مراقب تغذیه تان باشید

زنگ خطر کرونا برای تغذیه ناسالم

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد: میزان مرگ و میر و احتمال بستری شدن افراد مبتلا به نارسایی کلیوی در بیمارستان در دوران همه گیری ویروس کرونا بیشتر است.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، محققان آمریکایی با بیان اینکه احتمال مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در دوران همه گیری ویروس کرونا برای افراد مبتلا به نارسایی کلیوی بیشتر است، اظهار داشتند: یافته های بدست آمده در این بررسی تایید کننده لزوم در اولویت قرار گرفتن این بیماران برای دریافت واکسن کروناویروس است.

محققان آمریکایی برای بررسی تاثیر بیماری کووید ۱۹ بر این بیماران به مطالعه اطلاعات آنان قبل و در حین همه گیری کروناویروس پرداختند. این محققان دریافتند در فاصله ۲۲ مارس تا ۲۵ آوریل در میان بیمارانی که تحت دیالیز قرار گرفته بودند، میزان بستری شدن ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ بیشترین رقم بوده است.

همچنین خطر مرگ و میر ناشی از هر علتی در میان بیماران دیالیزی و بیماران پیوند کلیه از ۲۲ مارس تا ۴ جولای در مقایسه با سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به ترتیب ۱۷ و ۳۰ درصد بیشتر بوده است.

محققان آمریکایی اظهار داشتند:‌ این مطالعه نشان می دهد که تاثیر مرحله ابتدایی همه گیری بر بیماران دیالیزی و پیوند کلیه عمیق بوده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها