شاخ‌های اینستاگرام به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی از این دسته‌ها اراذل و اوباشی هستند که هر کدامشان خود را به‌گونه‌ای ویژه معرفی کرده و گروهی از افراد همسو با خود را تشکیل داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۰۷

این عده با انتشار تصاویر یا فیلمهایی از خود، سعی در ایجاد رعب و وحشت در میان افراد جامعه داشتهاند. تاکنون از سوی پلیس فتا و امنیت، تعداد زیادی از این افراد دستگیر شدهاند و آنها مدعی هستند این صفحات توسط طرفداران آنها راهاندازی میشود و خودشان نقشی در آن ندارند.

یکی از معروفترین شاخهای فضای مجازی، «وحید.م» بود که آخرین روز زندگی او در زندان رجایی شهر کرج رقم خورد. او که خود را «عقاب ایران» معرفی میکرد، آخرینبار به جرم کشتن «حسین» که یکی از دوستانش بود، زندانی شد.

در شب حادثه، دوستان وحید به مناسبت آزادی وی از زندان، جشن آزادی گرفته بودند. در این جشن، وحید به بهانه فحاشی حسین در لایو اینستاگرام، او را به قتل رساند. پس از آن، برای فرار از کشور اقدام کرد، اما در 500 متری مرز کشور ترکیه دستگیر شد.

وحید زمانی در فضای مجازی به شهرت رسید که فیلمهایی از او در جمع برخی شاخهای مجازی منتشر شد. او دائم برای افرادی که آنها را رقیبان خود میدانست، رجزخوانی میکرد و حریفانش را به مبارزه و رودررو شدن فرا میخواند. پس از دستگیری وحید، او در سلول خود با ضربات چاقوی سه نفر از زندانیان جان باخت. گفته میشود وحید در محوطه زندان
رجایی شهر با چند نفر از زندانیان درگیر شد و زمانی که به سلول خود بازگشت با ضربههای جسم تیز کشته شد. البته وحید پس از دستگیری در مصاحبهای اعلام کرد، من فقط دعوا میکردم و به ناموس مردم کاری نداشتم. در اینستاگرام هم صفحهای نداشتم و نمیدانم چرا بعضیها
این صفحات را به نام من باز میکردند.

بعد از قتل وحید برخی معتقد بودند که اگر کلیپهای رجزخوانی وحید در اینستاگرام پخش نمیشد او حالا زنده بود و افرادی که این کلیپ را پخش کردند، عامل دامن زدن به ماجرا معرفی کردند.

ماجرای این شاخ اینستاگرامی در همین جا پایان نیافت، چرا که افرادی که وی را به قتل رسانده بودند در زندان فیلمی را منتشر کردند تا نشان دهند با ضربات قمه، «عقاب» را به قتل رساندهاند.

یکی دیگر از چهرههای شرور فضای مجازی که زندگیاش چندی قبل در زندان خاتمه یافت، «محمود. ط»، مجرم سابقهدار اهل مازندران و معروف به «شاه مازندران» بود. این شاه خود خوانده، همانند سایر اراذل و اوباش، نوچههایی داشت که او را حمایت میکردند.

انتشار برخی تصاویر و فیلمها از سوی شاه مازندران، سبب شد فضای روانی بدی در شهرهای شمالی کشور ایجاد شود. در نهایت محمود دستگیر و روانه زندان «متی کلا» بابل شد و در آنجا بهدلیل ایست قلبی جان باخت.

در بخش شاخهای اوباش فضای مجازی، نامهای دیگری نیز به چشم میخورند که اینها نیز اقدامات مشابهی داشتهاند و چندی قبل رئیس پلیس امنیت تهران از دستگیری دو نفر از آنها خبر داد.

به گفته سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، 30 درصد پرونده شاخهای اینستاگرامی مربوط به تهران بزرگ است و سایر پروندهها نیز در سراسر کشور با جدیت پیگیری میشود.

وی در این باره میگوید: زمانی که صفحات شاخهای اینستاگرام از سوی پلیس فتا شناسایی میشوند، مدیر یا مدیران این صفحات در هر کدام از استانها که باشند به آن استان اعلام میشود. استان نیز طی هماهنگی با مرجع قضایی و اخذ مجوز قضایی، اقدامات لازم را انجام میدهد.

کاظمی میافزاید: در مواردی که مسائل از مسئولیت پلیس فتا خارج باشد، با همکاری پلیس امنیت اخلاقی مورد بررسی و نسبت به آن تصمیمگیری میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها