سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ هم برای پیشگیری از وقوع برخی سرقت‌ها و جرایم که احتمال افزایش وقوع آنها در ایام پایانی وجود دارد، گفت: «رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تاثیر را در ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۶۶

با توجه به این که در این ایام ترددهای درونشهری برای خرید، دید و بازدید و مسافرتهای نوروزی بیشتر از ایام دیگر سال است، شهروندان را به رعایت این موارد توصیه میکنیم تا انشاءا... ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد کمترین حادثه و نگرانی ممکن برای مردم باشیم درحالی که پلیس در این ایام به صورت ویژه و گسترده در سطح پایتخت آماده برقراری امنیت و برخورد جدی با سارقان و مجرمان است.»

سرهنگ یاراحمدی درخصوص ترددهای درون شهری مردم برای خرید قبل از عید گفت: حتیالمقدور برای جلوگیری از حمل وجه نقد زیاد، از کارتهای اعتباری استفاده کنید. از به نمایش گذاشتن وجه و شمردن آن در انظار عمومی که موجب تحریک سارقان میشود، خودداری کنید.
همچنین کسبه و فروشندگان از جعلی نبودن چک، تراول و وجه نقد دریافتی مطمئن باشند البته در برخی موارد رعایت این موضوع برای مشتری نیز مصداق دارد.

وی ادامه داد: از تنها گذاشتن کودکان خود در خودروی پارک شده، خودداری کنید. همچنین هنگام ترک خودرو وجوه و مدارک باارزش را در آن نگذارید. هنگام باز کردن در خودرو یا صندوق عقب و تماس تلفنی از گذاشتن کیف روی زمین خودداری شود. وسایل خود را هنگام سوار و پیاده شدن از خودرو بدون نظارت لازم رها نکنید. از چرب زبانی برخی افراد هنگام خرید و ترددها برای کلاهبرداری یا سرقت احتمالی آگاه باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها