حکم قصاص زن جوان که متهم است همسرش را کشته، پس از کش و قوس فراوان قضایی بار دیگر در دیوان عالی کشور شکسته شد تا وی دوباره از خود دفاع کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۸۹

به گزارش جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از دوم فروردین سال 94 به دنبال فریادهای کمک‌خواهی طاهره 34ساله که در آپارتمانی در محله نعمت‌آباد پیچیده بود، آغاز شد. این زن به همسایه‌ها گفت، شوهر 30 ساله‌اش به نام سعید خودکشی کرده است.
جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و زن جوان تحت بازجویی قرار گرفت اما خودش را بی‌گناه خواند.
وقتی پزشکی قانونی در گزارشی فرضیه خودکشی را رد کرد، طاهره به اتهام قتل شوهرش پای میز محاکمه ایستاد. این زن به درخواست مادرشوهرش به قصاص محکوم شد ولی حکم در دیوان عالی کشور تأیید نشد. به این ترتیب طاهره بار دیگر از خود دفاع کرد. وی پای میز محاکمه ایستاد و گفت: من و شوهرم هشت سال قبل در شهرستان با هم ازدواج کردیم و برای زندگی به تهران آمدیم. زندگی بدی نداشتیم اما چون بچه‌دار نمی‌شدیم اختلاف‌هایمان شدت گرفته بود. سعید مدتی بود اعتیادش را ترک کرده بود ولی قرص مصرف می‌کرد. او هر بار به بهانه‌ای با من درگیر می‌شد. چون روز ششم عید جشن عروسی برادرزاده‌ام بود از سعید خواستم تا برای شرکت در جشن عروسی به شهرستان برویم اما او بهانه‌گیری می‌کرد. صبح زود بعد برای خرید از خانه بیرون رفتم. وقتی به خانه برگشتم برای سعید صبحانه آماده کردم اما وقتی دید کره نخریده‌ام بار دیگر عصبانی شد. به او گفتم فراموش کرده‌ام کره بخرم اما قبول نکرد. او می‌گفت قصد لجبازی با او را داشته‌ام. همسرم همان موقع به آشپزخانه رفت و با کارد به سینه‌اش زد.
در پایان جلسه هیات قضایی پرونده را لوث تشخیص و حکم به برگزاری مراسم قسامه داد. اولیای دم 50 نفر از بستگانشان را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کردند و بعد از برگزاری مراسم قسامه قضات طاهره را به قصاص محکوم کردند. اما طاهره و وکیل مدافعش به این حکم اعتراض کردند و گفتند سوگند چهار نفر از بستگان اولیای دم بدون حضور آنها گرفته شده و آنها در بیان نسبت خونی خود با مقتول دچار تناقض‌گویی شده‌اند. با این دو دلیل قضات شعبه چهارم دیوان‌عالی کشور حکم قصاص طاهره را شکستند و قرار شد زن جوان بار دیگر از خود دفاع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها