با وجود این که قانون تقسیم ۵۰-۵۰ سکوهای ورزشگاه پیش از این هم اجرایی شده بود، سپاهانی‌ها هنوز هم به آن اعتراض دارند

سپاهانـی ـ‌ها شلوغ‌کاری می‌کنند؟

سپاهانی‌ها یا قانون را نمی‌دانند یا خودشان را به راه دیگری زده‌اند یا این‌که می‌خواهند با شلوغ‌کاری جو بازی نیمه‌نهایی را طوری کنند که اگر از این رقابت‌ها حذف شدند دلیل خوبی برای هواداران‌شان داشته باشند، اگر نه این حجم از مقاومت برای اختصاص 50 درصد از سهم ورزشگاه به هواداران پرسپولیس اصلا قابل توجیه نیست. قانونی که سال گذشته هم اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۴۳

مدیر رسانه‌ای اول تایید کرد، بعد تکذیب!
سیامک قلیچ‌خانی، مدیر رسانه‌ای سپاهان که از دوستان نزدیک امیر قلعه‌نویی هم هست (در هر تیمی که او برود حضور دارد) در نخستین روزهایی که سپاهانی‌ها به این قانون اعتراض می‌کردند گفت‌وگویی انجام داده بود و با قبول این قانون آن را تایید کرده بود، اما وقتی اعتراض هواداران سپاهان بیش از اندازه شد او مصاحبه دیگری کرد و به صف منتقدین پیوست و ادعا کرد این قانون از گنجه درآمده است!
قرار بوده همدان میزبان باشد
با بالا گرفتن اعتراض‌ها، ظاهرا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای این‌که بتواند این اختلاف را به پایین‌ترین شکل ممکن برساند پیشنهاد بازی در همدان را می‌دهد. شهری بی‌طرف که روی نقشه بین تهران و اصفهان است با کمی گرایش به سمت غرب کشور. براساس اخبار رسیده، سپاهانی‌ها وقتی با این پیشنهاد روبه‌رو می‌شوند، برای این‌که میزبانی در اصفهان را از دست ندهند به بازی در نقش جهان رضایت می‌دهند، اما پس از چند روز دوباره صدای اعتراض‌شان بلند می‌شود.
تهدید آقای مدیرعامل
تابش، مدیرعامل باشگاه سپاهان حالا ادعایی کرده که اگر اجرایی شود بدون شک فوتبال ایران را به حاشیه عجیبی خواهد برد. او روز پنجشنبه و در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها عنوان کرده که یا قانون 50-50 لغو می‌شود یا این‌که سپاهانی‌ها از جام حذفی انصراف می‌دهند. باید دید که اصلا این حرف‌های تابش بوده یا این‌که اتفاق دیگری خواهد افتاد؟
اساسنامه جام حذفی چه می‌گوید؟
سازمان لیگ با استناد به اساسنامه جام حذفی می‌خواهد نیمی از صندلی‌های ورزشگاه نقش جهان را به پرسپولیسی‌ها بدهد. البته در این بین نکته مهم این است که مسؤولان تشخیص دهند تیم مهمان توانایی پر کردن نصف ورزشگاه را دارد یا نه. نکته‌ای که به نظر می‌رسد برای پرسپولیس در اصفهان مثبت است.
قبلا هم اتفاق افتاده بود
این‌که سپاهانی‌ها ادعا می‌کنند قانون سازمان لیگ «من‌درآوردی» است سخت در اشتباه هستند. سال گذشته در دیدار تیم‌های پرسپولیس و بادران نیز چنین اتفاقی رخ داد و سازمان لیگ ۵۰ درصد از ورزشگاه آزادی را به بادرانی‌ها داد. آن زمان پرسپولیسی‌ها اعتراضی روی این قضیه نکردند و تا ساعاتی قبل از بازی، آنجا که هواداران بادران نتوانستند ورزشگاه را پر کنند، سهمیه آنها به پرسپولیسی‌ها اختصاص داده شد.

نصیرزاده: ابلاغیه 4 سال قبل صادر شد
هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تبریز گفت: ابلاغیه ۵۰-۵۰ تماشاگران در مسابقات حذفی را دیده‌ام و سال ۹۴ ابلاغ شده است. او در مورد اظهارات روز گذشته سعید فتاحی مبنی بر این‌که ابلاغیه قانون ۵۰-۵۰ سال ۹۴ به باشگاه‌ها ابلاغ شده، گفت: بله! این ابلاغیه را از قدیم فرستاده بودند. البته من آن زمان مدیرعامل باشگاه نبودم. با این توصیف آن را فرستاده بودند و می‌خواهند به آن استناد کنند. مسابقات حذفی به صورت ۵۰-۵۰ برگزار می‌شود و ادعای سازمان لیگ دقیقا درست است.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها