اختلاف در اصلاح طلبان یک شهر- 3 شهردار

احزاب و گروههای سیاسی از امروز 54 روز فرصت دارند تا خود را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی آماده کنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۷

دو جناح اصلی کشور هم با راه اندازی تشکیلاتی تحت عناوین شورای بزرگان اصولگرا و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ، سعی در حضور منسجم و با برنامه در این انتخابات را دارند. اصلاح طلبان که پس از ناکامی های پیاپی در چند انتخابات گذشته سعی دارند موقعیت سیاسی و اجتماعی خود را از طریق پیروزی در انتخابات شوراها جبران کنند ، در این مسیر با مشکلاتی روبه رو شده اند.

حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه از شهردار شدن محمدعلی نجفی گروه دیگری هم از محسن مهرعلیزاده و برخی گروههای اصلاح طلب نیز از حبیب الله بیطرف برای شهرداری تهران حمایت می کنند

ظهور حزب اعتماد ملی و تاکید بر حضور مستقل در رقابت های انتخاباتی و البته با ادعای اصلاح طلبی ، یکی از موانعی است که فعالان و احزاب سیاسی جبهه دوم خرداد با آن روبه رو هستند. همچنین برخی از اخبار نیز از دسته بندی جدیدی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حکایت دارد. علاوه بر حزب اعتماد ملی گروههای دیگر دوم خردادی مانند حزب همبستگی و مجمع اسلامی بانوان به رهبری فاطمه کروبی هم با اعلام عضویت نداشتن در ائتلاف مشترک اصلاح طلبان سعی در ارائه لیست مستقل دارند. فاطمه کروبی در این باره می گوید: برخی اختلاف افکنان دیروز ، امروز منادی ائتلاف و اجماع شده اند ، ما از گروههای عوام فریب که ناصادقانه سیاسی کار می کنند بشدت دوری می کنیم ، چراکه معتقدیم خودمحوری برخی گروهها در گذشته ، تفکری را به مسلخ کشید و باعث شد مصالح کل مردم ضربه سنگین بخورد. ابراهیم اصغرزاده ، عضو جنجالی اولین دوره شورای شهر تهران هم هنگام نام نویسی برای شرکت در انتخابات شوراها گفت : تصمیم گرفتم مستقل وارد صحنه انتخابات شوم اما هویت و اندیشه سیاسی من اصلاح طلبانه است . دبیرکل سابق حزب همبستگی از احزاب 18 گانه جبهه دوم خرداد درباره ارتباطش با ستاد اصلاح طلبان افزود: من حزبی ندارم. حزب در حال تاسیس دارم که هنوز مراحل قانونی اش را طی نکرده بنابراین عضویت من در گروههای 18 گانه معلق است . این عضو اولین دوره شورای شهر تهران درخصوص مشکلات این شورا معتقد است که اصلاح طلبان در مدیریت شورای شهر نتوانستند طبقه متوسط را به خود جذب کنند لذا وقتی دولت اصلاح طلب قادر به پیش بردن اصلاحات نشد ضرر آن متوجه کل اصلاحات شد و ما اولین قربانی فرایند بی اعتمادی به اصلاح طلبان شدیم.

اختلافات زودهنگام

انتخاب شهردار تهران و رایزنی های زودهنگام در خصوص شخص پیشنهادی گروههای اصلاح طلب و اصرار بر آن باعث بروز اختلاف هایی در این شورای تازه تاسیس شده است . اگرچه پیش از این نام افرادی مانند نجفی (وزیر سابق آموزش و پرورش) و حتی معصومه ابتکار (معاون سابق رئیس جمهور) از سوی احزاب دوم خردادی برای شهرداری تهران مطرح بود ، با این حال به نظر می رسد رقابت جدید میان نجفی ، مهرعلیزاده و حبیب الله بیطرف که هر کدام نمایندگی طیف خاصی را در شورای هماهنگی اصلاح طلبان برعهده دارند ، آغاز شده است . محمدعلی کوزه گر ، عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران از گروههای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تایید خبر وجود رقابت زودهنگام در این شورا برای معرفی شهردار آینده تهران در صورت پیروزی احتمالی در انتخابات می گوید: در شورای هماهنگی اصلاح طلبان 3 گروه از 3 شهردار حمایت می کنند. حامیان ، کارگزاران و اعتدال و توسعه از شهردار شدن محمدعلی نجفی ، گروه دیگری هم از محسن مهرعلیزاده و برخی گروهها نیز از نشستن حبیب الله بیطرف (عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت) بر مسند شهرداری تهران حمایت می کنند. کوزه گر در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: در نشستهای اخیر جبهه اصلاحات ، بحث در این مورد بالا گرفته است ، ولی به توصیه سیدمحمد خاتمی و برخی بزرگان دیگر قرار شده تا اطلاع ثانوی از پرداختن به این مساله خودداری و تمام توان برای پیروزی در انتخابات به کار گرفته شود. با این حال ، علی رغم توصیه سیدمحمد خاتمی شواهد حکایت از آن دارد که بار دیگر خاطره جنجال ها و بگومگوهای سیاسی در دوره اول فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا بویژه در تهران که یکی از دلایل اصلی رویگردانی مردم از فعالان سیاسی و اجتماعی دوم خردادی بود در حال تجدید شدن است .همچنین شنیده شد برخی اصلاح طلبان نیز به دنبال حمایت از قالیباف در صورت پیروزی در انتخابات شوراها هستند و به وی اطمینان داده اند در صورت پیروزی ، وی شهردار تهران باقی می ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها