پشت پرده اعزام کیانوش به انتخابی المپیک

رایزنی مخفیانه با داماد آقای رئیس

صبح روز گذشته همه کسانی که اخبار وزنه‌برداری را دنبال می‌کنند، متوجه سفر کیانوش رستمی به مسابقات سوئیس شدند. رقابتی که برای انتخابی المپیک است و اصلا اسم کیانوش رستمی برای این مسابقات ارسال نشده است و مشخص نبود که او چرا و به یک‌باره راهی سوئیس شد؟ با این‌حال کمیته المپیک خیلی زود بلیت او را گرفت تا کیانوش با اولین پرواز راهی اروپا شود.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۳۶

استوری ساعت 6 صبح و اطلاع‌رسانی فضای مجازی
ساعت 6 صبح روز چهارشنبه بود که کیانوش رستمی عکسی از خودش به همراه دوستانش را در فضای مجازی منتشر کرد. او بالای این عکس‌ها نوشته بود: «می‌روم تا برای مردم افتخار بیاورم.» اما به کجا؟ کمتر کسی خبر داشت که پس از آن همه حاشیه و اتفاق‌هایی که افتاد، کیانوش رستمی بتواند راهی مسابقه‌ای در وزنه برداری شود اما او رفت، به سوئیس.
رایزنی‌های مختلف با داماد رئیس فدراسیون جهانی
کیانوش رستمی عملا هیچ شانسی برای شرکت در مسابقات گزینشی سوئیس نداشت. جواب نامه‌ای که صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران از تاماش آیان دریافت کرده بود این بود:«با احترام، زمان ثبت‌نام به اتمام رسیده است و کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی هیچ شانسی برای شرکت در رقابت‌های سوئیس ندارند.» اما ظاهرا خود کیانوش بیکار ننشسته بود. او از طریق آتیلا آدامفی، معاون اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که داماد تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی هم هست، پیگیر ماجرای اعزامش شده و ظاهرا توانسته نامه‌ای از آنها دریافت کند که مجوز حضور در مسابقات سوئیس را به او داده‌اند.
فدراسیون ایران چه می‌گوید؟
همزمان با ارسال نامه فدراسیون جهانی، کیانوش رستمی ماجرا را با علی مرادی در میان می‌گذارد. او از رستمی درخواست می‌کند تا به فدراسیون برود و درباره اتفاقی که افتاده، حرف بزنند. براساس اخبار رسیده مرادی همان‌جا با تاماش آیان ارتباط تلفنی برقرار می‌کند تا پیگیر ماجرا شود. اما خبری که آیان می‌دهد این است که رستمی فقط می‌تواند در مسابقات شرکت داشته باشد و امتیازاتی که او می‌گیرد در رتبه‌بندی امتیازبندی برای کسب سهمیه المپیک تاثیری نخواهد داشت!
صالحی‌امیری: بنده هم از طریق آقای مرادی مطلع شدم
رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران که نشان داده تعامل زیادی با ورزشکاران دارد، درباره این ماجرا توضیح می‌دهد: «سه‌شنبه‌شب بود که آقای مرادی تماس گرفتند و ماجرا را برای بنده تعریف کردند. من در جریان ریز امور نیستم اما آن‌طور که شنیدم ظاهرا خود آقای رستمی از طریق آقایی به نام آتیلا توانسته مجوز سفر به سوئیس را بگیرد.»
از صالحی‌امیری سوال کردیم که آیا این مجوز پیرو نامه ارسالی شما به فدراسیون جهانی بوده است که او این واکنش را نشان داد: «هرگز. جواب آیان به نامه ما منفی بوده است. چه اگر این‌طور نبود و این اعزام به دلیل ارسال نامه بود باید مشکل سعید علی‌حسینی هم حل می‌شد. آن‌طور که من شنیدم رایزنی‌های خودش بوده و قرار است فقط در این مسابقات شرکت داشته باشد بدون این‌که برای او امتیازی حساب شود.»
صالحی‌امیری در پایان گفت:«ما همیشه هوای ورزشکاران را داشته‌ایم. تنها کاری هم که جهت این اعزام انجام دادیم رایزنی برای گرفتن بلیت سوئیس بود. این کار را انجام دادیم و کیانوش رستمی روز گذشته ساعت 6 صبح راهی سوئیس شد. سهراب مرادی دیگر ورزشکار ما هم از آلمان راهی این کشور شده است.»

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها