بخش بهداشتی در یمن از جمله بخش‌هایی است که بیشترین آسیب را در پی حملات ائتلاف سعودی متحمل شده و روزانه 1000 کودک یمنی کشته می شوند.
کد خبر: ۱۲۴۱۶۶۹
مرگ روزانه 1000 کودک یمنی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، بخش بهداشتی یمن از بخش‌هایی است که در نتیجه تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی بیشترین آسیب را دیده و سازمان‌های بین‌المللی به خاطر محاصره، نیازهای این بخش در یمن را تأمین نمی‌کنند بنابراین روزانه ۱۰۰۰ کودک در یمن می‌میرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المتوکل در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: «ما در برابر کشتار کودکان یمن به دست ائتلاف هستیم و دست‌کم روزی هزار کودک می‌میرد. شش هزار زن به دلیل مشکلات ناشی از بارداری و زایمان فوت کرده‌اند. ائتلاف در حال نابودی یک نسل کامل است و تأسیسات بهداشتی به صورت مستقیم بمباران می‌شود».

وزیر بهداشت یمن خواستار بازگشایی فرودگاه صنعا برای کاستن از فاجعه انسانی و بهداشتی شد و گفت، ۹۳ درصد از تجهیزات پزشکی از دور خارج شده‌ است.

المتوکل تأکید کرد، تمام دستگاه‌های ویژه «کاتتریزاسیون» قلب که از آن برای تشخصی بیمار‌های قلب استفاده می‌‌شود، از بین رفته و بیماران محکوم به مرگ هستند.

وی گفت، یمن نیازمند پانصد میلیون دلار در بخش طب درمانی و چهارصد میلیون دلار در بخش رعایت‌های بهداشتی اولیه است.

با گذشت پنج سال از حمله و محاصره یمن، جهان اکنون به بروز فاجعه انسانی در این کشور معترف شده؛ فاجعه‌ای که سازمان ملل آن را بی‌سابقه توصیف کرده است.

ائتلاف سعودی از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) تا کنون بیش از ۵۰۰ حمله هوایی و صدها بمباران زمینی و دریایی علیه یمن داشته که این حملات علاوه بر نابودی زیرساخت‌های یمن منجر به کشته شدن دهها هزار نفر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها