افزایش 20 درصدی گردشگران سلامت در ایران

درباره اهمیت صنعت گردشگری سلامت، بارها در همین صفحه گفته و نوشته‌ایم؛ صنعتی که هم باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می‌شود و هم اثر به‌سزایی در درآمدهای ارزی کشورها دارد؛ درآمدی که به گفته رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 96، یک میلیارد و 200 میلیون دلار برای کشورمان ارزآوری داشته است.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۲۱

سعید هاشم‌زاده با اعلام این آمار به میزان می‌گوید: هنوز اطلاعات سال ۹۷ در این رابطه آماده نشده، اما براساس اطلاعات سال ۹۶، ۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی به صورت بستری در بیمارستان‌های کل کشور تحت درمان قرار گرفته‌اند که ارزآوری یک میلیارد و 200 میلیون دلاری نتیجه همین اتفاق است.
هاشم‌زاده البته می‌گوید ظرفیت کشور ما در این بحث، حداقل پنج تا شش برابر این میزان است و این یعنی ضرورت توجه بیشتر به بحث گردشگری سلامت در کشور. توجهی که به نظر می‌رسد روندی رو به رشد دارد، چرا که طبق آمار‌های اعلامی، در سال 97 بیش از ۷۰ هزار نفر از اتباع خارجی بستری شده‌اند و هاشم‌زاده پیش‌بینی می‌کند، برای سال 98 با افزایش 20 درصدی در این زمینه روبه‌رو شویم.
از این نظر گردشگرانی که با هدف درمانی و سلامت کشور ما را در سه ماهه ابتدایی سال 98 انتخاب کرده‌اند، 16 هزار نفر بوده‌اند. گردشگرانی که به گفته این مقام مسؤول برای درمان ناباروی و بیماری‌های زنان و زایمان، بیماری‌های ارتوپدی، بیماری‌های قلبی ـ عروقی، جراحی عمومی شکم و لگن، رینو پلاسی و جراحی‌های زیبایی از کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان و عمان راهی ایران شده‌اند. هاشم‌زاده البته به این فهرست اسم کشور قطر را هم اضافه می‌کند و می‌گوید: تا قبل از این هیچ گردشگری از قطر برای بحث درمان به ایران نمی‌آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها