گره کور پرونده قتل فجیع مرد بنگاهدار در خانه‌اش در تهرانسر بعد از 11سال باز نشد و این پرونده به ایستگاه قسامه رسید .
کد خبر: ۱۱۵۳۳۸۴

به گزارش جامجم، دهم تیرماه سال 86 زن میانسالی با کلانتری تهرانسر تماس گرفت و از آتشسوزی در خانه اش خبر داد.پلیس به خانه مورد نظر رفت و با شعلههای سرکش روبهرو شد. پلیس بعد از مهار آتش به بررسی خانه پرداخت و با جسد مرد صاحبخانه به نام مرتضی روبهرو شد. شواهد نشان میداد این مرد قبل از آتشسوزی عمدی با ضربههای متعدد چاقو کشته شده است.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت. شواهد نشان میداد مرتضی که صاحب یک بنگاه معاملات ملکی بود از چند نفر طلب داشت و به همین دلیل نیز بتازگی با چند نفر از دوستانش اختلاف پیدا کرده بود. در حالی که فرضیه جنایت کینهجویانه قوت گرفته بود پلیس چندین مظنون را دستگیر کرد، ولی به سرنخ مناسبی نرسید. وقتی نظریه پزشکی قانونی فاش کرد مرتضی با 97ضربه چاقو کشته شده و سپس جنازه پتو پیچ وی به آتش کشیده شده است، فرضیه جنایت از سوی یک آشنا قوت گرفت. پلیس در گام دیگر از بررسیها به اختلافهای مرتضی و برادر کوچکش به نام مصطفی پی برد. به همین خاطر مصطفی 39 ساله بازداشت شد.

وی گفت: من سالها در ژاپن کار میکردم و پولهایم را برای پدرم میفرستادم. ولی وقتی به ایران برگشتم متوجه شدم پدرم پولهایم را ناعادلانه میان من و برادرم تقسیم کرده است. همین موضوع باعث اختلافهای من و برادرم شده بود. ولی این اختلافها به حدی نبود که تصمیم به قتل برادرم بگیرم. من نمیدانم چه کسی و با چه انگیزهای برادرم را کشته است.

در حالی که 11 سال از قتل مرد بنگاهدار گذشته بود، مصطفی فروردین امسال پای میز محاکمه ایستاد و ادعای بیگناهیاش را مطرح کرد.

با توجه به این که مدرکی علیه وی به دست نیامده بود قضات دادگاه پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. قرار بود اولیایدم دیروز 50 نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند ،ولی چون نتوانستند، از قضات دادگاه مهلت سه ماهه گرفتند. قرار شد اولیایدم 50 نفر را به دادگاه معرفی کنند تا قسم بخورند مصطفی قاتل برادرش است و برای وی حکم قصاص صادر شود. ولی اگر اولیایدم نتوانند 50 نفر را به دادگاه معرفی کنند متهم 50بار سوگند بیگناهی یاد میکند و از اتهام دست داشتن در قتل برادرش تبرئه میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها