کارمند کینه‌جو برای انتقام از مدیر شرکت، اطلاعات ثبت‌شده روی سرور سایت را پاک کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۶۶

به گزارش جام‌جم، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران در تشریح ماجرا اظهار کرد: چندی قبل مدیر یک شرکت اینترنتی با مراجعه به اداره پلیس فتا عنوان کرد یک نفر ناشناس با دسترسی به پنل مدیریت سایت و سیستم امنیتی، اقدام به تخریب اطلاعات و داده‌های موجود در سرور سایت کرده است.
وی افزود: در تحقیقات فنی و عملیاتی ماموران پلیس مشخص شد عامل این اقدام‌ها با به دست آوردن رمز عبور به پنل اطلاعات سایت شرکت ورود کرده و داده‌های اطلاعاتی را تخریب کرده است. بررسی‌ها نشان داد، یک نفر از داخل شرکت توانسته به سرور مدیریت ورود کند و به همین خاطر با هماهنگی مدیر شرکت، تجسس‌های پلیسی آغاز شد و در همان ابتدا یکی از پرسنل شرکت به نام احمد 33 ساله به عنوان مظنون اصلی این پرونده دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای تهران گفت: احمد ابتدا خود را در ماجرای دستکاری اطلاعات داده‌های سرور شرکت بی‌گناه می‌دانست اما وقتی در برابر مدارک و شواهد فنی پلیس فتا قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.
متهم در بازجویی‌ها گفت به خاطر خصومت شخصی و از روی کینه‌ای که از مدیر شرکت داشتم تصمیم به انتقامگیری گرفتم و یک روز در اتاق مدیر توانستم رمز ورود به سیستم مدیریت را پیدا کنم و اقدام به حذف اطلاعات و تغییر در داده‌های شرکت کردم.
متهم پس از اعتراف به جرم خود برای سیر مراحل قانونی به دادسرای جرایم رایانه‌ای منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها