معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی در دومین همایش نمایندگان اطلاع‌رسانی و گردشگری ایران در خارج از کشور تاکید کرد: کرمان می‌تواند بزرگ‌ترین نمونه آزمایشی گردشگری کشور باشد.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۹۱

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ محمد محب‌خدایی گفت: نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری باید از همه ظرفیت‌های گردشگری استفاده کنند و باید تغییر نگرشی در جذب گردشگری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دوره برخی از روش‌های جذب گردشگری گذشته است افزود: صنعت گردشگری بالاتر از صنعت نفت می‌تواند قرار گیرد، این در حالی است که هر توریست 1200 دلار ارز‌آوری دارد.

محب خدایی ادامه داد: در صنعت گردشگری فقط داشته‌های ارزشمند کشورمان به خارج صادر می‌شود، اما در سایر صنعت‌ها مانند نفت منابع ما به خارج از کشور صادر می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: اقداماتی در حال انجام است تا بتوانیم از محل ورود توریست خارجی شاهد ارائه یارانه معافیت‌های مالیاتی در حوزه جذب گردشگر باشیم و این خدمات برای کل حوزه‌های فعال در حوزه گردشگری ارائه شود.

وی گفت: هم اکنون 4 هزار تور اپراتور در کشور وجود دارد که فقط 60 مورد آن در عرصه ورود گردشگر به کشور فعال هستند و تمرکز سایر آژانس‌ها در زمینه خروج از کشور فعالیت می‌کنند.

محب‌خدایی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر تقویم گردشگری دارند افزود: با توجه به اینکه ایران اقلیم‌های متفاوت و قومیت‌های زیادی دارد، اما متأسفانه هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این ظرفیت نداریم.

وی با بیان اینکه به همت جمعی نیاز داریم تا رونقی در صنعت گردشگری ایجاد شود گفت: به کمک تفکر و مدیریت فرا‌جزیره‌ای بخش خصوصی این مهم تحقق پیدا می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری ادامه داد: 22 مورد در حوزه گردشگری مانند گردشگری کودک، آموزش، همایشی و نمایشگاهی و... وجود دارد که باید این حوزه‌ها نیز فعال شود، ضمن آن که اگر خطوط هوایی ظرفیت‌های گردشگری کشور را تبلیغ کنند آشنایی همه مردم با جاذبه‌های گردشگری ایجاد می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها