آژیر خطر ایستگاه فضایی به صدا در آمد

امروز صبح زود، زمانی که فضانوردان با بوی دود و پلاستیک سوخته از خواب بیدار شدند، آژیر خط ایستگاه فضایی بین‌المللی به صدا در آمد.
امروز صبح زود، زمانی که فضانوردان با بوی دود و پلاستیک سوخته از خواب بیدار شدند، آژیر خط ایستگاه فضایی بین‌المللی به صدا در آمد.
کد خبر: ۱۳۳۶۶۰۲
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی‌اف‌ال ساینس، آژانس فضایی روسیه (روسکوموس) اعلام کرده است، هشدار اضطراری ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) صبح امروز پس از بیدار شدن فضانوردان روسی با بوی دود و سوختن پلاستیک به صدا درآمده است.

بر اساس گزارش ارائه شده زنگ هشدار در ماژول سرویس Zvezda، قسمتی از بخش مداری روسیه در ایستگاه بین‌المللی فضایی، ساعت ۴:۵۵ صبح به وقت مسکو پنجشنبه ۹ سپتامبر/ ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در حین شارژ خودکار باتری به صدا درآمد. فضانوردان با به کار اندازی سیستم تصفیه هوا دوباره به خواب رفتند. به نظر می‌رسد مشکل فعلا حل شده است و شرایط زندگی در ایستگاه فضایی به حالت عادی بازگشته است.

بر اساس اعلام ناسا، راهپیمایی فضایی برنامه‌ریزی شده توسط روس‌ها برای ادامه تجهیز واحد آزمایشگاهی چند منظوره ناوکا امروز ادامه خواهد داشت.

روسکوموس تأیید کرده است که همه سیستم‌ها به طور عادی کار می‌کنند، ترکیب هوا در ایستگاه مطابق با شاخص‌های استاندارد است. روسکوموس نیز این خبر را اعلام کرده است که خدمه فعالیت منظم خود برای راهپیمایی فضایی امروز را خواهند داشت.

با این حال، این اولین رویدادی نیست که نشان می‌دهد سن ایستگاه فضایی بالا رفته است. این ایستگاه بیش از ۲۰ سال است که بطور مداوم در حال ارائه خدمات است، اما در چند سال اخیر با تبدیل شدندش «خانه دور از خانه» نوع بشر به طور فزاینده‌ای علائم ساییدگی و فرسودگی در آن افزایش یافته است. در ماه گذشته، یک مهندس ارشد روس نگرانی‌هایی مبنی بر ایجاد شکاف در ماژول روسی Zarya مطرح کرد. همچنین خبر‌های مکرر عجیبی از به وجود آمدن سوراخ‌های دریل مانند ظاهر شده در واحد‌های خاصی از ایستگاه فضایی شنیده می‌شود.

تنش بین ایالات متحده و روسیه که در زمین نیز، وضعیت ایستگاه فضایی را تحت‌الشعاع قرار داده است. در ماه خرداد، دیمیتری روگوزین، یکی از مقامات ارشد روسکوموس، اعلام کرد که روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ از ایستگاه بین‌المللی فضایی خارج شود مگر اینکه واشنگتن تحریم‌هایی را که بر کار آژانس روسکوموس تأثیر می‌گذارد را لغو کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها