با 50 کشته و زخمی رقم خورد

تگـزاس بازگشت به دوران غرب وحشی

پیش از ظهر یکشنبه به‌وقت محلی فردی مسلح وارد یک کلیسا در جنوب ایالت تگزاس آمریکا شد و به سوی افراد حاضر در ساختمان این کلیسا تیراندازی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۷۶

گرچه آمارهای مختلف درباره کشته‌های این حادثه اعلام شده اما آنچه که رسما اعلام شده در این حادثه که آن را مرگبارترین حمله مسلحانه اخیر در آمریکا عنوان کرده‌اند 26 نفر کشته و بیش از 20 نفر دیگر زخمی شدند. قربانیان این حادثه که پس از حمله پنج هفته پیش لاس وگاس مرگبارترین تیراندازی اخیر آمریکا محسوب می‌شود، از کودک پنج ساله تا زن و مرد 72 ساله را در بر می‌گیرد. گفته می‌شود در زمان تیراندازی حدود 50 نفر در حال نیایش در کلیسا بوده‌اند.

کشیش کلیسای «فرست باپتیست» و همسرش در زمان حادثه در محل حضور نداشتند، اما دخترشان در بین کشته‌شدگان این حادثه است. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا دیوین پاتریک کلی مرد جوان سفیدپوست، عضو سابق نیروی هوایی آمریکا عامل این حمله بوده است. هنوز انگیزه اصلی این اقدام او روشن نشده، اما گفته می‌شود که وی یک بار به‌خاطر مشاجره و توهین به همسرش در دادگاه محکوم و از نیروی هوایی نیز اخراج شده بود. شبکه تلویزیون محلی «کی‌ست 12» از پیدا شدن جسد مظنون این حمله در خودرو‌اش خبر داده است. در عین حال پلیس ایالتی نیز از کشف چند قبضه سلاح دیگر در داخل خودروی او خبر داده است.

فریمن مارتن، از مقام‌های امنیتی در تگزاس اعلام کرد که عامل این حمله مسلحانه به کلیسا، مجهز به یک تفنگ و یک جلیقه ضدگلوله بود. مارتن تصریح کرد وی توانست بعد از تیراندازی، از صحنه فرار کند، اما پس از چند دقیقه کشته شده است؛ ولی مشخص نیست که این مهاجم مسلح به دست پلیس کشته شده، یا خودکشی کرده است. حملات مسلحانه در حالی هر از گاهی در آمریکا خبرساز می‌شود که با وجود کشته شدن مردم در حملات مختلف، حمل سلاح در این کشور تحت فشار مافیای اسلحه، همچنان آزاد است.

هر چند بسیاری از سیاسیون و مردم آمریکا مخالف آزادی حمل سلاح و حامی پایان یافتن حملات خونین در کوچه و خیابان هستند، اما رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون در این باره سکوت اختیار کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی تنها در سال 2009، حدود 310 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا خرید و فروش شد. آمار سال 2014 مراجع درمانی آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی با سلاح گرم، یازدهمین عامل مرگ‌و‌میر در آمریکاست که در آن سال 33 هزار و 549 نفر را به کام مرگ کشاند.

واکنش‌ها

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به آسیا سفر کرده، در سخنانی در توکیو در واکنش به این رخداد این کشتار را «یک اقدام شیطانی» خوانده که «رنج و اندوه» را در کل آمریکا به وجود آورد. ترامپ به خبرنگاران گفت: این اقدام شیطانی در حالی اتفاق افتاد که قربانیان و خانواده‌هایشان در یک پرستشگاه مقدس به سر می‌بردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها