به نظر شما بهترین زمان برای استحمام صبح است یا شب؟ استدلال‌های زیادی وجود دارد حاکی بر آنکه صبح بهترین زمان برای دوش گرفتن است البته دلایل مفید و گوناگون دیگری نشان داده است حمام کردن در شب سودمندتر است.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۹۴
بهترین زمان برای حمام کردن، صبح یا شب؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از Dailystar، حال 3 کارشناس نشان داده‌اند چه زمانی واقعا برای استحمام بهترین زمان است.

یک متخصص اعصاب می‌گوید: دوش صبحگاهی به شما کمک می‌کند تا برای یک روز طولانی مغز و بدن خود را آماده سازی کنید. افرادی که صبح‌ها استحمام می‌کنند انرژی و قدرت تفکر بالاتری دارند. این تمرکز حواس باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول(استرس) شده لذا علاوه بر تمرکز حواس، التهابات پوستی کاهش می‌یابد.

این کارشناس به دلیل وجود پلاکت خون زیاد بهترین زمان برای تراشیدن ریش را صبح می‌داند. او معتقد است دوش صبحگاهی مناسب‌تر است.‌

یک متخصص پوست اشاره می‌کند، صبح‌ها به علت مواجه نشدن با رادیکال‌های آزاد، نور خورشید، گرد و غبار و... پوست صورت بهترین وضعیت و ظاهر را داراست. او معتقد است دوش صبحگاهی سلول‌های پوست را تحریک می‌کند همچنین استحمام با آب گرم برای پوست بسیار مضر است چرا که پوست را به شدت خشک و شکننده می‌کند.

اکثر کارشناسان، بهترین زمان برای استحمام را شب اعلام کردند. حمام کردن یکی از عالی‌ترین راه‌ها برای پاک کردن آرایش، گرد و غبار و مواد آلاینده از سطح پوست است .

یک متخصص خواب افزود: بهترین وضعیت خوابیدن زمانی است که با بدنی بدون هیچ آلودگی به تختخواب برویم. به گفته وی و اکثر متخصصین، بهترین زمان برای دوش گرفتن، شب هنگام و قبل از خواب است.

بیتا نوروزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
۰
۰
آخرش نفهمیدم صبح حمام بریم یا شب

نیازمندی ها