کیف قاپ حرفه‌ای که قصد دستبرد به طلافروشی‌های پایتخت را داشت، دو روز قبل از اجرای نقشه‌اش دستگیر شد. متهم در زندان و از طریق فیسبوک با دختری آشنا شده و قصد ازدواج با او را داشت.
کد خبر: ۱۲۳۲۷۰۶

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 25 مرداد امسال دختر جوانی با حضور در دادسرای ناحیه 34 تهران ازمرد جوانی به اتهام زورگیری مسلحانه شکایت کرد. با دستور قضایی تحقیقات ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران آغاز شد.
همزمان با تحقیق از شاکی معلوم شد او به‌خاطر عجله‌ای که داشته به محض آن‌که خودروی پژو 405 در حوالی میدان هفتم تیر مقابلش توقف کرده، سوار شده که در میانه راه راننده او را با سلاح کلت به مرگ تهدید و بعد از سرقت النگوهایش، او را از خودروی در حال حرکت به بیرون پرت کرده است. چهره نگاری ازسارق مسلح انجام شد و جست‌وجوها ادامه یافت تا این‌که چند روز بعد مردی که ازیک قدمی مرگ بازگشته بود به پلیس آگاهی آمد و از مرد مسلحی شکایت کرد. با تحقیق از وی معلوم شد او از محل کارش بیرون آمده و در حالی که کیفی به دست داشته سمت خودروی پارک شده‌اش در خیابان میرزای شیرازی می‌رفته که هدف سارق مسلح قرار گرفته و از ناحیه کتف زخمی شده است. با فریادهایش مردم به کمکش آمده و سارق ناکام مانده و متواری شده است.
بررسی روی این پرونده نشان داد او نیز در دام همان دزد مسلح فراری گرفتار شده است. با افزایش شکایت‌ها ماموران بانک مجرمان پلیس آگاهی را بررسی کردندکه معلوم شد او یک کیف‌قاپ سابقه دار بوده که پنج ماه قبل از وقوع شکایت‌ها از زندان آزاد شده است. یاشار 32 ساله تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و سرانجام دو‌روز پیش بازداشت شد و با اعتراف به جرایمش گفت: چند سال قبل عضو یک گروه خلافکار دختران و پسران کیف قاپ شدم و به‌خاطر شرکت در 127 فقره کیف قاپی بازداشت و بعداز محاکمه به ده سال و پنج ماه حبس و رد مال 200 میلیون تومانی محکوم شدم که با پایان یافتن حبسم و پرداخت ردمال آزادشدم. در مدتی که در زندان بودم، از طریق فیسبوک با دختری آشنا شده و می‌خواستم با او ازدواج کنم. در این مدت با هم در ارتباط بودیم و بعد از آزادی از زندان سراغش رفتم و از او خواستگاری کردم.
وی افزود: بعداز آزادی ام با فرشید که قاچاقچی سلاح و موادمخدر بود آشناشدم. او می‌گفت اگر چند بار از طلافروشی‌ها سرقت کنم، پولدار می‌شویم و نقشه سرقت از یک طلافروشی را طراحی کرد و منتظر اجرای نقشه بودیم. در این مدت با فروش اموال سرقتی یک سلاح خریدم و بعد از مصرف مخدر توهم‌زایی به نام اسید، زورگیری می‌کردم. قرار بود از یک طلافروشی سرقت کنم که دو روز قبل از اجرای نقشه‌ام دستگیر شدم.
با اعتراف وی، تحقیقات از او برای رازگشایی از دیگر جرایمش در حالی ادامه دارد که پلیس در جست‌وجوی طراح نقشه سرقت طلافروشی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها