مراقب هوشمند لوله‌کشی آب

مدیریت هوشمند آب یکی از مواردی است که مورد توجه شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا‌ قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۱۲

گجت فین پلاس (Phyn plus) یکی از این دستگاه‌هاست که برای کاربران خانگی کاربرد دارد. این گجت به‌صورت مستقیم در مسیر لوله‌کشی آب منزل نصب می‌شود و به سرعت متوجه هر نوع مشکل نظیر نشتی، شکستگی یا موارد مشابه می‌شود. تیم نوآور سازنده این گجت به‌مدت یک‌سال روی الگوریتم پیچیده آن کار کردند تا این دستگاه بتواند مصرف معمولی آب توسط ساکنان خانه و هدررفت ناشی از اشکالات فنی را از هم تشخیص دهد. به‌محض شناسایی هر نوع مشکل، این گجت پیام هشداری را به گوشی هوشمند صاحب خانه ارسال می‌کند. این دستگاه همچنین از قابلیت قطع آب خانه در مواقعی نظیر حوادث غیرمترقبه نیز برخوردار است. با این وجود شاید قیمت 850 دلاری این گجت اصلی‌ترین مانع در برابر استفاده عمومی از آن باشد.

لامپ رومیزی به جای مودم وای‌فای

لای‌فای (Li-Fi) یک فناوری پیشرفته است که در آن دسترسی به شبکه به جای تکیه بر امواج با استفاده از نور صورت می‌گیرد. محصول جدیدی به نام مای‌لای‌فای (MyLiFi) با هدف استفاده کاربران عادی از این فناوری طراحی شده است. مای‌لای‌فای دارای دو بخش لامپ و دانگل است. نور لامپ این گجت از طریق اپلیکیشن ویژه قابل‌تنظیم است، اما ارائه دسترسی به شبکه از طریق نور فروسرخ که در بخشی از این دستگاه قرار دارد، صورت می‌گیرد. بخش دوم این گجت یک دانگل است که به درگاه USB رایانه متصل شده و دسترسی به شبکه را فراهم می‌کند. این فناوری به نصب هیچ نرم‌افزار دیگری نیاز ندارد، اما محدودیت‌هایی نیز دارد. برای نمونه نمی‌توان از پشت دیوار به اینترنت لای‌فای دسترسی داشت، زیرا نور از چنین موانعی عبور نمی‌کند. قیمت مای‌لای‌فای 840 دلار است.

تبلت 27 اینچی ویژه آشپزخانه

شرکت جی‌ای اپلاینس (GE Appliance) بتازگی از محصول جدید خود که یک تبلت بسیار بزرگ 27 اینچی با نام فمیلی‌هاب (Family Hub) است، رونمایی کرد. این گجت روی اجاق گاز در آشپزخانه نصب می‌شود و نقش یک هاب مرکزی در خانه را بازی می‌کند. کنترل ابزارهای هوشمند موجود در خانه، مشاهده تصاویر خروجی دوربین‌های امنیتی خانه، تماشای فیلم در اینترنت و تماس تصویری از جمله قابلیت‌های این گجت است. احتمالا خانم‌های خانه‌دار از جمله اصلی‌ترین طرفداران این دستگاه باشند. «فمیلی‌هاب» دارای دو دوربین است که یکی برای چت تصویری و دیگری برای نمایش سطح روی اجاق تعبیه شده است. به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند از وضعیت پخت غذاهای قرار گرفته روی اجاق آگاه شود. هنوز جزئیاتی درباره قیمت این گجت منتشر نشده است. با این وجود این دستگاه احتمالا در نیمه دوم سال 2018 میلادی به بازار عرضه شود.

یخچال هوشمند با قابلیت‌های جذاب

شرکت ال‌جی بتازگی خبر از تولید یخچال هوشمندی با نام InstaView ThinQ داده که می‌تواند مکملی برای یک خانه هوشمند باشد. روی این یخچال هوشمند یک نمایشگر 29 اینچی لمسی قرار گرفته است، اما این نمایشگر قرار نیست فقط اطلاعاتی درباره وضعیت دستگاه را نشان دهد، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک پنجره مجازی به درون یخچال عمل کند.

دوربینی پانارومیک درون این یخچال قرار دارد که می‌تواند تصویری از مواد موجود در آن را به این صفحه ‌نمایش ارسال کند. به‌این‌ترتیب کاربر بدون باز کردن یخچال می‌تواند از محتویات آن آگاه شود. همچنین کاربر می‌تواند برچسب‌هایی واقعی را روی موادغذایی قرار دهد تا این یخچال به‌صورت خودکار آنها را شناسایی و در صورت پایان تاریخ مصرف به کاربر اطلاع دهد. همچنین امکان ارسال هشدار به کاربر برای رو به اتمام بودن برخی موادغذایی (نظیر شیر یا تخم‌مرغ)‌ نیز وجود دارد.

انگشت به جای اسپیکر گوشی

یک شرکت نوآور از کره جنوبی یک دستبند با نام سگنل (Sgnl) را طراحی کرده که به کاربر امکان می‌دهد از انگشت دست خود به‌عنوان اسپیکر گوشی هوشمند استفاده کند. در این فناوری، ابتدا کاربر باید گوشی هوشمند خود را با این دستبند سینک کند. به‌این‌ترتیب صدایی که به‌صورت معمول از بلندگوی گوشی خارج می‌شود، به‌صورت بلوتوث به این دستبند انتقال می‌یابد و این گوشی نیز آن را در قالب امواج به دست کاربر منتقل می‌کند. وقتی کاربر انگشت خود را روی استخوان کنار گوشش قرار می‌دهد، این امواج به این استخوان و در نتیجه عصب‌های آن منتقل شده و در نتیجه صدای مذکور قابل شنیدن خواهد شد. این فناوری بویژه در مکان‌های شلوغ بسیار کاربردی است. سگنل می‌تواند صدای مخاطب، موسیقی یا اعلانات گوشی را به اطلاع کاربر برساند. این گجت بهار آینده به بازار خواهد آمد.

تفنگ اسباب‌بازی برای واقعیت ترکیبی

واقعیت ترکیبی، دو فناوری مجزای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در خود دارد. یک تفنگ اسباب‌بازی با نام 6Dof Blaster یکی از جدیدترین گجت‌های واقعیت ترکیبی است که وعده لحظاتی هیجان‌انگیز را به کاربران می‌دهد. این تفنگ پلاستیکی دارای بخشی است که گوشی هوشمند روی آن قرار می‌گیرد. کاربر با استفاده از این گوشی می‌تواند تصاویر بازی را مشاهده کند. 6Dof Blaster چهار دکمه دارد که به‌ترتیب ماشه (برای شلیک)، خشاب‌گذاری، زوم و کند کردن گلوله‌های شلیک شده توسط دیگران است. سازندگان این گجت قرار است کیت نرم‌افزاری آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهند، به این امید که بازی‌ها و کاربردهای جالب دیگری نیز به قابلیت‌های آن اضافه شود. براساس اعلام شرکت سازنده، این دستگاه قرار است تابستان آینده وارد بازار شود، ولی قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست.

خواب راحت و هوشمندانه

دریم‌لایت (Dreamlight) یک چشم‌بند هوشمند است که نوید خوابی راحت و باکیفیت را به کاربران می‌دهد. جنس داخل رویه این گجت از جنس فوم است تا هیچ نوری به داخل نیاید و داخلش نیز از موادی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر ساخته شده است. درون این چشم‌بند چهار بلندگو قرار دارد که می‌تواند موسیقی ملایم یا لالایی مورد علاقه کاربر را پخش کند. همچنین یک حسگر ضربان قلب نیز در این چشمبند وجود دارد که سلامت عملکرد قلب طی خواب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. یک پنل LED درون این چشم‌بند وجود دارد که طی ساعات شب، هر 15 دقیقه نوری نارنجی رنگ ساطع می‌کند تا به تولید ملاتونین (هورمون موثر در خواب) کمک کند. همچنین در نزدیکی ساعت بیداری نیز نور سبز ایجاد می‌کند تا به کاهش تولید ملاتونین بینجامد. دریم‌لایت با هر بار شارژ می‌تواند تا چهار شب به خوبی کار کند. قیمت این گجت احتمالا صد دلار است.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها