سیستم عصبی ما می‌تواند درد را در هرزمانی متناسب با شرایط تنظیم کند. اگر بیماری درد زیادی در کمرش احساس می‌کند ممکن است ناشی از حساسیت بیش از حد سیستم عصبی باشد در حالی‌که اسپاسم یا آسیب اولیه بهتر شده باشد. جراحی هم یک روش برداشتن فشار از روی ریشه عصبی یا نخاع محسوب می‌شود و به ندرت ضروری خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۹۵

در اغلب موارد بیمار می‌تواند با فعال نگه داشتن خود و شناخت بهتر ماهیت درد و عوامل ایجاد‌کننده و تشدید‌کننده آن، شرایط را به سوی بهبود آن و کاهش ناتوانی سوق دهد. مطالعات نشان داده است نتایج درمان‌های جراحی ستون فقرات در میان‌مدت و دراز‌مدت از فیزیوتراپی و تمرین درمانی بهتر نبوده است. بسیاری از مردم معتقدند کوله‌پشتی‌های سنگینی که دانش‌آموزان حمل می‌کنند علت کمردرد آنهاست، در حالی که نکته عجیب اینجاست، تحقیقات پزشکی هیچ ارتباطی میان وزن کوله‌پشتی و بروز کمردرد در دانش‌آموزان پیدا نکرده‌اند.
برخلاف تصور عامه مردم، هیچ وضعیت ثابتی در نشستن مفید نیست. ممکن است برخی با صاف نشستن درد بیشتری احساس کنند و برخی دیگر با قوز کردن احساس سوزش در ناحیه پشت خود داشته باشند.
بسیاری از افراد مبتلا به کمردرد با یک وضعیت بی‌حرکت مثل صاف و مستقیم نشستن عادت می‌کنند به طوری که هیچ تغییری هنگام نشستن در این وضعیت ایجاد نمی‌کنند و این می‌تواند علائم آنها را تشدید کند. بهتر است که این بیماران نحوه نشستن و تحرک را از فیزیوتراپیست خود یاد بگیرند.
بلند کردن و خم شدن نیز اشکالی ندارد. مردم فکر می‌کنند با بروز کمردرد باید از این حرکات و چرخش کمر اجتناب کنند. تحقیقات علمی فیزیوتراپی این تصور را تأیید نمی‌کند. البته باید توجه داشت چنین بیمارانی نباید کارهایی شدیدتر و با تحرکی بیشتر از کارهای روزمره قبلی خود انجام دهند و بلند کردن وزنه بیش از تحمل بدنیشان درد و آسیب را بیشتر خواهد کرد.
به‌طور شایع مشاهده می‌شود که با شروع کمردرد به خصوص در چند روز اول، حرکات و فعالیت‌ها به‌شدت تغییر پیدا می‌کنند. بسیاری از بیماران بعد از یک دوره کمردرد الگوی فعالیت‌ها و حرکاتشان به علت ترس و نگرانی تغییر می‌کند. متأسفانه آنها باور پیدا می‌کنند که انجام فعالیت‌ها به شیوه قبل برایشان خطرناک است. این تغییر مطلوب نبوده و در دراز‌مدت سبب بروز آسیب بیشتر به ستون فقراتشان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها