گفت‌وگو با خالق «کیمیای خیال» به بهانه بازپخش از رادیو صبا

کتاب صوتی مخاطب را تنبل می‌کند

رادیو کتاب روشن شد

مراسم افتتاح رادیو کتاب امروز همزمان با روز رادیو در ایران، با حضور شخصیت های فرهنگی و هنرمندان رادیو برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۱۱
رادیو کتاب روشن شد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی،همزمان با چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو در ایران، «رادیو کتاب» نیز راه اندازی شد.

شبکه رادیویی کتاب از اول اردیبهشت ماه 97 فعالیت 24 ساعته خود را با تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی به صورت زنده و تولیدی آغاز کرده بود و امروز رسما افتتاح شد.

این شبکه رادیویی روی طول موج اف‌ام ردیف 95.5 مگاهرتز قابل دریافت است و تا پایان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دایر خواهد بود .

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم با ابراز خرسندی از راه اندازی رادیو کتاب گفت: افتتاح رادیو کتاب و پایگاه جامع کتاب گویا که امروز همزمان با رادیو کتاب از آن رونمایی شد باعث می‌شود، علاوه بر علاقه مند تر کردن مردم به کتاب، بعضی از شاعران صدای خودشان را با کتاب همراه کنند؛ با این کار حس و حال شاعر در کلام او متجلی می‌شود.

دکتر حداد عادل اظهار کرد: اهتمام رادیو به راه اندازی رادیو کتاب ستودنی است.د: هرچه راجع به فواید کتابخوانی می‌دانیم و شنیده ایم، از طریق رادیو هم فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر بتوانید گویندگان حاذقی را برای خواندن متون انتخاب کنید، خدمت بزرگی به مردم کرده اید؛ چرا که مردم با شنیدن غنی می‌شوند.

در ادامه این مراسم رادیو تخصصی کتاب، با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و جمعی از مدیران معاونت صدا راه اندازی شد.

در این مراسم همچنین از گویندگان رادیو، رضا سرشار، بهروز رضوی، جواد پیشگر، میکائیل شهرستانی و امید زندگانی قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها