سخنگوی آتش‌نشانی تهران خبر داد

نجات ۵۰ نفر از میان دود و آتش

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع حریق در یک ساختمان ۹ طبقه در شهرری خبر داد و گفت: آتش‌نشانان ۵۰ نفر از ساکنان این ساختمان را به سلامت از میان دود آتش خارج کردند.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۴۲
نجات ۵۰ نفر از میان دود و آتش

به گزارش جام جم آنلاین، سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در شهرری درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 14:26 ظهر امروز آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در شهرری، میدان حسن‌زاده به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک مجتمع مسکونی 9 طبقه 72 واحدی داخل یک شهرک مسکونی بود که در طبقه دوم در یک واحد حدوداً 65 متری حریق به وقوع پیوسته بود.

وی تصریح کرد: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند واحد مسکونی کاملاً شعله‌ور و آتش حاصل از آن در حال سرایت به واحدهای مجاور بود، همچنین دود زیادی همان طبقه و طبقات بالایی را فرا گرفته بود.

ملکی افزود: ساکنانی که در ساختمان حضور داشتند سراسیمه در حال خارج شدن از تنها راه‌پله موجود در ساختمان بودند که آتش‌نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شده و عملیات را آغاز کردند؛ یک گروه از آتش‌نشانان مشغول خاموش کردن آتش شده و گروه‌های دیگر با دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالایی رفته و مشغول کمک کردن به ساکنان و خارج کردن آنها شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: بیش از 50 نفر از ساکنانی که در آن لحظه در ساختمان حضور داشتند به سلامت توسط آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند؛ در بین ساکنان نجات یافته، افراد سالخورده، بانوان و کودکان نیز وجود داشتند و آتش‌نشانان مجبور شدند به برخی از این افراد دستگاه تنفسی بدهند که از وضعیت ناایمن خارج شود.

ملکی با اعلام دودزدگی چهار نفر در این حادثه، گفت: این چهار نفر تحویل عوامل اورژانس شده اما مشکل خاصی نداشتند همچنین آتش به سرعت خاموش و از گسترش آن به سایر قسمتها جلوگیری شود و محل حادثه پس از پایان عملیات و لکه‌گیری به مالکان تحویل داده شد همچنین کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی علت حادثه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها