عملکرد آماری طارمی و مقایسه او با بازیکنان بزرگ فوتبال

مهدی در تراز هیگواین

مهدی دست بردار نیست، او دوباره برای پورتو گل زد

طارمی؛ ۷ گل ۸ امتیاز

در شب گلزنی مهدی طارمی و درخشش او برای پورتو، می‌رفت که درگیری په‌په و لوم، همه چیز را تحت‌تاثیر قرار دهد. دو بازیکن مطرح پورتو در زمین مسابقه با هم درگیر شدند و نزدیک بود باردیگر خاطره رحمان رضایی و ناجی بداوی را در زمین فوتبال زنده کنند. وقتی این دو ملی‌پوش ایرانی در جام ملت‌های ۲۰۰۴ به هم سیلی زدند.
کد خبر: ۱۳۰۲۵۱۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، دوشنبه شب گذشته در دیداری حساس پورتو به مصاف تیم فارنسه یکی از تیم‌های پایین‌نشین پرتغال رفت. مسابقه از این جهت حساس بود که پورتو هفته قبل بدون طارمی نبرد و این هفته به برد نیاز داشت. در همان دقیقه ۱۵ مهدی کار خود را کرد و توانست گل سه امتیازی‌اش را به ثمر برساند.

اثرگذاری مهدی رفته‌رفته در پورتو بیشتر و بیشتر می‌شود، به شکلی که حتی سران این باشگاه هم به فروش و سودی کلان فکر می‌کنند. پیش‌بینی‌ها این است که مهدی با روند درخشش خود، می‌تواند به باشگاهی بزرگتر از پورتو منتقل شود. عملکرد او در ۷ مسابقه اخیر تیمش فوق‌العاده بوده است. مهدی در این ۷ بازی ۷ گل به ثمر رسانده است که حکایت از پیشرفت فوق‌العاده‌اش دارد. اما حاصل گل‌هایی که طارمی برای پورتو به ثمر رسانده، چند امتیاز بوده است؟ او در بازی با فارنسه گل سه امتیازی زد. هفته قبل از آن مقابل بنفیکا یک گل زد و مساوی کردند. مقابل فامالیکائو دو گل زد و نقش پررنگی در برد تیمش داشت. در بازی مقابل گیمارش هم گل مساوی تیمش را زد ولی در ادامه دوباره پورتو گل زد و کلا بازی باخته را برد. در دیداربا تولاندا هم مهدی موفق شد گل برتری تیمش را بزند. یعنی طارمی در ۷ هفته گذشته موفق شده ۸ امتیاز برای تیم پورتو به دست بیاورد که یک آمار فوق‌العاده است. نباید فراموش کرد این تیم پر از ستاره است ولی بازیکنی به اسم مهدی طارمی است که توانسته چنین عملکردی را به ثبت برساند. بی‌شک اگر مهدی از همان هفته‌های اول برای پورتو بازی می‌کرد، وضعیتش با امروز بسیار متفاوت‌تر بود. او در ۶ بازی اوایل فصل روی هم ۹۰ دقیقه هم بازی نکرد ولی از دیداربا  پورتوننزه بود که ۵۸ دقیقه بازی کرد و گل زد تا کم‌کم خودی نشان دهد.

تمجید از مهدی

بعد از دیدار پورتو و فارنسه و گل طارمی، بیش از این‌که درگیری په‌په و لوم در رسانه‌ها‌ بازخورد داشته باشد، گلزنی مهدی تیتر شد. روزنامه اوجوگو عکس شادی مهدی را به عنوان عکس جلد خود برگزید و تیتر زد: «بازگشت تا حل شود.» اشاره او به مشکل گلزنی پورتو در هفته گذشته و در غیاب طارمی بود.

همچنین رسانه «تریبونا اکسپرسو» نیز در گزارش خود نوشت: «هواداران پورتو خیلی زود طارمی را به دلیل اخراج در بازی با بنفیکا بخشیدند.» اشاره آنها به کارت قرمز دو هفته قبل و در نهایت غیبتش در بازی اسپورتینگ لیسبون در نیمه نهایی جام اتحادیه بود. اکسپرسو در ادامه نوشت: «ستاره ایرانی نشان داده که به چه عنصر مهمی در پورتو بدل شده و حضورش چقدر می‌تواند برای پیروزی تیم موثر باشد.»

با گلزنی طارمی حالا پورتو به رده دوم جدول صعود کرده و خطری جدی برای اسپورتینگ صدرنشین است. نکته بازی سه‌شنبه شب این بود که فارنسه با وجود حضور در پایین جدول، اصلا در خانه خود نباخته بود و طارمی توانست این تیم را متحمل شکست کند.

 

درگیری در تیم طارمی ختم به خیر شد

«په په» و «لوم» دو بازیکن پورتو در دیدار فارنسه با هم درگیر شدند. آنها چند بار به سینه هم زدند و بازیکنان دیگر دخالت کردند تا جو آرام شود. بعد از این بازی کونسیسائو سرمربی پورتو با کم رنگ خواندن این درگیری گفت: «همه چیز بین این دو بازیکن حل شد. این درگیری ها در فوتبال عادی است. آنها دو بازیکن با نظرات مختلف هستند. بیایید بیش از این مساله درباره بازی صحبت کنیم. ما می‌توانستیم دو سه گل دیگر هم بزنیم. یکی از بهترین نمایش‌های خود را در خارج از خانه داشتیم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم.»

لوم بازیکن پورتو هم دیروز در واکنش به درگیری‌اش با په‌په گفت: «بابت اتفاقی که رخ داد عذرخواهی می‌کنم. په په برادر بزرگتر من است. چیزهای زیادی از او آموختم. بعضی وقت‌ها تمایل به پیروزی باعث می‌شود اتفاقات این چنینی رخ دهد. من همیشه الگوی نظم در تیم بوده‌ام و قصد دارم همینطور بمانم.»

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها