درباره تحریم موهن کاخ سفید علیه رهبر انقلاب

عرصه سیمرغ نه‌جولانگه توست

نشستم یک بغل سیاهه کاغذی که نقد و تحلیل نوشته بودم را بالا و پایین کردم که یادداشتی از لا به لایش در بیاورم اما نشد. اصلا من را چه به تحلیل‌های کت‌و‌شلواری. من همت کنم یک جعبه زمزم شیشه‌ای میخرم با بچه‌ها می‌نشینیم سر کوچه برایشان تحلیل سیاسی می‌کنم و برای هم نوشابه باز می‌کنیم. القصه الان که یک بغل کاغذم را لوله کرده‌ام که درونش شاه‌دانه بریزم و با فوت شلیک کنم پس گردن بچه‌های محل، خواستم چکیده‌اش را بکنم یک نامه به رئیس‌جمهور نامحترم آمریکا.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۶۶

آقای دونالد سلام! می‌دانم صبح اول وقت -البته به وقت شما شب است- روزنامه را می‌خوانی، امیدوارم مترجمت آنقدر فارسی بارش باشد که نامه‌ام را درست ترجمه کند. مثلا وقتی که می‌گویم با تحریم‌هایت داری بخیه به آبدوغ می‌زنی بفهمد یعنی چه. یا وقتی می‌گویم سر جمع سخنرانی‌ها و توییت‌هایت سیراب سلطان‌گری و لاف در غربت است بداند از چه صحبت می‌کنم. خواستم تاکید کنم که من این نامه را به زبان فارسی می‌نویسم.
زیاد در نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌های مردمی دیده‌ام که مردم شما اصلا نمی‌دانند زبان کشور ایران چیست و اغلب فکر می‌کنند ما عربی حرف می‌زنیم. می‌دانم از اول خواستید این‌طور در گوش ملتتان بکنید که ایران هم یک کشور حاشیه خلیج‌فارس است که نفت دارد و مردمش دشداشه می‌پوشند و غذا می‌خورند. امام خواستم خدمتت عارض شوم که دروغ مثل توده سرطانی است. اولش کوچک می‌بافی اما بعد آنقدر بزرگ‌ می‌شود که جلوی چشم خود دروغگو را هم می‌گیرد و آنقدر واقعی می‌شود که حتی از پنجره‌ کاخ سفید هم ایران یک کشور با بشکه‌های نفت دشداشه‌پوش دیده می‌شود. و نتیجه این می‌شود اشتباه محاسباتی.
نمونه‌اش همین نطق شکمی اخیرت. گفته بودی شخص رهبر انقلاب اسلامی ایران تحریم است و از این به بعد نمی‌تواند به اموال بی انتهایش دسترسی داشته باشد. جناب پرزیدنت آن عربستان و امارات است که ملوکش کشور را ملک پدری خود می‌دانند. و مردم خوشحالند که حاکم لطف کرده و اجازه داده در ملک پدری‌اش زندگی کنند. همه اموال رهبر ما را که زیر و رو کنی می‌رسی به یک خانه قدیمی خیابان ایران که قبل انقلاب خریداری شده و تازه آن را هم بخواهی تصاحب کنی باید خرج تعمیرات سقفش را بدهی! جایگاه رهبر در ایران جایگاه سلطان در عمان نیست. (آقای مترجم حتما رهبر را پیشوا ترجمه کن نه سلطان) نهایت امر بتوانی جلوی واریز وجوهات شیعیان خارج از ایران را بگیری. اما مقلد فقط وجوهاتش را به مرجع نمی‌دهد. مقلد از مرجع، تقلید می‌کند. نمی‌توان جلوی تقلید و اقتدا را گرفت. آقای ترامپ این توده سرطانی وقتی به اشتباه محاسباتی رسید آن وقت فکر می‌کنی می‌توانی با همکاری یک تشکیلات فشل، نفت‌کشی را در دریای عمان بزنی و بیندازی گردن ایران. به خیال این که عرق روی پیشانی فرماندهانش می‌نشیند. و فکر این را نکنی که فرمانده‌ای که این خبر را می‌خواند برای این که حرفت دروغ نشود غول پیشرفته‌ات را در آسمان می‌زند تا بگوید اگر بنا بر شکار باشد ما عقاب تیزپرتان را شکار می‌کنیم نه ماهی‌ لنگ دریای عمان را!
راستی در ویدیوی سخنرانی‌ات دیدم به جای اسم رهبر ایران از کلمه آیت ا... خمینی استفاده کردی. چه اشتباه درستی! کشورتان چند رئیس جمهور باید عوض کند تا خاطره انقلاب اسلامی و اسم خمینی کبیر از کابوس شب‌هایش پاک شود؟
الغرض زیاده بافی کردم که بگویم پنجره‌ اتاقت را باز کن و سعی کن این توده را کنار بزنی. من این نامه را به زبان فارسی برایت نوشته‌ام.

علیرضا رأفتی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها