در دومین همایش تهران هوشمند عنوان شد:

هوشمندسازی تنها الکترونیک کردن شهر نیست

دغدغه مشترکی به نام شهر هوشمند، دلیلی بود که دیروز محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیروز حناچی شهردار جدید تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران، آندری بلوزروف مشاور استراتژی و نوآوری شهر مسکو، لارس مینث عضو شورای جهانی شهرهای هوشمند و دیمیتری کاراندین مدیرپروژه آزمایشگاه شهر هوشمند مسکو را درکنار تعداد زیادی مهمان داخلی و خارجی در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در برج میلاد تهران دور هم جمع کرد. به گزارش جام‌جم، فرجود در ابتدای این همایش با اشاره به این‌که تهران حرکت خود را به سمت هوشمندی آغاز کرده است، گفت: هوشمندسازی تنها الکترونیک کردن شهر نیست، بلکه به معنای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است. او در ادامه از ایجاد نخستین مرکز توسعه فناوری‌های شهر هوشمند در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و با اشاره به چند نمونه از اقدامات اجرایی شهرداری تهران در زمینه هوشمندسازی شهر عنوان کرد: سامانه تهران من، به همین منظور به عنوان درگاه واحد خدمات شهرداری ارائه شده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۸۱

رئیس شورای شهر تهران دومین سخنرانی بود که دیروز پشت تریبون قرار گرفت و از هوشمندسازی به عنوان یکی از ابزارهای مبارزه با فساد یاد کرد. محسن هاشمی در توضیح بیشتر گفت: بهترین ابزار شفافیت، انتشار اطلاعات است که این گام در شهر تهران با راه اندازی سامانه شفافیت آغاز شده است. هاشمی البته به نقد شعارهای هوشمندسازی در شهر تهران هم پرداخت و گفت: گاهی اوقات آنقدر که از هوشمندسازی گفته‌ایم، در زیرساخت‌ها آن را عملیاتی نکرده ایم؛ مانند حوزه پارکینگ‌های هوشمند و... .
وزیر جوان دولت دوازدهم، سخنران بعدی این همایش بود؛ محمدجواد آذری‌جهرمی با اشاره به وضعیت هوشمندسازی در تهران گفت: چرخه هوشمندسازی یعنی این‌که بتوانیم اطلاعات را از طریق هوشمندسازی به‌دست آوریم، آنها را تحلیل کنیم و بر اساس آن تحلیل‌ها تصمیم بگیریم. وزیر ارتباطات ادامه داد: ما مصادیق هوشمندسازی را در تهران داریم اما تصمیم‌گیری‌های ما هوشمند نیست. به‌طور مثال میزان آلودگی هوای تهران به صورت لحظه‌ای مشخص است، اما برای مهار آلودگی هوا تصمیمات هوشمند نمی‌گیریم و عملکرد ما متناسب بر آماری که از روش‌های هوشمند به دست آورده‌ایم نیست. بعد از جهرمی، تریبون همایش به پیروز حناچی رسید؛ سومین شهردار دوره جدید مدیریت شهری پایتخت پای شهروندان تهرانی را برای حل مشکلات شهر وسط کشید و گفت تمام شهروندان تهرانی برای حل مشکلات اقدام کنند. شهردار تهران ادامه داد: برای تحول در شهر تهران باید سه سطح فرهنگ، ساختار و زیر‌ساخت‌های شهری متحول شود و در این مسیر، حرکت به سمت شهر هوشمند، به عنوان زیر ساخت دارای اهمیت است. او البته حرکت به سمت شهر هوشمند را نه یک انتخاب که یک الزام عنوان کرد و گفت: ما باید بین شهر الکترونیک و شهر هوشمند تفاوت قائل شویم چراکه تحقق تهران هوشمند، به معنی توسعه پایدار شهری و نوآوری، رضایت شهروندان، نظام مدیریت و خدمات کارآمد و فرآیندی کوتاه‌مدت نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها