پس از گذشت بیش از سه ماه از زلزله 23 اردیبهشت‌ماه بجنورد، بخش زیادی از وعده‌های دولت برای پرداخت تسهیلات و ساخت واحد‌های مسکونی در روستاهای زلزله‌زده محقق نشده است و مردم این مناطق چشم‌‌انتظار نگاه ویژه‌ای هستند.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۰۳

به گزارش تسنیم، مردم روستاهای زلزله‌زده بجنورد، شب‌های سرد شهریورماه را به امید رفتن به زیر سقف‌های امن و محکم، در پناه چادرهای امدادی به‌صبح می‌رسانند.

این در حالی است که از اولین دقایق زلزله بجنورد، وعده بازسازی و جبران خسارت منازل مسکونی از طرف همه دستگاه‌های متولی داده شد. استاندار خراسان شمالی از بیمه بودن واحدهای مسکونی خبر داد و گفت: مردم نگران خسارت‌های ایجادشده ناشی از زلزله نباشند؛ چراکه تمام منازل آسیب‌دیده توسط استانداری خراسان شمالی بیمه است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بازدید از مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: به هر یک از خانوارهای زلزله‌زده در روستاهای خراسان شمالی 20 میلیون تومان تسهیلات و 20 میلیون کمک بلاعوض اعطا می‌شود. از این میزان 20 میلیون تومان بیمه خسارت روستاییان است و 20 میلیون تومان دیگر نیز به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود.

اما اینک پس از گذشت سه ماه از زلزله بجنورد و تخریب بیش از هزار واحد مسکونی، تنها صد واحد آماده بهره‌برداری بوده و به اذعان مدیران استان، هنوز کمک‌ها و تسهیلات دولتی به استان نرسیده است. علی محمدی،مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در این باره گفت: اعتبارات مصوب هیأت دولت هنوز نرسیده است. با وجود این، بنیاد مسکن از منابع داخلی خود اعتباراتی را در بجنورد و مانه‌و‌سملقان متمرکز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها