گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی پرسپولیسی‌ها ساعت 22 یکشنبه‌شب به تهران رسید تا دیروز بعد از جلسه طولانی‌مدتش با مدیران باشگاه پرسپولیس، قراردادش را برای دو سال با این تیم امضا کند و برای اولین‌بار در تمرین قرمزها حاضر شود.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۵۰

مدیران پرسپولیس که به‌دلیل تصمیم ناگهانی برانکو برای قرارداد با الاهلی، شوکه شده بودند، جلسات متعددی برای انتخاب سرمربی داشتند و درنهایت از میان گزینه‌های مختلف به کالدرون رسیدند. مردی که برای حضور در ایران از دو نفر نظر خواست: خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال آرژانتین و سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران و همین‌طور دیگو مارادونا که به‌دلایل روحیه خاص و علاقه وافرش به فیدل کاسترو، ایران را دوست دارد.
کالدرون البته به محض ورود حرف‌هایی زد که مشخص کرد به صورت کامل با روحیات ما آشنا شده است.
کالدرون: چهارمین قهرمانی متوالی را جشن می‌گیریم
گابریل کالدرون دیروز حرف‌های جالبی زد: به هواداران پرسپولیس سلام می‌گویم. می‌دانم پرسپولیس هواداران زیادی دارد و بهترین تیم آسیا و یکی از سه تیم برتر دنیا از نظر هوادار است. خوشحالم که کارم را با تیم بزرگی چون پرسپولیس آغاز خواهم کرد.
این تیم سه بار پیاپی قهرمان ایران و یک بار نایب قهرمان آسیا شده است و در حال حاضر بهترین تیم ایران است. من هم آمده‌ام تا این راه را ادامه بدهم.
قهرمانی اول سخت است، قهرمانی دوم سخت‌تر می‌شود و هرقدر بالاتر برویم کار سخت‌تر است. پرسپولیس سه بار پیاپی قهرمان شده است و من آمده‌ام تا چهارمین قهرمانی پیاپی خودش را با من بگیرد. ما به‌دنبال قهرمانی هستیم و من این چالش را قبول کرده‌ام. انگیزه خیلی زیادی دارم، چون در باشگاه بزرگی هستم. تیم خوبی دارم و بهترین طرفداران هم کنار ما هستند. من قول می‌دهم بهترین تلاش خود را خواهم کرد و پرسپولیس نمایش تحسین‌برانگیزی خواهد داشت.
اطمینان دارم هواداران از آنچه با تیم انجام خواهیم داد خوشحال می‌شوند. به نظر من برای پرسپولیس ممکن است که کیفیت بازی خود را مقداری بالاتر ببرد. من می‌خواهم که این کار را انجام بدهیم و باور دارم با پرسپولیس از عهده انجام این کار برمی‌آییم. ما به دنبال بازی و فوتبال خوب هستیم که در ادامه‌اش قهرمانی هم باشد. فوتبالی که من، هواداران پرسپولیس، فوتبال آرژانتین و در کل فوتبال دنیا آن را دوست داشته باشیم. من اطمینان دارم هواداران از اجرای من و آنچه با تیم انجام خواهیم داد، خوشحال خواهند شد.
اولین تمرین پرسپولیس با کالدرون
همان طور که پیش‌بینی می‌شد، گابریل کالدرون سرمربی جدید تیم پرسپولیس بعداز عقد قرارداد به ورزشگاه شهید کاظمی رفت تا با تیمش آشنا شود.
سرمربی آرژانتینی و کهنه کار پرسپولیس یکشنبه شب وارد تهران شد و صبح دیروز جلسه‌ای طولانی مدت با مدیران پرسپولیس داشت و به توافق نهایی هم رسید. البته رونمایی از قرارداد او با پرسپولیس و همین طور امضای تشریفاتی قراردادها، امروز با حضور ایرج عرب و در برابر لنز عکاسان و تصویربرداران انجام خواهد شد. کالدرون دیروز به ورزشگاه شهید کاظمی رفت و در اولین روز حضورش در تهران، تمرین شاگردانش را زیر نظر گرفت.
تمرین دیروز سرخ‌ها با هدایت او و کریم باقری انجام شد. البته در روزهای آینده دیگر دستیاران کالدرون به تهران خواهند آمد تا کادر فنی جدید پرسپولیس رسماً کامل شود و کار را در دست بگیرد.

گابریل کالدرون و سین سین
باید یک دهه پنجاهی یا دهه شصتی باشی تا این تصویر رو درک کنی. بچه‌های دهه‌های دیگه وقتی این تصویر را در فضای مجازی تماشا می‌کنند، شاید تنها جوانی و خوش هیکل بودن مربی جدید پرسپولیس را با لباس آلبی‌سلسته می‌بینند!
اما بچه‌های دهه 50 و 60 در این تصویر عشق به فوتبال را می‌بینند. آدامس‌های بد مزه سین سین را می‌بینند.بقالی سر کوچه را می‌بینند. التماس به پدر و مادر برای خرید آدامس را می‌بینند. بازی و تقلب و... برای به‌دست آوردن این عکس‌ها را می‌بینند.
گوشه زدن، دو دستی زدن روی عکس و طاق زدن عکس مارادونا با «زوبی زارتا» و «الاف تون» را می‌بینند. جمع‌آوری کلکسیون 70 عکس سین سین را می‌بینند که برای به‌دست آوردن تک تک آنها چه کارها که نمی‌کردند.تصاویری که فقط می‌توانستند از داخل آدامس‌های سین سین بیرون بکشند و طعم بد آن آدامس‌ها را به عشق بازیکنانی مثل مارادونا، فان باستن و رود گولیت تحمل کنند. آن موقع‌ها زندگی فوتبالی ما خرازی یا بقالی سرکوچه بود. تا کوچک‌ترین رویداد فوتبالی را خریداری کنند.
آدامس سین سین یادش بخیر.

کاوه علی‌اسماعیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها