خودش استاد است. استاد مسلم کمانچه‌نوازی و همواره به موسیقی زادگاهش لرستان پایبند بوده است. علی‌اکبر شکارچی سال‌هاست در عرصه موسیقی فعال است و هر بار از مواجهه انگشتانش با تارهای کمانچه، نواهایی را خلق کرده که هر شنونده را مسحور کرده است. او می‌داند چگونه می‌شود با موسیقی جادو کرد و این جادوها را با موسیقی زادگاه خود گره زد. شکارچی هر چه می‌نوازد، رنگ و صدای موسیقی لرستان را در خود دارد، البته رنگ و صدایی متفاوت تا آنچه قبل‌تر نواخته شده است. در واقع او هر بار که آلبومی منتشر کرده و فعالیتی در عرصه موسیقی داشته، چیزی را به این عرصه افزوده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۱۲

البته موسیقی هم در لرستان داستان دیرینه و جذابی دارد. لرها همواره این هنر را میستایند و به آن اهمیت میدهند و کمانچه همسازی است که بیش از دیگر سازها با آن مانوس هستند و به صدایش دل دادهاند. حالا وقتی کمانچهنوازی بینظیر از این دیار دست به ساز شود، نتیجهاش جادویی نامیرا خواهد بود. شکارچی روز گذشته آلبومی را وارد بازار موسیقی کشور کرد. این استاد مسلم، آلبوم خود را «پنجگاه» نامیده و در توضیح این نامگذاری آمده است: آلبوم «پنجگاه» یادوارهای است برای پنج استاد بزرگ موسیقی عطا جنگوک، داریوش صَفوَت، هابیل علیاُف، محمد رضا لطفی و احمد محسنپور .

شکارچی با همکار و دوست دیرینه اش عطا جنگوک «خونین شهر» را کار کرده و به استقبال آزادی خرمشهر رفته بود. زندهیاد داریوش صفوت استاد بزرگ موسیقی کشورمان از استادان اوست. اگر درباره تاریخچه گروه شیدا بدانید، به یاد خواهید داشت این گروه ابتدا در سال ۱۳۵۱ توسط محمدرضا لطفی و با همکاری علیاکبر شکارچی، حسین عمومی و ناصر فرهنگفر در دانشگاه تهران شکل گرفته بود و نام لطفی در میان پنج استاد دیگر موسیقی نشان از ادای دین شکارچی به او دارد.

هابیل علیاف، نوازنده برجسته کمانچه در کشور آذربایجان هم از جمله افرادی است که شکارچی پیش از این بارها درباره جایگاه مهمش صحبت کرده است. زندهیاد محسنپور هم از چهرههای برجسته موسیقی نواحی است که این آلبوم به او تقدیم شده است.

این آلبوم بهصورت تصویری ضبط شده و شامل کمانچهنوازی و آوازهای علیاکبر شکارچی است و در موسسه فرهنگی هنری کمان آوای آرش، تهیه شده و منتشر میشود.

امید رحمانی/ روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها