با شکست برزیل در خانه اتفاق افتاد

دومین قهرمانی فرانسه در لیگ جهانی

پرونده لیگ جهانی 2017 با قهرمانی فرانسه بسته شد؛ آن هم در شرایطی که برزیل میزبان بود و در حضور بیش از 23 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه کوریتیبا آمده بود تا برای دهمین بار قهرمان لیگ جهانی شود.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۴۲

این چهارمین فینال فرانسه در لیگ جهانی بود، حال آن که برزیل برای شانزدهمین بار حضور در فینال را تجربه می‌کرد. اتفاقا فینال برزیل ـ فرانسه در لیگ جهانی، یک فینال تکراری بود. این دو تیم 11 سال پیش در مسکو، برگزار‌کننده دیدار نهایی بودند؛ دیداری که در نهایت با پیروزی 3 بر 2 برزیل به پایان رسید. آن زمان فرانسه در حسرت اولین قهرمانی خود در والیبال جهان بود، اما دیروز که فرانسوی‌ها برای دومین بار قهرمان لیگ جهانی شدند، دیگر حسرتی در میان نبود. آنها با پیروزی 3 بر 2 مقابل برزیل، انتقام شکست 11 سال پیش را به بهترین شکل و در حضور تماشاگران برزیلی گرفتند.

شاگردان لورنت تیلیه در تیم فرانسه که از همان ابتدای رقابت‌های امسال لیگ جهانی همواره چهره یک مدعی را از خود نشان دادند، در دیدار پایانی موفق شدند با کشاندن بازی به ست پنجم، قهرمان المپیک را شکست دهند و دومین مدال طلای فرانسه در لیگ جهانی را کسب کنند. خروس‌ها با این که ست نخست را با نتیجه 25 بر 21 به حریف واگذار کردند، اما در ست‌های دوم و سوم با نتایج 25 بر 15 و 25 بر 23 پیروز شدند تا از حریف پیش بیفتند. البته آنها برای قهرمانی تا پایان گیم پنجم انتظار کشیدند، چراکه برزیل با برتری 25 بر 19 مقابل فرانسه، کار را با تساوی 2بر2 کشاند. گیم پنجم نیز می‌توانست با برتری برزیلی‌ها همراه باشد، چراکه آنها در امتیاز 11 بر 9 از فرانسه پیش بودند اما چهار امتیاز متوالی به حریف دادند و در نهایت با نتیجه 15 بر 13 نتیجه را با فرانسوی‌ها واگذار کردند. به این ترتیب فرانسه ضمن کسب عنوان قهرمانی، موفق شد جایزه یک میلیون دلاری مسابقات را از آن خود کند. در پایان دیدار فینال اروین انگاپت از فرانسه با کسب 29 امتیاز و ارائه نمایش درخشان به عنوان امتیاز‌آورترین بازیکن میدان معرفی شد.

برنزی به شیرینی طلا

شادی کانادایی‌ها در پایان بازی با آمریکا، حکایت از افتخار بزرگی داشت که توسط شاگردان آنتیکا به دست آمد. تیم والیبال کانادا در دیدار رده‌بندی مسابقات لیگ جهانی، مقابل آمریکا به برتری رسید و در لیگ جهانی سوم شد. آنتیکا، سرمربی سابق تیم ملی لهستان که امسال هدایت تیم کانادا را به عهده داشت، این تیم را برای نخستین بار به جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی آورد و سوم دنیا کرد.

تیم کانادا، گیم نخست را با نتیجه 25 بر 18 مقابل آمریکا واگذار کرد ولی در ست‌های بعدی موفق شد با نتیجه 25-20، 25-22 و 25-21 مقابل آمریکا به پیروزی برسد. جالب آن که ساعتی قبل از پیروزی تیم ملی کانادا مقابل آمریکا، تیم ملی بسکتبال کانادا نیز دست به کار بزرگی زد و توانست در مرحله نیمه نهایی جام جهانی جوانان، مقابل آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی بازی‌ها پیروز شود.

در پایان رقابت‌های این فصل لیگ جهانی، تیم روسیه پنجم شد و صربستان، مدافع عنوان قهرمانی به عنوان ششمی بسنده کرد. تیم‌های بلژیک، لهستان، بلغارستان، آرژانتین، ایران و ایتالیا هم به ترتیب در جایگاه‌های هفتم تا دوازدهم لیگ جهانی 2017 ایستادند.

لورنت تیلیه: شانس قهرمان را مشخص کرد

لورنت تیلیه، سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه پس از قهرمانی تیمش در رقابت‌های لیگ جهانی 2017 والیبال گفت: رویارویی با برزیل در فینال یک بازی فوق‌العاده بود؛ دیداری مملو از احساسات و حرکات بی‌نظیر. اما بهترین قسمت مسابقه، توانایی‌های ذهنی بازیکنان بود. همه افراد تا آخرین لحظه جنگیدند و به نظرم شانس، برنده را مشخص کرد. برزیل در آستانه قهرمانی بود، اما دفاع انگاپت که توپ را به گوشه زمین فرستاد همه چیز بازی را تغییر داد. پس از آن لورکس با یک سرویس عالی راه را هموار کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه افزود: این قهرمانی بزرگ‌ترین خوشحالی من است. لیگ جهانی، جو بسیار خوبی دارد و با این طرفداران پرشور، قهرمانی دوباره بسیار لذت‌بخش است.

انگاپت؛ ارزشمندترین بازیکن لیگ جهانی

در پایان لیگ جهانی والیبال 2017 که با قهرمانی فرانسه به اتمام رسید، فدراسیون جهانی والیبال تیم برتر این دوره از رقابت‌ها را معرفی کرد. در این لیست اروین انگاپت، دریافت کننده قدرتی فرانسه به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ جهانی والیبال 2017 انتخاب شد. همچنین بنجامین تونیوتی، پاسور تیم فرانسه نیز به عنوان بهترین پاسور معرفی شد. در بخش بهترین اسپکرها، ریکاردو لوکارلی از برزیل و اروین انگاپت از فرانسه در تیم برتر لیگ جهانی قرار دارند. والاس دسوزا نیز به عنوان بهترین پشت خط‌زن مسابقات معرفی شد. گراهام ویگراس از کانادا و کوین لروکس فرانسوی نیز به عنوان بهترین مدافعان لیگ جهانی انتخاب شدند. بیلیر بن، لیبروی کانادا نیز عنوان بهترین بازیکن آزاد را کسب کرد. نکته جالب این که در بخش بهترین پاسورهای لیگ جهانی 2017 سعید معروف، کاپیتان تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین میلاد عبادی‌پور، جایگاه چهارم بهترین توپ گیرهای لیگ جهانی را به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها