معاون صدای رسانه ملی برنامه‌های تابستانه رادیو را اعلام کرد

تـــابستــان داغ رادیـــو

از قرار معلوم در تابستان امسال، رادیو برنامه پر و پیمانی برای شنوندگانش در نظر گرفته و حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی به جزئیات این سبد گسترده رادیو برای مخاطبانش اشاره کرده است. معاون صدای رسانه ملی گفته است شبکه‌های رادیویی در مجموع با 3199 برنامه، 156 عنوان و به مدت 2128 ساعت به موضوع تابستان و اوقات‌فراغت می‌پردازند و در ادامه به تشریح برنامه‌های رادیو در تابستان و موضوع اوقات‌فراغت پرداخت.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۵۸

برنامه‌های عصرگاهی رادیو و تابستان
عصرها دست رادیو پر است. وقتی خسته و کوفته در ترافیک کلافه‌کننده در حال رفتن به خانه هستید می‌توانید این برنامه‌ها را از رادیوی ماشین یا گوشی‌های همراهتان بشنوید:
برنامه عصرگاهی «ایرانشهر» رادیو ایران با بخش‌های نمایش و متن به موضوع تابستان و اهمیت اوقات‌فراغت می‌پردازد
برنامه «عصرمن» رادیو جوان، راجع به استفاده و توجه به فرهنگ و هنر، موسیقی در تابستان و اوقات‌فراغت جوانان است.
برنامه «عصرانه» ایستگاه گپ و گفت‌وگوی عصرگاهی مخاطبان در رادیو ورزش است. این برنامه در فضای طنز و سرگرمی با محوریت تعمیق روحیه امید، نشاط، خودباوری و صرف فعل «ما می‌توانیم» است که سعی دارد آحاد جامعه را به نشاط و شادابی بعد از فعالیت سخت روزمره ترغیب کند.
«ارغوان هنر» برنامه‌ای ترکیبی ویژه عصرگاه تابستان شامل نمایش و بخش‌های متنوع است که به موضوعات فرهنگی و هنری می‌پردازد و به مناسبت‌های روز نیز اشاره می‌کند. همچنین برنامه «جنگ شاد عصر تابستان» با موضوعات اجتماعی از رادیو صبا پخش می‌شود.

میزگردها و گفت‌وگوهایی با موضوع اوقات‌فراغت
گرمای تابستان با چه چیزی گرم‌تر می‌شود؟ بحث‌های داغ! رادیو برایتان بحث‌های مختلف داغی فراهم دیده است.
«میزبان» رادیو ایران میزگردی با حضور مسؤولان آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط درباره تابستان و اوقات‌فراغت است و در برنامه «جارچی» نیز موضوعات سفر، کلاس‌های آموزشی، تفریحات سالم، فضای مجازی و اوقات‌فراغت بیان می‌شود.
برنامه «همیشه با ورزش» رادیو ورزش در خصوص تحلیل و پیگیری برنامه‌ریزی متولیان ورزش کشور برای فصل تابستان و اوقات‌فراغت خواهد بود.
برنامه «نیم نگاه» رادیو سلامت، آسیب‌شناسی برگزاری کلاس‌های اوقات‌فراغت توسط ارگان‌های مختلف است.
رادیو گفت‌وگو در برنامه گفت‌وگو‌محور «تابستان داغ» با حضور مهمانان و کارشناسان صاحب‌نام
در خصوص مسائل مهم روز و دغدغه‌های تابستانی جوانان صحبت می‌کنند. همچنین برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی»به آسیب‌شناسی اوقات‌فراغت جوانان در تابستان؛ بررسی عملکرد مسؤولان و نهادهای ذی‌ربط در این حوزه به شیوه مطالبه‌گرایانه می‌پردازد.

برنامه‌های صبحگاهی رادیو در تابستان
شاه‌آبادی در گزارشی که به مردم داده، خبر از برنامه‌های شاد و سرحال صبحگاهی رادیو برای شنوندگانش داده است. این برنامه‌ها کدامند؟ بخوانید:
«سلام صبح بخیر» رادیو ایران در ارتباط با مسؤولان مرتبط با این حوزه (تابستان و اوقات‌فراغت) به این موضوع می‌پردازد.
در «صبح به وقت فرهنگ» این برنامه در حوزه فصل تابستان و اوقات‌فراغت است، ضمن این‌که با پلیس راهور ارتباط برقرار می‌کند و در «جوان ایرانی سلام» درباره مهارت‌های فردی جوانان در اوقات‌فراغت تابستان با رویکرد رونق تولید آموزش‌هایی داده می‌شود.
«آبشار» ویژه‌برنامه صبحگاهی جمعه‌های رادیو ورزش با محوریت کوهستان، بوستان و طبیعت گردی است که به ترویج فعالیت‌های ورزشی گروهی در روزهای تعطیل با هدف ارتقای سواد حرکتی در جامعه می‌پردازد.
رادیو معارف در «صبح روشن» به موضوعاتی همچون استفاده از اوقات‌فراغت و تابستان در جهت افزایش معلومات و مهارت‌های حرفه‌ای، اوقات‌فراغت و مباحث اجتماعی و فرهنگی، آسیب‌های بی‌توجهی به مدیریت اوقات‌فراغت و مباحث اجتماعی با محوریت الگوی سبک زندگی دینی می‌پردازد.
رادیو نمایش در «گیومه» با بخش‌هایی همچون نمایش و آیتم‌های متنوع به موضوعات شهروندی می‌پردازد و به مناسبت‌های روز نیز اشاره می‌کند.
رادیو سلامت در برنامه‌های«به زندگی سلام کن» که توسط دو تیم برنامه‌سازی تهیه می‌شود به آموزش اطلاع‌رسانی درخصوص مراکز برگزاری کلاس‌های اوقات‌فراغت می‌پردازد.
«صبح صبا» مجله صبحگاهی شاد و طنز با آیتم‌های متنوع است. در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد نیز فرهنگ درست اوقات‌فراغت با در نظر گرفتن شرایط برنامه صبحگاهی ترویج و بایسته‌های سفر در جهت ترویج فرهنگ‌سازی سفر ارزان بررسی می‌شود.

برنامه‌های طنز رادیو و اوقات‌فراغت
شاه‌آبادی به برنامه‌های طنز رادیو هم اشاره کرده؛ طنزهایی که قدری کلافه‌کنندگی تابستان را برایتان قابل تحمل‌تر می‌کند!
در «کوی نشاط» و «صبح جمعه با شما»ی رادیو ایران نمایش‌هایی با موضوع اوقات‌فراغت کودکان، سفر، کلاس‌های تابستانی، بیکاری، تفریحات سالم، فضای مجازی، شروع تابستان و گرما پخش می‌شود.
در «نیشدارو» نیز موضوعات سرگرمی و طنز با استفاده از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بیان می‌شود و رادیو فرهنگ نیز در برنامه مجله نیشدارو به حوزه طنز و شاخه‌های مختلف آن می‌پردازد.
«صبح چهار فصل» رادیو نمایش برنامه‌ای ترکیبی نمایشی با رویکرد طنز شامل نمایش و گزارش مربوط به موضوع اصلی طرح شده در نمایش است.
«فوتبال قجری» در قالب طنز به ورزش فوتبال در روزگار قاجار می‌پردازد و بخشی از معضلات آن روزگار را بیان می‌کند.
در برنامه «صبا چی می‌گه؟» معضلات اجتماعی و فرهنگی و... در قالب روایت و نمایش به صورت طنز و روش صحیح برخورد با این معضلات از زبان صبا گفته خواهد شد.
برنامه «بومرنگ» بازتاب مسائل مختلف در حوزه جامعه، فرهنگ، سلامت و... در زندگی بشری به زبان طنز با رویکرد تابستان است. «کارت قرمز» جنگی شاد با موضوعات ورزشی در قالب طنز است.
«یک روز خط‌خطی» بخش‌های مختلف طنز با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و هنری، یادی از پیشکسوتان و درگذشتگان حوزه طنز و گفت‌وگو با هنرمندان است.

ورزش و اوقات‌فراغت
تابستان است و ورزش! اصلا ورزش کردن در تابستان حتی با این همه گرمای اذیت‌کننده‌اش چیز دیگری است. خیلی از ما، بچه‌هایمان را به کلاس‌های تابستانی ورزشی می‌فرستیم تا آنها هم سرحال شوند و خاطره‌های سرخوشانه‌ای برایشان ساخته شود. رادیو برای این بخش هم برنامه دارد!
رادیو ایران در برنامه «ورزش ایران» وضعیت سرانه ورزشی تهران و شهرستان‌ها را بررسی و در «وقت اضافه» مسائل مدارس فوتبال در کشور را پیگیری می‌کند.
رادیو ورزش با برنامه «ورزش ایران»که هفته‌نامه تخصصی رشته‌های ورزشی دارای جایگاه اجتماعی و قهرمانی است به موضوع ورزش‌های آبی و فصل تابستان می‌پردازد.
در «ورزش همگانی» رادیو سلامت موضوع ورزش و اوقات‌فراغت مطرح می‌شود. رادیو گفت‌وگو در «ورزش بدون‌ویرایش» چالش‌های حوزه ورزش‌های تابستانی، کلاس‌های ورزش را بررسی می‌کند. همچنین رادیو تهران در برنامه «تهران ورزشی» به مشارکت در برگزاری مسابقات تابستانی با همکاری انجمن‌ها و فدارسیون‌های ورزشی دعوت می‌کند.

تابستان و برنامه‌های فرهنگ کتابخوانی
اوقات‌فراغت تابستان و روزهای طولانی‌اش فرصت خوبی است که در کنار گردش، تفریح، ورزش و... سری به کتاب‌هایمان هم بزنیم! برنامه‌های تابستانی رادیو برای کتابخوانی را ببینید:
در «تالار آیینه» رادیو ایران کتاب‌های خوب و مناسب برای اوقات‌فراغت معرفی می‌شود.
در «رادیو کتاب» فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترویج می‌شود. «سفرنامه‌خوانی» با خوانش سفرنامه‌ها توسط مولفان اثر با هدف ترویج سفر فرهنگی و اوقات‌فراغت، «سی مجموعه» معرفی مجموعه‌داران و کلکسیونرها و گفت‌وگو با ایشان و «گفتارش» گفت‌وگو و گزارش در خصوص اوقات‌فراغت و فصل تابستان، «در کوچه آفتاب» برداشت‌هایی از وقایع تاریخی، فرهنگی با نگاه طنز، کتاب و کتابخوانی، گردشگری و... از دیگر برنامه‌های رادیو فرهنگ است.
در «راه شب بامداد یکشنبه» رادیو ایران نحوه پر کردن اوقات‌فراغت در فرهنگ‌های گوناگون و اقوام متنوع ایران بزرگ بررسی می‌شود. رادیو سلامت در «کافه سلامت» به اوقات‌فراغت و کتابخوانی، کلاس‌های آموزشی و اوقات و سفر می‌پردازد.

رادیو و برنامه‌های شبانه برای اوقات‌فراغت جوانان
ممکن است یک شب که گرما شما را کلافه کرده بخواهید سرتان را به جای موبایل، با رادیو گرم کنید. برای این هم برنامه وجود دارد!
رادیو جوان در «شب‌های جوانی» ضمن گفت‌وگو با جوانان از خلاقیت و نوآوری جوانان با توجه به اوقات‌فراغت و نوآوری جوانان در حوزه تولید می‌گوید. «راه شب بامداد شنبه»‌های رادیو ایران از برنامه‌های شبانه برای اوقات‌فراغت جوانان است که ضمن معرفی مشاغل شبانه سعی دارد اوقات‌فراغت جوانان را پر کرده و از ظرفیت‌های شبانه برای اوقات‌فراغت جوانان بگوید. همچنین«گپ آهنگ» جنگ شبانگاهی رادیو ورزش در فصل تابستان با رویکرد اطلاع‌رسانی -خبری و تحلیلی -ورزشی است.

نمایش‌های رادیویی تابستانه
نمایش‌های رادیویی هم مشتریان پر و پا قرص خودش را دارد.
نمایش‌های مختلفی همچون رستوران صداقت، آبلیمو، زنگ‌های بی‌چرخ، بحران بیسکویت در منزل ما، توت‌فرنگی، من و اردشیر‌خان گراز دست، صحت یا ناخوشی سنجرخان آنتیکه‌چی، مردی به دنبال حقیقت و داماد سعادتمند از این شبکه رادیویی پخش می‌شوند.
میامی، سیلک، نقش‌جهان، سلطانیه، قلعه رودخان، بازار تبریز، سازه آبی شوشتر، میر‌چخماق، شهر سوخته، ارگ بم، چغازنبیل، ده دشت، شیخ صفی، گنبد کاووس، تپه زاغه، تپه هگمتانه، قلعه مبید، کلات نادری، تخت سلیمان، رسکت، میل میلون، فلک‌الافلاک، سعد‌السلطانیه و
قره کلیسا از مجموعه نمایش‌های اپیزودیک ایران زمین است که در هر قسمت به معرفی یکی از آثار تاریخی و باستانی ایران می‌پردازد.

مسابقه‌های رادیو در تابستان
مسابقه، یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های رادیو و تلویزیون بوده است. در فصل تابستان هم که مردم اوقات‌فراغت شان بیشتر است، مسابقات هم بیشتر می‌شود.
رادیو ایران که چند وقتی است با مسابقه «یک، دو، صدا» بهترین‌ها را در حوزه گویندگی انتخاب می‌کند این بار با برگزاری مسابقه بازیگری برای جوانان، اوقات خوبی را با هدف سرگرم کردن آنها فراهم می‌کند.
رادیو فرهنگ با مسابقه «چارانه» که در چهار حوزه (اطلاعات عمومی، میراث فرهنگی، اطلاعات جدولی و اطلاعات فرهنگی، هنری) است لحظات خوشی را برای اوقات‌فراغت مردم به وجود می‌آورد.
رادیو معارف با برنامه «یار مهربان» به ترویج رمان و رمان خوانی با معرفی رمان‌های ارزشی در قالب مسابقه رادیویی می‌پردازد.مسابقه رادیویی یک کتاب یک مساله، استفاده از قالب سرگرمی مسابقه برای ترویج ارزش‌ها با حضور جوانان از دیگر بخش‌های این مسابقه رادیویی است. ضمن این‌که مسابقه «معراج» بیان معارف نماز و روش‌های تربیت نسل نماز‌خوان است.
رادیو صبا در برنامه «همپای صبا» ، برنامه‌ای در قالب مسابقه تلفنی و پیامک، به موضوعاتی از قبیل فرهنگی، هنری، مذهبی می‌پردازد. «زیر چتر ترانه» مسابقه خوانندگی برای مخاطبان این شبکه رادیویی است. «مسابقه بی‌سابقه» طنز نمایشی در قالب مسابقه است که سؤالات مختلف با اجرای بازیگران برنامه مطرح می‌شود و پاسخ‌های طنزآمیزی را به دنبال دارد.
رادیو سلامت نیز با مسابقه «سه نسل» ایمنی در سفر در تابستان را آموزش می‌دهد. همچنین «سفره ایمنی» مسابقه محیطی تابستانی در فرهنگسراهاست که توسط عوامل برنامه این شبکه رادیویی اجرا می‌شود.

نکات ایمنی اوقات‌فراغت و معرفی تغذیه و نوشیدنی‌های تابستانی
در «بهتر است بدانیم» رادیو ایران موضوعاتی همچون آسیب‌های محیطی و اجتماعی در برنامه‌های اوقات‌فراغت مطرح می‌شود. بیان نکات ایمنی برای صیانت از سلامت جوانان در برنامه‌های اوقات‌فراغت، سوانح و حوادث احتمالی مکان‌های اجرای برنامه‌های اوقات‌فراغت از دیگر موضوعات است.
رادیو فرهنگ در «با فرهنگ سفر کنیم» به بیان فرهنگ سفر، ایمنی و سلامت در سفر و جهان از نگاه گردشگران دوچرخه سوار می‌پردازد.
در «کوچه سلامت پلاک 102» نکات ایمنی و پیشگیری از غرق شدن در سواحل دریا و مراکز استخرها بیان می‌شود و برنامه 30- 60 آموزش ایمنی سفر در تابستان است. ضمن این‌که «کارگاه سلامت» راه‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل تابستان و درمان آن در صورت بروز است. «جوونی اینجا» برنامه محیطی در فرهنگسرا‌ها به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای سبک زندگی سالم و شناخت و پیشگیری از بیماری‌هاست.
رادیو سلامت در برنامه «دارچین» به معرفی سوغات شهرهای مختلف ودر «غذا، سلامت، زندگی» به معرفی مواد غذایی رایج در شهرهای مختلف و ارزش غذایی آنها می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها