پسر جوان به تصور این‌که دوستش قصد ازدواج با دختر مورد علاقه او را دارد برای انتقام خودرو و موتورسیکلت رقیب عشقی خود را به آتش کشید. متهم پس از این ماجرا متوجه شد شاکی قصد ازدواج با دختر دیگری را دارد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲۶

به گزارش جامجم، 14 اسفند سال گذشته آتشسوزی در یک مجتمع مسکونی در محله پیروزی به پلیس و آتشنشانی گزارش شد. با حضور آتشنشانان در محل مشخص شد به خاطر شدت آتشسوزی امکان خارج کردن ساکنان از راهپله وجود ندارد و آتش در حال سرایت به طبقههای بالایی است.

بلافاصله واحدهای کمکی آتشنشانی در محل حاضر شده و همزمان با انجام عملیات اطفای حریق، عملیات نجات ساکنان مجتمع از طریق پشتبام با استفاده از جرثقیل انجام شد.

با پایان عملیات نجات و اطفای حریق آتشنشانان دریافتند کانون آتش پارکینگ مجتمع بوده و فردی به طور عمدی اقدام به آتش زدن یک دستگاه سواری جک و موتورسیکلتی کرده است. در ادامه پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مالک خودروی جک و موتورسیکلت در تحقیقات نتوانست فردی را به عنوان مظنون معرفی کند و گفت: دشمنی یا اختلاف حساب با فردی نداشته است.

در شرایطی که شاکی پرونده در طول رسیدگی به پرونده در چند ماه گذشته هیچگونه اطلاعاتی ارائه نکرده بود، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی یکی از دوستان مالباخته به نام مسعود 35 ساله به عنوان مظنون اصلی در پرونده شدند. همزمان با شناسایی مسعود، تحقیقات از مالباخته درخصوص احتمال حریق توسط مسعود انجام شد، اما مالباخته دوباره در اظهاراتش عنوان کرد که هیچ سابقه درگیری یا اختلافی با مسعود نداشته و ندارد .

با هماهنگی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 14 تهران، مسعود چهاردهم مرداد امسال دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل شد و لب به اعتراف گشود و به حریق عمدی با انگیزه انتقامگیری اعتراف کرد.

مسعود در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از مدتی پیش به دختری علاقهمند شدم که تصور میکردم مجتبی ـ مالباخته ـ نیز قصد ازدواج با او را دارد. شرایط مالی و همچنین موقعیت کاری مجتبی از من بهتر است. از سوی دیگر دختر مورد علاقهام و خانوادهاش نیز رابطه خانوادگی بسیار نزدیکی با خانواده مجتبی دارند. در چنین شرایطی اطمینان داشتم که هیچ شانسی برای ازدواج من با آن دختر وجود ندارد؛ به همین علت تصمیم به انتقام گرفتن از مجتبی گرفتم. متهم در ادامه اعترافاتش، درخصوص شب آتشسوزی گفت: ساعت سه بامداد از در پارکینگ بالا رفته، وارد پارکینگ شدم. ماشین و موتور مجتبی را با بنزین به آتش کشیده و به سرعت از پارکینگ ساختمان خارج شدم. چند روز پس از این ماجرا، متوجه شدم که مجتبی و خانوادهاش قصد داشتند برای خواستگاری به خانه یکی از بستگانشان در شهرستان بروند که به خاطر آتشسوزی کنسل شده است. آن زمان بود که متوجه تصور اشتباهم شدم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و مسعود برای سیر مراحل قضایی روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها