آیا «ندای وظیفه» با بازگشت به جنگ دوم جهانی به ریشه‌هایش برگشته است؟

جنـگ هیچ‎گاه تغییر نمی‌کند!

رچت و كلنك جدید، استاندارد تازه‌ای را برای بازی‌ های كنسولی ترسیم می‌كند

بازی‌ های ویدئویی در مقام پیكسار

جدیدترین نسخه‌ Ratchet & Clank، بدون شك مهم‌ترین بازی PS5 تا امروز است. از قدرت‌نمایی سخت‌ افزاری بازی گرفته تا ساخت دنیایی متفاوت كه قدرت سازنده را در زمینه‌ ساخت تجربه‌های اكشن و سرگرم‌كننده به رخ می‌كشد.
جدیدترین نسخه‌ Ratchet & Clank، بدون شك مهم‌ترین بازی PS5 تا امروز است. از قدرت‌نمایی سخت‌ افزاری بازی گرفته تا ساخت دنیایی متفاوت كه قدرت سازنده را در زمینه‌ ساخت تجربه‌های اكشن و سرگرم‌كننده به رخ می‌كشد.
کد خبر: ۱۳۲۴۵۴۲

تیم اینسامنیاك گیمز حالا به یك فرمول خیلی خاص، جذاب و سرگرم‌كننده رسیده كه می‌تواند دنیاهای مختلف را از Sunset Overdrive گرفته تا Spider-Man به بازی‌هایی رنگارنگ و زنده تبدیل كند؛ فرمولی كه جدیدترین خروجی آن Ratchet & Clank: Rift Apart است.

از بازی انحصاری اكس‌ باكس تا برگ برنده‌ پلی‌ استیشن Ratchet & Clank یكی از قدیمی‌ترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن است.

اولین نسخه‌ این مجموعه، سال ۲۰۰۲ عرضه شد و با این كه به نظر می‌رسید مخاطب آن بیشتر كودكان و نوجوانان باشند، اما برای مخاطبان بزرگسال هم جذابیت خودش را حفظ كرده بود.

۱۹ سال بعد، حالا رچت و كلنك در یك بازی جدید با عنوان Rift Apart عرضه شده كه داستان رچت و دوست رباتش یعنی كلنك را ادامه دهد. با این كه بازی در حقیقت ادامه‌ای برای نسخه‌ Into the Nexus است، اما مخاطبان جدید می‌توانند بدون داشتن هیچ پیش‌زمینه‌ای از داستان بازی لذت ببرند.

Rift Apart از تمام نسخه‌های قبلی رچت و كلنك یك سر و گردن بالاتر است. به عنوان اثری كه برای اولین بار از قدرت حقیقی PS5 نهایت استفاده را كرده، دنیای رچت و كلنك مثال‌زدنی است. اولین چیزی كه در این دنیای یکپا‌رچه و زیبا نظرتان را جلب می‌كند، بی‌وقفه بودن آن است.

به لطف قدرت سخت‌افزاری كنسول و استفاده از SSD به عنوان حافظه‌ اصلی، دنیاهای Rift Apart كاملا یكپارچه عمل می‌كنند و هیچ صفحه‌ لودینگی بین آنها شكل نمی‌گیرد.

این یكپارچگی فقط در جابه‌جایی بین دنیاها به چشم نمی‌آید و در استفاده از بعضی گجت‌های بازی مثل قلاب رچت كاملا مشهود است.

تجربه‌ Rift Apart پر از «اولین بار»های غیرمنتظره است؛ مثل اولین بار بازی كردن «شورش در شهر» یا اولین تجربه‌ اجرا شدن دیسك داخل پلی‌استیشن. دستاوردی كه تیم اینسامنیاك گیمز در ساخت این بازی به دست آورده، یكی از همان اولین‌ها برای بازی‌های كنسولی است.

نوستالژی با سخت‌افزار جدید

سری رچت و كلنك به خاطر تعداد زیادی از سلاح‌هایش معروف است و Rift Apart هم از این موضوع به نفع خودش استفاده می‌كند.

سلاح‌های بازی طراحی فوق‌‎العاده‌ای دارند و حس شلیك شدن گلوله و نشستن آن روی دشمن را به خوبی منتقل می‌كنند. وقتی با رچت یا شخصیت جدید سری یعنی «ریوِت» بازی می‌كنید،
Rift Apart در حقیقت یك پلتفرمر سه‌بعدی با المان‌های سنگین اكشن سوم شخص است.

تلاش اینسامنیاك برای خلق دوباره‌ حس و حال بازی‌های قدیمی موفق بوده و نتیجه، یكی از بهترین بازی‌های این مجموعه است.

بازی پر از جزئیات ریز و درشت است كه نقشه‌ دنیاهای مختلف آن را شكل داده است. از رازهای مخفی بازی گرفته تا كالكتبیل‌هایی كه رچت باید آنها را از گوشه و كنار نقشه جمع‌آوری كند. هدف اصلی هر مرحله، ورود به یك سیاره‌ جدید و انجام ماموریت است.

با این حال بعد از اتمام مرحله می‌توانید با رچت یا ریوت به آنجا‌ برگشته و ماموریت‌های جانبی را انجام دهید. حس پیشرفت در بازی در تمام لحظات احساس می‌شود و یكی از ملموس‌ترین انواع آن در بین بازی‌های ویدئویی است.

با این كه Demon’s Souls و Miles Morales بازی‌های خیلی خوش‌ساخت و خوبی برای آغاز نسل كنسول PS5 بودند، اما تجربه‌ Rift Apart استثنایی و غیرقابل انكار است.

تجربه‌ای كه تمام دارندگان پلی‌ استیشن 5 را از خریدشان مطمئن‌تر می‌كند و به كسانی كه هنوز كنسول را تهیه نكرده‌اند، یك دلیل محكم دیگر برای خرید می‌دهد. رچت و كلنك جدید، امضای جدیدترین كنسول پلی‌استیشن است.

مسعود تیموری - کارشناس بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها