برزیل برای ششمین قهرمانی پرانگیزه است

پنج ستاره‌ها وارد می‌شوند

امشب نوبت برزیل است تا در جام جهانی به میدان برود. برزیل را خیلی‌ها مدعی اصلی قهرمانی در جام بیست و یکم می‌دانند و این مدعی زخم خورده از جام بیستم، حالا بیش از هر زمان دیگری تشنه انتقام است و جام.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۷۶

خود برزیلیها میگویند هر بار که جام جهانی برگزار میشود باید قهرمانش برزیل باشد. اگر این اتفاق افتاد که هیچ، اما اگر نیفتاد حتما اتفاق عجیبی رخ داده است. بیراه هم نمیگوید. برزیل با پنج قهرمانی در جام جهانی تنها تیم 5 ستاره این تورنمنت است. اما برزیلیها به اندازه این پنج قهرمانی یا حتی بیشتر، اتفاقات عجیب به یاد میآورند که آنها را از دستیابی به قهرمانیهای بیشتر محروم کرده است. آخرینش همان باخت 7 بر یک مقابل آلمان در جام جهانی 2014 است؛ شکستی تحقیرآمیز که زخم آن فقط با بردن جام جهانی در روسیه التیام مییابد.

برزیل در جام جهانی 1998 با داستان حاشیهای و عجیب و غریب رونالدو، فینال را به فرانسه واگذار کرد. آنها در دو جام جهانی 1982 و 1986 هم با آن تیم رویایی که سوکراتس، زیکو، ادر، کارهکا، فالکائو و جونیور ستاره هایش بودند، خود را مستحق قهرمانی میدانستند، اما در هر دو جام ناباورانه به ایتالیا و فرانسه باختند.

جام جهانی 1978 هم با تبانی آرژانتین و پرو از دست برزیلیها پرید، وقتی آرژانتین 6 گل به پرو زد تا برزیل بدون شکست فقط به دلیل با تفاضل گل از گردونه رقابتها خارج شود. برزیلیها در جام جهانی 1966 هم یکی از بهترین تیمهای تاریخشان را داشتند و آماده بودند برای سومین قهرمانی متوالی، اما مصدومیت ناگهانی پله در همان ابتدای جام، باعث شد برزیل حتی از گروهش هم بالا نیاید.

حالا اما برزیلیها آمادهاند برای اینکه یک بار دیگر در جام جهانی تاریخساز شوند. آنها از ستاره ششم حرف میزنند و از پایان دادن به تابوی قهرمانی یک تیم آمریکایی در اروپا پس از 60 سال. حریف نخست برزیل در این مسیر تیم ملی سوئیس است؛ تیمی که در مقایسه با تیمهای قبلی سوئیس بهتر است، اما فاصله دارد با تیمی که بخواهد در همین ابتدای جام برزیل را متوقف کند.

امشب ساعت 22 و 30 دقیقه برزیلیها در ورزشگاه روستوف، به مصاف سوئیس میروند. این بازی جذاب را از دست ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها