اتحادیه اروپا برای میانجی‌گری بین بغداد و اربیل اعلام آمادگی کرد

حمله به مقر حزب الدعوه در کرکوک

سفیر جدید اتحادیه اروپا در عراق از آمادگی این اتحادیه برای میانجی‌گری بین اربیل و بغداد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۸۴

این اظهارات ضمن استقبال مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق از رامون بلیکوا، سفیر جدید اتحادیه اروپا و هیات همراهش در استراحتگاه صلاح‌الدین نزدیک اربیل مطرح شد. در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق به نقل از بارزانی آمده است: ما حتی پیش از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان نسبت به انجام مذاکرات علنی پس از همه‌پرسی اعلام آمادگی کردیم، امروز هم کردستان آماده مذاکره بدون حد و مرز و بدون پیش شرط است. ما برای این گفت‌وگو وقت خواهیم گذاشت.

هیات اتحادیه اروپا در جریان این دیدار آمادگی این اتحادیه برای میانجی‌گری بین بغداد و اربیل و همچنین ایفای نقش کارآمدتر در چارچوب تلاش‌های بین‌المللی برای آغاز مذاکره بین دو طرف را اعلام کرد. هیات حاضر تاکید کرد: خواستار حل بحران موجود میان دو طرف اربیل و بغداد از طریق گفت‌وگو و تفاهم است. پیش‌تر دولت مرکزی بغداد اعلام کرده بود که انجام گفت‌وگو با اربیل مشروط به لغو نتایج همه‌پرسی و پایبندی به قانون اساسی است.

این در حالی است که شبکه سومریه‌نیوز به نقل از یک مقام امنیتی در استان کرکوک از حمله به مقر حزب الدعوه‌الاسلامی، وابسته به نخست وزیر عراق، با یک بمب دست‌ساز خبر داد. این مقر در محله تسعین در تقاطع محله الخضرا در مرکز کرکوک واقع است. به گفته این منبع، این حمله هیچ خسارت جانی و مالی به همراه نداشته و فقط بخش کوچکی از ساختمان این حزب تخریب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها