فیلمبرداری از صفحه‌نمایش برای ثبت اتفاقاتی که در دستگاه هوشمند رخ می‌دهد، بسیار جذاب است. ثبت مراحل مختلف یک بازی، فیلمبرداری از عملکرد یک اپلیکیشن در دستگاه هوشمند و حتی ضبط فریم به فریم اتفاقات رخ داده در دستگاه هوشمند برای گزارش یک خطا و عیب‌یابی توسط متخصصان از جمله کاربردهای جذابی است که فیلمبرداری از صفحه‌نمایش به‌همراه دارد. این قابلیت تا همین چند سال پیش جزو خط قرمزهای اپل به‌شمار می‌رفت و نه تنها هیچ اپلیکیشنی اجازه ثبت و ضبط اتفاقات رخ داده شده در آیفون را نداشت، بلکه انجام این کار با جیلبریک کردن دستگاه نیز پیچیدگی‌های فراوانی را به همراه داشت. خوشبختانه با گذشت تقریبا 10 سال از تولید اولین آیفون، اپل تصمیم گرفته این محدودیت را بردارد و قابلیت فیلمبرداری همزمان با صدا را بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی به دستگاه‌های هوشمند مجهز به آی‌اواس 11 اضافه کند. اگر دستگاهی مجهز به این سیستم‌عامل دارید و هنوز فیلمبرداری در آن را تجربه نکرده‌اید کافی است به روش زیر عمل کنید تا بدون نیاز به طی مراحل پیچیده از این قابلیت بی‌نظیر آیفون بهره‌مند شوید.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲۱

فقط فیلمبرداری

از هر صفحه‌ای روی دستگاه هوشمند خود، صفحه‌نمایش را از پایین به بالا بکشید تا مرکز کنترل (Control Center) نمایش داده شود.

برای شروع فیلمبرداری روی آیکون Record که توسط دو دایره محاط در یکدیگر نمایش داده شده فشار دهید.

تغییر رنگ آیکون ضبط به قرمز نمایش‌دهنده شروع عملیات فیلمبرداری است.

مرکز کنترل را به پایین منتقل کرده و فیلمبرداری را ادامه دهید. حین فیلمبرداری نوار وضعیت در بالای دستگاه هوشمند شما به رنگ آبی نمایش داده می‌شود و برای توقف فیلمبرداری کافی است دوباره به مرکز کنترل مراجعه کرده و روی آیکون ضبط فشار دهید تا به رنگ خاکستری به معنای غیرفعال تغییر وضعیت دهد.

نکته: ویدئوهای ضبط شده به این روش به‌صورت خودکار در بخش Camera Roll در اپلیکیشن Photo ذخیره می‌شوند.

فیلمبرداری با صدا

فیلمبرداری از صفحه‌نمایش به همراه صدا دارای روش نسبتا مشابهی با روش قبلی است. با این تفاوت که در مرحله دوم پس از مراجعه به مرکز کنترل باید روی آیکون Record فشار داده و یکی دو ثانیه نگه دارید تا صفحه پاپ‌آپی نمایش داده شود.

در این صفحه روی آیکون میکروفن فشار دهید تا ضمن تغییر به رنگ قرمز، عبارت On نیز برای آن نمایش داده شود.

با فشار روی Start Broadcast عملیات فیلمبرداری به همراه ضبط صدا آغاز شده و می‌توانید ضمن پنهان‌سازی صفحات اضافه از صفحه‌نمایش فیلمبرداری کنید.

توقف عملیات فیلمبرداری مشابه مراحل ذکر شده در روش قبلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها