فشار ویلموتس برای بازی تدارکاتی خوب

با جیب خالی دنبال بازی با بزرگان!

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ظاهرا به این نتیجه رسیده که بازیکنان ایران باید بیشتر مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند تا ترس شان به‌طور کامل بریزد. در سال‌هایی که کارلوس کی‌روش در تیم ملی حضور داشت بیشتر کارشناس‌ها تاکید داشتند او مخالف بازی بزرگ است چراکه اعتقاد دارد تیم ملی زیاد گل می‌خورد و جایگاه خود را در صدر آسیا از دست می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۱۲۶۶۳

کارلوس کی‌روش اما چندین و چندبار نسبت به این مساله واکنش نشان داد و گفت بازی با برزیل یا آرژانتین قبل از بازی‌های جام ملت‌ها چه اثر و نتیجه‌ای دارد؟ او اعتقاد داشت خوردن چند گل در بازی‌های بزرگ از تیم‌هایی مثل اسپانیا فقط روحیه تیمی را خراب می‌کند. از آن‌سو بعد از جام جهانی برزیل و روسیه، منتقدان می‌گفتند وقتی تیمی می‌تواند این‌گونه مقابل بزرگان بازی کند، چرا نباید در دیدارهای دوستانه برابر آنها قرار بگیرد؟ ویلموتس حالا دقیقا برعکس کی روش فکر می‌کند.

او با توجه به اطلاعاتی که از گذشته گرفته به این نتیجه رسیده که باید تیم ملی بازی‌های بزرگی داشته باشد. ویلموتس در جلسه آخری که با ساکت داشت تاکید کرد خواهان برگزاری چنین مسابقاتی است. او هم در تماس با چند شرکت تلاش کرده زمینه را برای برگزاری بازی بزرگ فراهم سازد.
البته نکته اینجاست که فدراسیون فوتبال هیچ پولی ندارد که به تیم‌های بزرگ بدهد. دیدار دوستانه با تیم‌های بزرگ هم حداقل یک میلیون دلار هزینه دارد. فدراسیون تنها و تنها می‌تواند پول هتل و هزینه رفت و برگشت و خوراک تیم ملی را تامین کند. بعید به نظر می‌رسد با این شرایط تیم‌های بزرگ آماده بازی با ایران باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها