گزارش جام‌جم از جدیدترین آمار فروش سینما و بررسی اکران پاییزی

اختلاف 40 میلیاردی سر و ته جدول

معمولا اولین فصل سال جزو فصول پرمخاطب سینماست، چه از طرف مخاطبان چه سینماگران و صاحبان فیلم. به همین خاطر معمولا فعالان حوزه سینما سعی می‌کنند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و فیلم‌هایشان را در سه ماهه ابتدایی سال اکران کنند. در نوروز امسال هم برخلاف سال های پیش که معمولا پنج شش فیلم اکران می‌شد، هفت فیلم به نمایش درآمد که باوجود افزایش قیمت بلیت سینماها، اما از سوی مخاطبان با استقبال خوبی مواجه شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۹۵

این فروش خوب البته ادامه پیدا نکرد. چون تابستان امسال با جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ آغاز و در پایان فصل با فرارسیدن ماه محرم همراه شد و بنابراین در گیشه شاهد افت فروش بودیم که طبیعی هم بود. در تابستان امسال حدود ۲۲ فیلم سینمایی روی پرده رفت که بیش از ۶۱ میلیارد تومان در گیشه فروش داشتند و جالب اینجاست که حدود نیمی از این مقدار حاصل فروش «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی بود.

گیشه سومین فصل سال هم با فیلمهایی متفاوت در ژانرهای اجتماعی، کمدی، پلیسی و غیره کارش را آغاز کرد و البته بار دیگر در گیشه امسال هم ثابت شد پاییز و زمستان فصل مرده اکران است. چرا که فیلمسوزی در فصل پاییز و زمستان سالهاست برای سینمای ایران اتفاق میافتد و بسیاری از فیلمهای سینمایی با شروع این فصل در سئانسهای محدود و مدت زمانهای کوتاه به اکران در میآیند و بدون دیده شدن جای خود را به فیلم دیگری میدهند.

در حالی که اکنون فیلمهایی چون «گامهای شیدایی»، «گرگ بازی»، «پیشونی سفید 2»، «لسآنجلس تهران»، «لازانیا»، «ماهورا»، «جاده قدیم»، «سوفی و دیوانه»، «عرق سرد»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «هشتگ»، «هزارپا»، «تنگه ابوقریب» ، «کاتیوشا» و انیمیشن «درمسیر باران» روی پرده هستند آمار فروش در گیشه کماکان نشان میدهد فیلمهای کمدی از اقبال بیشتری در بین مخاطبان برخوردار هستند.

در هفتهای که گذشت سینماهای کشور به دلیل ایام اربعین حسینی در بعضی روزها تعطیل شدند و به همین دلیل فیلمهای سینمایی هم با افت فروش مواجه شدند. در این بین آمار جدول فروش فارس نشان میدهد فیلمهای سینمایی مغزهای کوچک زنگزده، لسآنجلس ـ تهران و پیشونی سفید۲ از جمله فیلمهایی بودند که بیش از سایر فیلمها در هفته گذشته مخاطب جذب کردند.

در ادامه جدیدترین آمار فروش ۹ فیلم برتر جدول اکران را خواهیم دید و همچنین مروری اجمالی داریم بر کلیت آنها.

هزارپا

در سال های اخیر کمدیهای سینما تکرار مکرراتی است که هیچ کدام چنگی به دل نمیزنند، اما شاید با اندکی اغماض بتوان گفت هزارپا به هیچ وجه قابل قیاس با آنها نیست. در این فیلم بازیگرانی چون رضا عطاران، جواد عزتی و سارا بهرامی بازی میکنند.

مغزهای کوچک زنگ زده

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی بدون شک، بهترین و کامل ترین اثر کارنامه فیلمسازی سیدی به شمار میرود. در این فیلم بازیگرانی چون نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و فرید سجادی حسینی بازی میکنند.

تنگه ابوقریب

شاید بتوان گفت تنگه ابوقریب بهترین فیلمی است که در سالهای اخیر درباره جنگ ایران و عراق ساخته شده است؛فیلمی که به دور از هرگونه بزرگنمایی در کمال واقعگرایی، تصویری جذاب از روزهای جنگ ارائه میدهد. حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی و امیر جدیدی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

لس آنجلس-تهران

«لس آنجلس-تهران» را شاید بتوان کاملا متفاوت از کمدیهای سال های اخیر دانست که اتفاقا به نظر نگارنده موفق عمل کرده و تینا پاکروان در ساخت اولین فیلم کمدی خودش توانسته به درک درستی از سینمای کمدی برسد. پرویز پرستویی، مهناز افشار و گوهر خیراندیش از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

هشتگ

این فیلم دغدغههای جامعه امروزی همچون فضای مجازی را با زبانی طنز به تصویر میکشد و از نکات قابل توجه در این فیلم گریم متفاوت نیوشا ضیغمی و بهاره رهنماست.

لازانیا

فیلم «لازانیا» مضمونی اجتماعی با رگههای طنز دارد. در واقع لازانیا یک طنز موقعیت با محوریت زندگی چند کودک است و بخشهایی از فیلمبرداری آن نیز در یک مدرسه انجام میشود. اکبر عبدی، سیروس گرجستانی و یوسف صیادی از بازیگران این فیلم هستند.

پیشونی سفید 2

«پیشونی سفید ۲» به کارگردانی سید جواد هاشمی به عنوان اثری غیرمتعارف با فانتزیهای کودکانه و سرشار از اتفاقات جدید در ژانر کودک و نوجوان به شمار میرود. محمدرضا شریفینیا، لیلا اوتادی و ترلان پروانه از بازیگران این فیلم هستند.

عرق سرد

دومین فیلم بلند سهیل بیرقی از فیلمهای پر سر و صدای سینمای این روزهاست که بازیگرانی چون باران کوثری، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی و امیر جدیدی در آن بازی میکنند.

گرگ بازی

شاید بتوان گفت این فیلم سعی کرده خود را از بند ژانرهای روزمره سینمای ایران رها کند و یک اثر معمایی-جنایی ایرانی را تحویل مخاطبانش دهد. علی مصفا، هانیه توسلی و نگار جواهریان از بازیگران این فیلم هستند.

ساناز قنبری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها