چرخش توپچی‌ها از آرتتا به سمت مربی سابق PSG

اونای امری در چند قدمی آرسنال

طی سال‌های گذشته و بعد از پایان لیگ برتر انگلیس، یکی از تفاوت‌های آرسنال با دیگر تیم‌های لیگ جزیره این بود که دغدغه‌ای بابت انتخاب سرمربی نداشت و تنها تلاش می‌کرد بازیکنان مورد نظر آرسن ونگر را خریداری کند. اما امسال با رفتن ونگر از آرسنال بعد از 23 سال، مدیران این باشگاه در تکاپوی انتخاب جانشین او هستند و هر روز خبری در این رابطه در رسانه‌های انگلیسی منتشر می‌شود. تا چند روز پیش خبر از آمدن مایکل آرتتا، هافبک سابق توپچی‌ها و دستیار پپ گواردیولا در من‌سیتی در رسانه‌ها منتشر شد و حتی برخی از نهایی شدن این مساله خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۰۱

آنطور که رسانههای ورزشی همچون گل گزارش دادهاند، ایوان گازیدیس مدیر اجرایی آرسنال یکی از طرفداران پر و پا قرص آرتتا 36 ساله است. گازیدیس بر این باور است که یک مربی جوانتر همچون آرتتا میتواند ساختار مدرن و نوینی برای آرسنال در سالهای آتی ایجاد کند. حتی گفته میشد آرتتا با شروط مدیران آرسنال موافقت کرده بود.

اما به نظر میرسد گازیدیس نتوانسته طی روزهای اخیر دیگر مدیران توپچیها را در این زمینه متقاعد کند و در نتیجه تازهترین خبر حاکی است که اونای امری، سرمربی دو سال گذشته پاریسن ژرمن جانشین ونگر فرانسوی در آرسنال میشود.

امری 46 ساله در پایان این فصل از لوشامپیونه، پاریسن ژرمن را ترک کرد و جای خود را به توماس توخل آلمانی داد. امری در دو سال فعالیت در PSG، یک قهرمانی در لوشامپیونه، دو قهرمانی در جام حدفی و دو قهرمانی در سوپرجام فرانسه به دست آورد.

اوج افتخارات این مربی اسپانیایی، مربوط به سالهایی است که هدایت سویا را بر عهده داشت و دو سال متوالی توانست قهرمانی لیگ اروپا را برای این تیم به دست آورد.

بنا به گزارش رسانهها، امری دوشنبه شب وارد لندن شده و انتظار میرود که قرارداد دو ساله او با گزینه اضافه کردن یک سال دیگر بزودی رسمی و اعلام شود.

البته امری چند روزی میشود که در انگلیس است و طی روزهای گذشته با باشگاه وستهام نیز مذاکراتی داشته است.

گفته میشود او یک تیم فنی جدید شامل یک مربی، یک متخصص فیزیوتراپ و یک متخصص ساخت ویدئو با خود به این باشگاه شمال لندنی میآورد. در این میان مدیران آرسنال نیز اعلام کردهاند برای یافتن جانشین ونگر، فرایند جامع و کاملی را پیش میبرند که شامل ساعتها تحقیق، مطالعه و بررسی گزینههای مطلوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها