیبر بودن و ارزش غذایی بالا. و همین موضوع باعث می شه که کرفس از بروز انواع بیماری گوارشی شایع پیشگیری کنه.

این ماده غذایی به طرز باورنکردنی کم کالریه،‌ بنابراین می‌تونین بدون نگرانی به زیاد خوردن کرفس ادامه بدین و لذت ببرین. یه فنجون کرفس خام فقط ۱۶ کالری داره. یعنی اگه فرض کنیم روزانه در رژیم غذایی‌تون 1500 کالری مصرف می‌کنید؛ خوردن کرفس فقط 1 درصد از حد مجاز روزانه‌تون رو اشغال می‌کنه.

 

نحوه خوردن کرفس برای لاغری در غذاهای متنوع

 

ساقه کرفس حتی از این عدد هم پایین‌تر می‌ره و چیزی حدود 10 کالری در هر فنجونش کالری داره. خوردن ساقه کرفس برای لاغری معمول‌تره. کسایی که با آب کرفس لاغر شدن می‌دونن که آب کرفس از ساقه کرفس تهیه می‌شه و از برگ کرفس باقیمونده هم می‌تونین تو غذاهای مختلف استفاده کنین.

خوردن کرفس برای لاغری تأثیرگذاره اما اگر به طور متناوب مصرف بشه. هر وقتی که شما تصمیم بگیرین با این ماده غذایی لاغر کننده وعالی، آشتی کنین و اونو به سفره خودتون راه بدین، حتما به این مطلب نیاز دارین. چون که توش با نحوه درست کردن غذاهای مختلف و متنوع با استفاده از کرفس آشنا می‌شین و می‌تونین کرفس رو جایگزین غذاهای پرکالری دیگه‌تون کنین و کالری دریافتی بدنتونو کم کنین.

طرز تهیه غذا با کرفس برای لاغری

آدم‌ها دو دسته‌ن یا عاشق کرفس هستن یا از اون متنفرن. و دسته دوم کسایین که از کرفس متنفرن چون غذای خوشمزه‌ای با حضور کرفس میل نکرده‌ن. کسانی که کرفس رو در برنامه روزانه شون جای دادن اونو به صورت خام هم می‌خورن. اما در اینجا می‌خوایم راهکارهایی واسه استفاده از کرفس در غذاهای مختلف ارائه بدیم که اگه تو دسته دوم قرار دارین حتما وارد دسته اول بشین و جلوی ضرر رو هرچه زودتر بگیرین. مطمعنا با تست کردن طعم عالی فلفلی وخوشمزه کرفس بخارپز نظرتون راجع بهش عوض می‌شه.

 

1. کرفس بعنوان معطر کننده خورشت

وقتی دارین مواد غذایی‌تون رو برای تهیه خورشت آماده می‌کنین، حتما داخلش از کرفس استفاده کنین. فرقی نداره خورشت سبزی باشه یا آب گوشت یا ماهی؛ کرفس طعم خورشت‌های آبدار رو خوشمزه می‌کنه. ساقه کرفس به خاطر بافت سفتی که داره اصلا به غذاتون رنگ نمی ده؛ پس نگران ظاهرش نباشین. سعی کنین کرفس رو به صورت قطعه‌های بزرگ در غذا بریزین.  البته خوردن کرفس برای لاغری خیلی مفیده، اما اگه دوست نداشتین بعدش می‌تونین اونو از غذاتون جدا کنین و فقط عطر و بوی فوق‌العاده‌ش رو بذارین با غذا بمونه. کرفس پخته علاوه بر اینکه بوی بد گوشت و مرغ رو می‌گیره، برای افزودن به سس‌ها هم عالیه و طعم خوبی بهشون می‌ده.

نحوه خوردن کرفس برای لاغری در غذاهای متنوع

 

2. میان وعده  با کرفس خام

توی یه میان وعده سبزیجات وقتی خیلی خوشمزه به نطر می‌رسن، که ترد و خوشمزه باشن. یه عصرونه سرد اونم با کرفس  خام و ترد حسابی می‌چسبه. ساقه‌های ترد کرفس رو خرد کنین و داخلش پنیر چدار قطعه شده و انگور یخ زده بریزین. این می‌تونه یه عصرونه عالی برای رفع گرسنگی باش. همچنین ترکیب ساقه‌ها کرفس خام با یه سس خامه هم می‌تونه روزتون رو بسازه.

3. سالاد کرفس و بلغور

خوردن کرفس برای لاغری وقتی با لذت همراه می‌شه، که یه غذای خوشمزه و خوش رنگ بسازه. این سالاد کرفس خوش رنگ و لعاب، از ترکیب ساقه کرفس با آجیل، انار، سبزیجات و بلغور گندم پخته شده درست می‌شه.

مواد لازم برای تهیه سالاد کرفس و بلغور گندم

  • بلغور گندم، 200 گرم
  • کرفس،‌1 دسته
  • سیب،‌۱ عدد
  • لیمو تازه فشرده شده، ۱ عدد
  • روغن زیتون، 4 قاشق غذاخوری
  • فندق برشته درشت خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز خرد شده، 1 عدد
  • انار دون شده، 4 قاشق غذاخوری
  • جعفری، نعناع و ترخون خرد شده

این مواد رو ترکیب کنین و طعم عال یکرفس رو تو این سالاد بچشین.

4. کاپوناتا (caponata)

 

یه غذای خوشمزه و صد در صد گیاهی که با ساقه‌های کرفس و بادمجون و آجیل و نون تست سرو می‌شه.

 

نحوه خوردن کرفس برای لاغری در غذاهای متنوع

 

مواد لازم برای تهیه کاپوناتا

  • روغن زیتون، 100 میلی لیتر
  • بادمجان خرد شده در قطعات مکعبی، 3 عدد بزرگ
  • موسیر بلند خرد شده، ۲ عدد برگ
  • گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده، ۴ عدد
  • کاپریاس، 2 قاشق چایخوری 
  •  کشمش،‌50 گرم
  • ساقه کرفس خرد شده، ۴ ساقه
  • سرکه قرمز، 50 میلی لیتر
  • دانه کاج و برگ ریحان تفت داده، برای تزئین
  • نان تست، ۸ قطعه خرد شده
  • سیر، ۱ حبه

برای تهیه کابوناتا با کرفس کافیه سبزیجات رو با روغن تفت بدین تا نرم بشن. در اخر هم قطعات نون تست رو توی یه تابه دیگه با روغن و دونه کاج تفت بدین و برشته کنین. این غذا به همین سادگی پخته می‌شه و آماده سرو هستش. روی اون رو هم می‌تونین با برگ ریحون تزئین کنین.

5. سالاد تن با کرفس و تخم مرغ

در آخر می‌خوام یه رسپی فوق‌العاده خوشمزه و رژیمی برای یه سالاد رو بهتون معرفی کنم. مطمئنا مثل من اولین باری که طعم این سالاد عالی رو بچشین، به یکی از طرفدارای پر و پا قرصش تبدیل می‌شین.

  • مواد لازم برای سالاد تن با کرفس و تخم مرغ
    تن ماهی، 150 گرم
    ساقه کرفس قطعه قطعه شده، ۴ ساقه
    تخم مرغ آب پز، ۴ عدد
    آبلیمو، نمک و فلفل، میزان دلخواه

در نظر داشته باشین بعد از درست کردن این سالاد خوشمزه حتما یکی دو ساعت اون رو در یخچال بذارید تا خنک شه و مزه‌هاش حسابی با هم مخلوط شه. و بعد نوش جان کنین.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها