اغلب درباره کیفیت برنامه‌های سرگرم‌کننده چه سریال‌ها و چه مسابقه‌ها حرف زده‌اند و برای همین من می‌خواهم درباره کیفیت آگهی‌ها و تیزرهای تبلیغاتی بگویم که میان برنامه‌ها پخش می‌شوند. این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای برای یک ریال چرک کف دست همه گونه محصولی را تبلیغ می‌کنند عجیب نیست چون برای آنها پول اهمیت دارد و نه صداقت آگهی دهندگان ولی در رسانه ملی باید روال دیگری را شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۰۰

نباید این طور باشد که هر محصولی فارغ از کارکردش بتواند در باکس تبلیغی رسانه ملی قرار گیرد و از آن بدتر کیفیت تیزرهایش هم یادآور تیزرهای نازل ماهواره‌ای باشد.
در رسانه ملی تبلیغات حرفه‌ای برخی برندهای قدیمی و امتحان پس داده را هم دیده‌ایم که حتی در انتخاب نریتور و واژگان تبلیغاتی خود نیز به‌شدت وسواس به خرج داده‌اند ولی تبلیغات متوسط و ضعیف هم می‌بینیم که باید چاره‌ای برای ارتقایشان اندیشیده شود. وقتی بالاترین مقام نظام، پیرامون اهمیت زبان معیار می‌گوید این اهمیت فقط درباره محصولات سرگرم‌کننده نیست بلکه می‌تواند کیفیت تولید تیزرهای تبلیغاتی را نشانه برود.
این‌که تیزر یکسری محصول بهداشتی که هیچ معلوم نیست از کدام مواد اولیه و در کجا ساخته شده‌اند با ادبیاتی فریبنده مدام از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود جای سوال دارد. تکلیف مخاطب با ماهواره مشخص است و هیچ توقعی هم نمی‌رود ولی مخاطب از رسانه ملی توقع دارد محصولاتی را تبلیغ کند که برای مردم هزینه‌زا نباشد.
صداقت زبانی باید رکن اصلی تبلیغات رسانه ملی باشد و رسانه ملی به آگهی‌دهندگان بفهماند این اصل را لحاظ کنند. درباره محصولات بهداشتی، رسانه ملی می‌تواند با وزارت بهداشت تعامل داشته باشد و استعلام‌های لازم را از آنها بگیرد. وظیفه وزارت بهداشت است که پیگیر این موارد باشد و به رسانه ملی کمک کند که آگهی‌های جعلی را پیدا و حذف کند و جلوی سودجویانی را که با تیزرهای مملو از ادبیات دروغین قصد کلاهبرداری دارند، بگیرد.

ساز سفر در رادیو فرهنگ
برنامه ساز سفر به روایت تجربه سفر گردشگران به نقاط مختلف ایران می‌پردازد. این برنامه هر پنجشنبه ساعت 8 و 30 دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی رادیو فرهنگ، این هفته بابک مالک و مهشید سالک زوج گردشگر روایت سفر کوله‌گردی خود به سیستان و بلوچستان را روایت می‌کنند. برنامه‌ساز سفر در گروه جامعه به تهیه‌کنندگی معصومه‌سادات علوی با اجرای احسان همتی آیتم‌سازی سعید فتوحی و فاطمه رسولی تولید و پخش می‌شود.


رضا رخشان

تهیه‌کننده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها