سعید عزت‌اللهی در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

کی‌روش تا همین حالا هم موفق بوده

سعید عزت‌اللهی، هافبک دفاعی تیم ملی این روزها مصدوم است. او در آخرین اردوی ایران آسیب دید.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۸۷

سعید در یکی از جلسات تمرینی قصد داشت شوتی را روانه دروازه کند که صدایی از کشاله پایش شنید. او همان جا متوجه شد آسیب دیده، ولی روز بعد در حالی که تصور نمیکرد مشکلی داشته باشد به زمین رفت و آنجا بود که مصدومیتش تشدید شد. عزتاللهی درباره آخرین شرایطش و همینطور وضعیت تیم ملی با جامجم گفتوگویی داشت.

سعید درباره آخرین شرایط مصدومیتات صحبت کن.

در این مدت مشغول مداوای کشاله آسیبدیدهام بودم. هر چند ناراحتم ولی از طرفی میگویم حکمتی در این مصدومیت بوده، چون ممکن بود خدای ناکرده آسیب جدیتری ببینم. باید همینجا از کادر فنی تیم ملی هم تشکر کنم که انصافا در این مدت همهجوره هوای من را داشتند. کادر فنی مدام با پزشک تیم و همینطور خود من در ارتباط بوده است. وقتی اینقدر پیگیر هستند بازیکن هم احساس میکند برای آنها ارزش دارد. البته رفتار آنها نهتنها با من که با همه بازیکنان همینطور است.

دقیقا. این نکتهای است که از زبان بازیکنان دیگر هم شنیدهایم.

من نمیگویم قبلا اینطور نبود ولی بعید میدانم به اندازه حالا بوده باشد. اشکان دژاگه قبل از جامجهانی مصدوم شد ولی سه ماه در پک از او مراقبت کردند و دیدید که به جامجهانی رسید. همین حالا مرتضی پورعلی گنجی هم مصدوم است و واقعا کادر فنی و پزشکان تیم ملی برای او وقت میگذارند تا زودتر پایش مداوا شود. وقتی ما بازیکنان این میزان از توجه را میبینیم قطعا در بازگشت تلاش خود را دو چندان خواهیم کرد تا بتوانیم بازیهای خوبی برای تیم ملی انجام دهیم.

کیروش یک جورهایی مثل پدر بازیکنان است. این را خودت احساس کردهای؟

واقعا همینطور است که میگویید. او مثل پدر از همه ما مراقبت میکند و هوایمان را دارد. نهتنها من که همه بازیکنان تیم ملی این را میگویند. او همیشه بیشترین احترام را به ما میگذارد و واقعا هر جا مشکلی داشته باشیم برای حل آن نهایت تلاشش را میکند. مثلا سر ماجرای سربازی ما دیدید که چقدر حمایت کرد. کیروش دوست دارد بازیکنان همیشه از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی باشند و دوست ندارد ما در تیم ملی مشکلی داشته باشیم. به همین خاطر سر زمین و لباس و اسکان و سایر چیزها همیشه بهترین را برای تیم ملی میخواهد.

یک جام با تیم ملی در کلکسیون او خالی است. درست است؟

البته من معتقدم کیروش در تیم ملی تا همین جا خیلی موفق بوده است. وقتی او به تیم ملی آمد ما در مسیر جامجهانی و همینطور جام ملتها ناکام بودیم. از طرفی بازیکنان زیادی در خارج از ایران نداشتیم و خیلیها فکر میکردند ایران به بدترین دوران فوتبالش رسیده است. منتها آقای کیروش آمد و کمک کرد تا بتوانیم از وضعیت خارج شویم. کدام دوران بوده که ما توانستیم دو بار متوالی به جامجهانی برویم؟ در دوره دوم ما سومین تیمی بودیم که توانستیم جواز حضور در مسابقات را به دست بیاوریم. حضور در جامجهانی به این سادگیها نیست. اگر بود چرا قبل از آن یکی در میان به جامجهانی رفتیم؟ پس به نظرم تا همین جا کارلوس کیروش در فوتبال ایران موفق بوده است. رفتن به جامجهانی اتفاق کوچکی نیست. در کل دنیا 32 تیم فقط میتوانند به این جام بروند. از سویی در آسیا تیمها هزینههای سنگینی کردهاند. همه کار هم کردند ایران به جامجهانی نرود ولی ما رفتیم. درآمدی هم که از این دو جامجهانی نصیب ایران شد، در تاریخ بیسابقه بوده است. پس اینطور نیست که بگوییم اگر کیروش یک جام نیاورد ناکام است.

درباره جام ملتها بحث کلا زیاد است. عدهای میگویند کیروش این جام را بدهکار است....

ببینید کدام تورنمنت قابل پیشبینی است که جام ملتها قابل پیشبینی باشد؟ در جام ملتهای قبلی دیدید چه اتفاقی در بازی عراق افتاد؟ تیم ملی براحتی میتوانست سهچهار گل به این تیم بزند ولی آن اشتباه داوری رخ داد و بعد ما حذف شدیم. واقعا چیزی در فوتبال قابل پیشبینی نیست. ما قطعا برای موفقیت و قهرمانی میرویم. هدف همه ما در تیم ملی این است. مطمئن باشید در زمین مسابقه هم همه تلاش خود را میکنیم تا دل مردم شاد شود. واقعا این مساله برایمان از همه چیز مهمتر است. دوست داریم دل مردم کشورمان شاد شود.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها