یک فیلمساز باید نیاز بچه‌ها را بشناسد

عضو هیات انتخاب سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معتقد است فیلمساز برای ساخت یک فیلم خوب باید نیازهای کودکان و نوجوانان امروزی را در حوزه سینما بشناسد.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۲۶

به گزارش هنرآنلاین، مرضیه محبوب عضو هیات انتخاب سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان درباره علت فعالیتش در حوزه کودک و نوجوان گفت: زمانی که کوچک بودم، از طرف مدرسه ما را برای دیدن فیلمهای جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان میبردند و خیلی به من خوش میگذشت. بسیاری از فیلمهایی که در آن زمان دیدم، باعث شد در ادامه این راه را دنبال کنم و علاقه کنونیام به این حوزه به آن خاطرات بر میگردد. او در پاسخ به این پرسش که چطور میتوانیم بین افسانههای ایرانی و سینما پیوند برقرار کنیم، گفت: برای اینکه بتوانیم قصههای قدیمی خود را دستمایه کارهای سینمایی قرار دهیم باید با فناوری روز کار کنیم. باید بدانیم میخواهیم با تصویر چه چیزی را نمایش دهیم و ممکن است خیلی قصهها را به روز کنیم که برای بچههای امروز جذاب نباشد. عروسکگردان «پسرخاله» همچنین خاطرنشان کرد: فیلمساز باید نیاز بچهها را بشناسد تا بتواند فیلم خوبی بسازد. یعنی پاسخ خواستهها، سلیقهها و آرزوهای کودک باید در فیلم مستتر باشد. اگر قصهها به شکل کلاسیک، قدیمی یا مدرن به خوبی اجرا شود، میتواند برای بچهها جذاب باشد. مهم این است که نیاز و خواسته بچهها تأمین شود.

او با بیان این که ساخت فیلمهایی درباره کودکان در سینمای ایران نیز ضرورت دارد، بیان کرد: فیلمهای «درباره کودک» نیز برای آموزش بزرگسالان و مربیان میتواند مفید باشد و تولید آنها بسیار اهمیت دارد. اگر قواعد فیلمهای درباره کودک رعایت شود، این آثار نقش کلیدی در تربیت کودکان دارند، زیرا شش سال اول زندگی در شکلگیری شخصیت یک کودک اهمیت زیادی دارد و باید برای تغذیه نیازهای تصویری او برنامه ریزی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها